שיווק ופרסום מכללות בישראל

דרוג:

 

מה מיוחד בחברות פיננסים שדורש לציין במיוחד את התחום הזה לעומת אחרים? האם בכלל יש הבדל בין יחסי ציבור בתחום כזה או אחר? לכאורה הרעיון הוא אותו אחד: תבין את התחום, תקבל רעיונות שניתן להגיע איתם לתקשורת ותמשיך משם את העבודה הרגילה של כל יחצ"ן בישראל ובעולם.

אבל זה רק לכאורה, לייצג חברה פיננסית זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה ממגוון רחב מאוד של סיבות, כאשר העיקרית בהן היא ככל הנראה רמת המורכבות של החומר הנדרש מהיח"צן כדי להתחיל לעבוד.

למה חברות פיינסים יוצאות דופן?

רק כדי להסביר את נושא הכתבה, התבססתי על מחקר של שנה שאותו ביצעתי במשך העבודה שלי עם המכללה למיסים וחשבונאות. מדובר במכללה המלמד במשך כעשרים שנה קורס חשבי שכר, כאשר כבר צברו אלפי בוגרים שסיימו את הקורס, אבל בעיה נוספת היא שהמכללה מפרסמת בכל מקום אפשרי, כך שיש בעיה אמיתית ליצור חשיפה שלא קיימת עדיין.

אז הנה המסקנות, מה מיוחד בתחום הפיננסים?

1. קודם כל בתור יח"צן, אני רוצה להכיר היטב את החברה ואת תחום העיסוק שלה, אך הדבר הוא מאוד בעייתי כי מעבר לעובדה שהמכללה מלמדת חשבות שכר, אני למעשה לא יודע שום דבר, מה עושים?

המקרה הזה חוזר על עצמו בהרבה מאוד מקרים אחרים של חברות בתחום הפיננסים, כמו בתי השקעות, חברות ביטוח, תעודות סל וכמעט כל דבר בתחום הפיננסי. אז הקושי הראשון או אולי האתגר הראשון, הוא כמובן חוסר ההבנה בחומר המועבר על ידי החברות הפיננסיות. אך לצערי, זה לא הקושי היחידי.

2. התחום לא מעניין- מה לעשות אבל החברות הפיננסיות אולי פועלות בסביבה שהיא רוויית כסף והכנסות אך לצערינו בתור אנשי יחסי ציבור, התחום הזה פשוט לא מעניין את הקוראים, בשום צורה שלו.

כולנו מבינים כמובן שהביטוח וקרנות הפנסיה וקופות הגמל שלנו הן חשובות מאוד, אך כולנו גם מעדיפים מאוד שלא לשמוע או לקרוא על זה שום דבר שהוא לא הכרחי באמת. אנחנו פשוט מעדיפים להקדיש את שעות הפנאי שלנו לדברים יותר מעניינים וזה מובן. אז כאן אנחנו נתקלים בקושי נוסף שהוא מובנה לחלוטין בחומר, התחום לא מעניין. איך מתגברים על זה? זה כבר נושא לדיון אחר, כרגע אנחנו מדברים רק על הקשיים.

3. מעט תקשורת פנויה- כפי שכולנו מבינים, ישראל היא מדינה מאוד קטנה ומאוד מלאה ביזמים חרוצים שפותחים חברות על שמאל ועל ימין. זה כמובן דבר מצויין ל רשות המיסים, אך הרבה פחות טוב לאנשי יחסי ציבור שעובדים קשה מאוד כדי לייצר חשיפה לאותם בעלי חברות. הרי בסך הכול מי כבר מסקר פיננסים? שלושה עיתונים, שלושה אתרי אינטרנט ועוד תוכנית או שתיים בטלוויזיה, כאשר ממול, יש לנו עשרות רבות מאוד של חברות שמתחרות על תשומת הלב של צרכן התקשורת.

4. תחומים חדשים- לאחרונה התחום הפיננסי עובר התרחבות משמעותית נוספת שעושה את דרכה אלינו מארצות הברית הגדולה. הכוונה היא לתחום חדש יחסית שנקרא ייעוץ משכנתאות. זהו תחום חדש בעל המון פוטנציאל אמיתי.

השורה התחתונה היא שהתחום הזה נמצא כאן כדי להישאר, השאלה היחידה היא איך ניתן לגרום לחברות החדשות האלו להשתלב בתקשורת הכללית. זה יחסית פשוט להביא לסיקור של כתבה כזו או אחרת, אבל איך מכניסים תחום חדש ולא מסוקר לתוך המיינסטרים של החדשות הישראליות, זו בעצם השאלה הגדולה מכולן.

כפי שאתם רואים, יחסי ציבור לתחום הפיננסים היא מטלה הרבה יותר מורכבת מהעבודה הרגילה שלנו בתור יועצי תקשורת ולכן צריכים להכיר את התחום בזהירות ולהכיר את הנפשות הפועלות לעומק.

מרטין בוקסדורף, הוא מנכ"ל אלפא יחסי ציבור, המתמחה בתחום הפיננסים

לקריאה נוספת: http://www.masclopedia.co.il/articles.asp?acID=18


תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)