כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב?

דרוג:

פרסום הוא לא מדע מדויק. כלומר, אין דרך מדויקת שתאפשר לכם למדוד במדויק את הצלחת מסע הפרסום. גם אי אפשר לקבוע מראש, איזה סכום כסף שיושקע בפרסום ניתן יהיה להפיק חזרה מהמכירות. אבל יש שיטות שיתנו לכם מושג אם הפרסום שלכם מצליח לקלוע ולהגיע לקהל היעד שלכם.

דרכים למדידת יעילות מסע הפרסום

אפקטיביות פרסום ניתנת למדידה ולהערכה בכמה דרכים:
  • מעקב אחר המכירות ואחר הצטרפותם של לקוחות חדשים
  • קבלת בקשות למידע או פניות טלפוניות
  • תעבורה בחנות הפיזית והמקוונת
כדי לאמוד את עוצמת מסע הפרסום שלכם, תוכלו להשתמש בכמה טקטיקות, כגון:
  1. לעקוב אחר התעבורה
מעקב אחר התעבורה הקמעונאית וספירת האנשים הנכנסים לחנות או לאתר – היא דרך פשוטה לדעת אם הפרסום עובד. כדי להכין בסיס להשוואה, עקבו אחר התעבורה גם לפני תחילת מסע הפרסום.
  1. להעריך כיצד משפיע מסע הפרסום על המכירות
השוו בין המכירות לפני מסע הפרסום למכירות אחריו. לפעמים, יש לפרסום השפעה מצטברת או מושהית, כך שיתכן שהמכירות הנובעות מהפרסום לא יתממשו מיידית.
  1. להציע תמריצים
הציעו ללקוחות תמריצים כדי שיספרו לכם על תגובתם לפרסומת שלכם. למשל: ״ציינו מודעה זו וקבלו הנחה של 10% על הזמנתכם הראשונה ״. פרסמו את התמריץ באתר האינטרנט, בעיתון המקומי, או בפרסומת בטלוויזיה וברדיו. כך גם תדעו איך הלקוחות שמעו עליכם.
  1. לנתח את התעבורה באתר
לפני שאתם מתחילים במסע הפרסום באתר, נתחו את התעבורה בו. כך תוכלו להשוות בין הנתונים לפני הפרסום ולאחריו. מארח אתר האינטרנט שלכם רושם בקביעות את נתוני ׳הקליעות׳ ויוכל לספק לכם דוח יומי, שבועי או חודשי. יש גם כלים דיגיטליים המיועדים למעקב אחר ביצועי האתר, כמו Google Analytics.
  1. להבין מדדי פרסום עיקריים
כשמדובר בפרסום מקוון, המדד הישן הנשען על שיעורי הקליקים (כלומר מספר הגולשים שלחצו על מודעות הבאנר שלכם), אינו השיטה האמינה שתספר לכם אם הפרסומות שלכם יעילות ועובדות.
אמנם, כשאתם קונים שטחי פרסום באינטרנט אתם מקבלים מעקב שוטף אחר שיעורי הקלילים כמו גם דוחות ביצוע, אבל המספרים שבאמת חשוב לכם לדעת הם:
  • כמה זמן אנשים שוהים באתר שלכם
  • בכמה עמודים הם צופים בכול ביקור באתר שלכם
בדרך זו, תוכלו לדעת אם הצלחתם לרגש את הלקוחות. כמובן, שאם המבקרים באתר גם מבצעים רכישה, אתם יכולים לדעת בביטחון שהצלחתם לתפוס אותם.

מהם יעדי מסע הפרסום שלכם?

לפני שמתחילים במסע פרסום כלשהו, חשוב להגדיר את יעדיו. כמובן שהמטרה הסופית האולטימטיבית היא להגדיל את העסק, אבל היעדים שלכם צריכים להיות יותר ספציפיים מזה, כמו:
  • הגדלת המכירות של מוצר/שירות חדש
  • בניית מודעות למותג
  • או הרחבת העסק בשוק ספציפי
כשאתם מתכננים מסע פרסום להשגת יעדים מוגדרים היטב, הקפידו להתאים ליעדים אלה גם את שיטת המדידה וההערכה המתאימה להם.
 
 

תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
חבילות שיווק משתלמות לעסקים חדשים לא מעט עסקים חדשים נסגרים מדי שנה, הסיבה המרכזית ל
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)