איפה נמצא איגוד האינטרנט?

דרוג:

 

איגוד האינטרנט הישראלי, הוא הגוף שאמור "לאגד" תחתיו את כלל הגופים העוסקים בשירותי אינטרנט בישראל, על מנת ליצור אחדות, אחידות ולתת ערך מוסף לצרכן הישראלי. בדומה לאיגוד התעשיינים או כל ארגון מקצועי אחר, הוא אמור ליצור סטנדרט התנהגות מקצועי ואתי, כדי לקבע את רמת המינימום המקצועית של העוסקים בתחום האינטרנט.

שירותי האינטרנט נכון להיום כוללים הרבה מאוד תחומים, כמו: בניית אתרים, קידום אתרים, עיצוב אתרים, פרסום באינטרנט, קנייה ומכירה של דומיינים, קנייה ומכירה של שטח אחסון באינטרנט, עיצוב סרטי תדמית והרבה תחומים ותתי תחומים נוספים.

האם הייתם אומרים שזה תחום גדול מספיק כדי ליצור בו איזה שהיא רגולציה בסיסית שתקל על נותני השירותים והן על הלקוחות של השירותים? בהחלט כן.

העניין הוא שנכון להיום, אנו לא יודעים אפילו כמה גופים ועצמאים עוסקים בתחומים הללו. אנחנו מעריכים שבתחום הקידום אתרים, עוסקים בערך 2500 איש כל זה הערכה בלבד.

תחום האינטרנט משווע לרגולציה והסדרה של החברים אשר רשאים לתת שירותים בתחום האינטרנט, שלא לדבר על כאלו שרשאים להעביר קורסים ולימודים בתחום האינטרנט. נכון להיום יש שורה ארוכה מאוד של גופים, אשר מעבירים קורסים בתחום שירותי האינטרנט השונים, ללא הסדרה וללא פיקוח.

שימו לב: האפשרויות מתחילות מאנשים המלמדים אצלם בבית, במחירים לא ברורים, קורסים אינטרנטיים בלבד, שגם בהם התועלת היא כלל לא ברורה, גופים המלמדים את מקצועות האינטרנט, כאשר אורך ההכשרות נע בין 20 שעות בסך הכול עד 160 שעות במקומות אחרים. מה בכלל איכותי מתוך זה? איש אינו יודע. בעיקר, כי אין מבוגר אחראי, שלוקח על עצמו את ההסדרה של התחום.

הפיתרון: להקים גוף אחר, אשר יהיה אחראי בפועל על איגוד נותני שירותי אינטרנט

השורה התחתונה היא שאיגוד האינטרנט לא לוקח על עצמו את האחריות לעניין, עשרות תביעות זורמות לבתי המשפט בכל הארכעות, שמטרתן היא אחת, לקבל פיצוי ברמה כזו או אחרת על עבודות שצלחו בתחום האינטרנט.

אתרי אינטרנט שנבנו או נבנו לא לשביעות רצון הלקוחות, הבטחות להצלחות בתחום השיווק והקידום שמעולם לא התקיימו והרבה מאוד אחרים, שקצרה היריעה מלהתחיל לפרט אותן כאן עכשיו.

הבעיה העיקרית היא שהחוזים בתחום הם לא מקצועיים ובטח לא אחידים, מרבית העיסקאות נחתמות כלל ללא תיעוד חוזי כל שהוא. וכל זה עוד בלי להיכנס לענף החדש יחסית, של מקצועות השיווק ברשתות חברתיות, ששורר בו כאוס אחד גדול, כאשר מרבית נותני השירותים, אפילו לא מסוגלים להגדיר מהו היעד בתחום. מה בכלל מנסים להשיג? חשיפה? לקוחות?

מה אמור לעשות אותו איגוד שירותי האינטרנט?

אלו המשימות הראשוניות שאמורות להיות תחת אחריות אותו הגוף שיתחרה או יותר נכון יחליף את איגוד האינטרנט בתחומי השירותים:

1. לקבוע סטנדרט כניסה לענף האינטרנט, כמו: גיל, ניסיון, הכשרה. היות ומדובר בתחום שהוא ללא חסמי כניסה כלל, יש מספר לא מבוטל של פעילים בתחום, שהן עדיין לא בני 18. תהיו מופתעים, חלקם אפילו הרבה פחות.

אין ספק שזה לא נראה סביר, בעיני אף אחד רגיל. וזו רק ההתחלה של העניין. האם אדם ללא שום הכשרה בתחום האינטרנט, רשאי להציע שירותים כל שהם? איזו הכשרה ודברים נוספים המצריכים דיון?

2. לקבוע רף מינימום ו/או מקסימום לתשלום- הדוגמה הטובה ביותר היא בתחום עריכת דין, שהוא גם תחום של נותני שירותים. יש מחירון ברור וכתוב לכל שירות משפטי, כמו הוצאת מכתב, ייצוג בהליך כזה או אחר.

הגיע הזמן, שגם בתחום האינטרנט יהיו מחירונים, לפחות לחלק מהדברים, אם לא הכול. לא הגיוני שלקוח המחפש שירותים, ייתקל בהצעות מחיר של 300 שקלים וממול, הצעות מחיר של 10000 שקלים.

3. לקבוע מי ובאיזה תנאים יוכל להעביר שיעורים וקורסים בתחום- אם כבר דיברנו על הסדרה של נותני השירותים בתחום, אז כאן המקרה חמור פי כמה וכמה. הרי אלו האנשים שמכשירים את העוסקים בתחום.

חייב להיות סטנדרט אחיד, של תוכנית לימודים, שעות לימוד, תכנים, רמת המרצים ועוד דברים נוספים רבים.

4. ליצור חוזים אחידים או לפחות חוזים סטנדרטיים בתחום הזה- מרבית העיסקאות נחתמות כלל ללא חוזים. בעתיד הקרוב מאוד, כאשר מאות תביעות יתחילו להתברר בבתי המשפט, נגיע למצב שבו זה כבר מאוחר מדי. חובה לקבוע חוזים שיוכלו לכסות בצורה ראויה את הנושאים העולם בדיונים, אשר עוסקים בתחום שירותי האינטרנט.

5. להציע ביטוח אחריות מקצועית מותאם לענף- בהמשך לסעיף הקודם. אם כבר מכינים תשתית משפטית ראויה, חובה להציע ביטוח אחריות מקצועית, כמו שנהוג בכל תחום אחר.

6. לארגן השתלמויות וכנסים מקצועיים- נכון, מתקיימים כנסים בתחום שירותי האינטרנט, אפילו לא מעטים. אבל באמת שאין דרך להבין מה רמת הכנסים או מה התועלת שניתן להפיק מהם. נכון שכנסים הם בדרך כלל יוזמה פרטית, אך עדיין, חייבים גוף שיפקח על הרמה ועל סוג התכנים המועברים.

כפי שאתם רואים, העבודה היא רבה מאוד ואין מי שיבצע אותה בכלל. אני כולי תקווה שאיגוד האינטרנט יבחר להתייחס לכתבה ולתת תשומת לב לדברים שעומדים על הפרק בענף שירותי האינטרנט המתפתח במהירות.

מרטין בוקסדורף הוא מנכ"ל "בול קידום אתרים".

 

 



תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)