איפה נמצא איגוד האינטרנט?

דרוג:

 

איגוד האינטרנט הישראלי, הוא הגוף שאמור "לאגד" תחתיו את כלל הגופים העוסקים בשירותי אינטרנט בישראל, על מנת ליצור אחדות, אחידות ולתת ערך מוסף לצרכן הישראלי. בדומה לאיגוד התעשיינים או כל ארגון מקצועי אחר, הוא אמור ליצור סטנדרט התנהגות מקצועי ואתי, כדי לקבע את רמת המינימום המקצועית של העוסקים בתחום האינטרנט.

שירותי האינטרנט נכון להיום כוללים הרבה מאוד תחומים, כמו: בניית אתרים, קידום אתרים, עיצוב אתרים, פרסום באינטרנט, קנייה ומכירה של דומיינים, קנייה ומכירה של שטח אחסון באינטרנט, עיצוב סרטי תדמית והרבה תחומים ותתי תחומים נוספים.

האם הייתם אומרים שזה תחום גדול מספיק כדי ליצור בו איזה שהיא רגולציה בסיסית שתקל על נותני השירותים והן על הלקוחות של השירותים? בהחלט כן.

העניין הוא שנכון להיום, אנו לא יודעים אפילו כמה גופים ועצמאים עוסקים בתחומים הללו. אנחנו מעריכים שבתחום הקידום אתרים, עוסקים בערך 2500 איש כל זה הערכה בלבד.

תחום האינטרנט משווע לרגולציה והסדרה של החברים אשר רשאים לתת שירותים בתחום האינטרנט, שלא לדבר על כאלו שרשאים להעביר קורסים ולימודים בתחום האינטרנט. נכון להיום יש שורה ארוכה מאוד של גופים, אשר מעבירים קורסים בתחום שירותי האינטרנט השונים, ללא הסדרה וללא פיקוח.

שימו לב: האפשרויות מתחילות מאנשים המלמדים אצלם בבית, במחירים לא ברורים, קורסים אינטרנטיים בלבד, שגם בהם התועלת היא כלל לא ברורה, גופים המלמדים את מקצועות האינטרנט, כאשר אורך ההכשרות נע בין 20 שעות בסך הכול עד 160 שעות במקומות אחרים. מה בכלל איכותי מתוך זה? איש אינו יודע. בעיקר, כי אין מבוגר אחראי, שלוקח על עצמו את ההסדרה של התחום.

הפיתרון: להקים גוף אחר, אשר יהיה אחראי בפועל על איגוד נותני שירותי אינטרנט

השורה התחתונה היא שאיגוד האינטרנט לא לוקח על עצמו את האחריות לעניין, עשרות תביעות זורמות לבתי המשפט בכל הארכעות, שמטרתן היא אחת, לקבל פיצוי ברמה כזו או אחרת על עבודות שצלחו בתחום האינטרנט.

אתרי אינטרנט שנבנו או נבנו לא לשביעות רצון הלקוחות, הבטחות להצלחות בתחום השיווק והקידום שמעולם לא התקיימו והרבה מאוד אחרים, שקצרה היריעה מלהתחיל לפרט אותן כאן עכשיו.

הבעיה העיקרית היא שהחוזים בתחום הם לא מקצועיים ובטח לא אחידים, מרבית העיסקאות נחתמות כלל ללא תיעוד חוזי כל שהוא. וכל זה עוד בלי להיכנס לענף החדש יחסית, של מקצועות השיווק ברשתות חברתיות, ששורר בו כאוס אחד גדול, כאשר מרבית נותני השירותים, אפילו לא מסוגלים להגדיר מהו היעד בתחום. מה בכלל מנסים להשיג? חשיפה? לקוחות?

מה אמור לעשות אותו איגוד שירותי האינטרנט?

אלו המשימות הראשוניות שאמורות להיות תחת אחריות אותו הגוף שיתחרה או יותר נכון יחליף את איגוד האינטרנט בתחומי השירותים:

1. לקבוע סטנדרט כניסה לענף האינטרנט, כמו: גיל, ניסיון, הכשרה. היות ומדובר בתחום שהוא ללא חסמי כניסה כלל, יש מספר לא מבוטל של פעילים בתחום, שהן עדיין לא בני 18. תהיו מופתעים, חלקם אפילו הרבה פחות.

אין ספק שזה לא נראה סביר, בעיני אף אחד רגיל. וזו רק ההתחלה של העניין. האם אדם ללא שום הכשרה בתחום האינטרנט, רשאי להציע שירותים כל שהם? איזו הכשרה ודברים נוספים המצריכים דיון?

2. לקבוע רף מינימום ו/או מקסימום לתשלום- הדוגמה הטובה ביותר היא בתחום עריכת דין, שהוא גם תחום של נותני שירותים. יש מחירון ברור וכתוב לכל שירות משפטי, כמו הוצאת מכתב, ייצוג בהליך כזה או אחר.

הגיע הזמן, שגם בתחום האינטרנט יהיו מחירונים, לפחות לחלק מהדברים, אם לא הכול. לא הגיוני שלקוח המחפש שירותים, ייתקל בהצעות מחיר של 300 שקלים וממול, הצעות מחיר של 10000 שקלים.

3. לקבוע מי ובאיזה תנאים יוכל להעביר שיעורים וקורסים בתחום- אם כבר דיברנו על הסדרה של נותני השירותים בתחום, אז כאן המקרה חמור פי כמה וכמה. הרי אלו האנשים שמכשירים את העוסקים בתחום.

חייב להיות סטנדרט אחיד, של תוכנית לימודים, שעות לימוד, תכנים, רמת המרצים ועוד דברים נוספים רבים.

4. ליצור חוזים אחידים או לפחות חוזים סטנדרטיים בתחום הזה- מרבית העיסקאות נחתמות כלל ללא חוזים. בעתיד הקרוב מאוד, כאשר מאות תביעות יתחילו להתברר בבתי המשפט, נגיע למצב שבו זה כבר מאוחר מדי. חובה לקבוע חוזים שיוכלו לכסות בצורה ראויה את הנושאים העולם בדיונים, אשר עוסקים בתחום שירותי האינטרנט.

5. להציע ביטוח אחריות מקצועית מותאם לענף- בהמשך לסעיף הקודם. אם כבר מכינים תשתית משפטית ראויה, חובה להציע ביטוח אחריות מקצועית, כמו שנהוג בכל תחום אחר.

6. לארגן השתלמויות וכנסים מקצועיים- נכון, מתקיימים כנסים בתחום שירותי האינטרנט, אפילו לא מעטים. אבל באמת שאין דרך להבין מה רמת הכנסים או מה התועלת שניתן להפיק מהם. נכון שכנסים הם בדרך כלל יוזמה פרטית, אך עדיין, חייבים גוף שיפקח על הרמה ועל סוג התכנים המועברים.

כפי שאתם רואים, העבודה היא רבה מאוד ואין מי שיבצע אותה בכלל. אני כולי תקווה שאיגוד האינטרנט יבחר להתייחס לכתבה ולתת תשומת לב לדברים שעומדים על הפרק בענף שירותי האינטרנט המתפתח במהירות.

מרטין בוקסדורף הוא מנכ"ל "בול קידום אתרים".

 

 



© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים