כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב?
פרסום הוא לא מדע מדויק. כלומר, אין דרך מדויקת שתאפשר לכם למדוד במדויק את הצלחת מסע הפרסום. גם אי אפשר לקבוע מראש, איזה סכום כסף שיושקע בפרסום ניתן יהיה להפיק חזרה מהמכירות. אבל יש שיטות שיתנו לכם מושג אם הפרסום שלכם מצליח לקלוע ולהגיע לקהל היעד שלכם.
דרכים למדידת יעילות מסע הפרסום
אפקטיביות פרסום ניתנת למדידה ולהערכה בכמה דרכים:
-
מעקב אחר המכירות ואחר הצטרפותם של לקוחות חדשים
-
קבלת בקשות למידע או פניות טלפוניות
-
תעבורה בחנות הפיזית והמקוונת
כדי לאמוד את עוצמת מסע הפרסום שלכם, תוכלו להשתמש בכמה טקטיקות, כגון:
-
לעקוב אחר התעבורה
מעקב אחר התעבורה הקמעונאית וספירת האנשים הנכנסים לחנות או לאתר – היא דרך פשוטה לדעת אם הפרסום עובד. כדי להכין בסיס להשוואה, עקבו אחר התעבורה גם לפני תחילת מסע הפרסום.
-
להעריך כיצד משפיע מסע הפרסום על המכירות
השוו בין המכירות לפני מסע הפרסום למכירות אחריו. לפעמים, יש לפרסום השפעה מצטברת או מושהית, כך שיתכן שהמכירות הנובעות מהפרסום לא יתממשו מיידית.
-
להציע תמריצים
הציעו ללקוחות תמריצים כדי שיספרו לכם על תגובתם לפרסומת שלכם. למשל: ״ציינו מודעה זו וקבלו הנחה של 10% על הזמנתכם הראשונה ״. פרסמו את התמריץ באתר האינטרנט, בעיתון המקומי, או בפרסומת בטלוויזיה וברדיו. כך גם תדעו איך הלקוחות שמעו עליכם.
-
לנתח את התעבורה באתר
לפני שאתם מתחילים במסע הפרסום באתר, נתחו את התעבורה בו. כך תוכלו להשוות בין הנתונים לפני הפרסום ולאחריו. מארח אתר האינטרנט שלכם רושם בקביעות את נתוני ׳הקליעות׳ ויוכל לספק לכם דוח יומי, שבועי או חודשי. יש גם כלים דיגיטליים המיועדים למעקב אחר ביצועי האתר, כמו Google Analytics.
-
להבין מדדי פרסום עיקריים
כשמדובר בפרסום מקוון, המדד הישן הנשען על שיעורי הקליקים (כלומר מספר הגולשים שלחצו על מודעות הבאנר שלכם), אינו השיטה האמינה שתספר לכם אם הפרסומות שלכם יעילות ועובדות.
אמנם, כשאתם קונים שטחי פרסום באינטרנט אתם מקבלים מעקב שוטף אחר שיעורי הקלילים כמו גם דוחות ביצוע, אבל המספרים שבאמת חשוב לכם לדעת הם:
-
כמה זמן אנשים שוהים באתר שלכם
-
בכמה עמודים הם צופים בכול ביקור באתר שלכם
בדרך זו, תוכלו לדעת אם הצלחתם לרגש את הלקוחות. כמובן, שאם המבקרים באתר גם מבצעים רכישה, אתם יכולים לדעת בביטחון שהצלחתם לתפוס אותם.
מהם יעדי מסע הפרסום שלכם?
לפני שמתחילים במסע פרסום כלשהו, חשוב להגדיר את יעדיו. כמובן שהמטרה הסופית האולטימטיבית היא להגדיל את העסק, אבל היעדים שלכם צריכים להיות יותר ספציפיים מזה, כמו:
-
הגדלת המכירות של מוצר/שירות חדש
-
בניית מודעות למותג
-
או הרחבת העסק בשוק ספציפי
כשאתם מתכננים מסע פרסום להשגת יעדים מוגדרים היטב, הקפידו להתאים ליעדים אלה גם את שיטת המדידה וההערכה המתאימה להם.
תגיות של המאמר:
|
כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור
|
Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף |
|
Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני |
|
משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק |
|
כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות. |
|
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה |
|
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי |
|
First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר |
|
ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ |
|
ההתמחות שלנו היא... |
|
חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין |
|
קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א |
|
חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group |
|
פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת |
|
כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות |
|
פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס |
|
רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק |
|
הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ |
|
בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב |
|
בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים |
|
לא מעט עסקים חדשים נסגרים מדי שנה, הסיבה המרכזית ל |
הוסף תגובה
תגובות ( תגובות)