שיווק ופרסום מכללות בישראל

דרוג:

 

מה מיוחד בחברות פיננסים שדורש לציין במיוחד את התחום הזה לעומת אחרים? האם בכלל יש הבדל בין יחסי ציבור בתחום כזה או אחר? לכאורה הרעיון הוא אותו אחד: תבין את התחום, תקבל רעיונות שניתן להגיע איתם לתקשורת ותמשיך משם את העבודה הרגילה של כל יחצ"ן בישראל ובעולם.

אבל זה רק לכאורה, לייצג חברה פיננסית זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה ממגוון רחב מאוד של סיבות, כאשר העיקרית בהן היא ככל הנראה רמת המורכבות של החומר הנדרש מהיח"צן כדי להתחיל לעבוד.

למה חברות פיינסים יוצאות דופן?

רק כדי להסביר את נושא הכתבה, התבססתי על מחקר של שנה שאותו ביצעתי במשך העבודה שלי עם המכללה למיסים וחשבונאות. מדובר במכללה המלמד במשך כעשרים שנה קורס חשבי שכר, כאשר כבר צברו אלפי בוגרים שסיימו את הקורס, אבל בעיה נוספת היא שהמכללה מפרסמת בכל מקום אפשרי, כך שיש בעיה אמיתית ליצור חשיפה שלא קיימת עדיין.

אז הנה המסקנות, מה מיוחד בתחום הפיננסים?

1. קודם כל בתור יח"צן, אני רוצה להכיר היטב את החברה ואת תחום העיסוק שלה, אך הדבר הוא מאוד בעייתי כי מעבר לעובדה שהמכללה מלמדת חשבות שכר, אני למעשה לא יודע שום דבר, מה עושים?

המקרה הזה חוזר על עצמו בהרבה מאוד מקרים אחרים של חברות בתחום הפיננסים, כמו בתי השקעות, חברות ביטוח, תעודות סל וכמעט כל דבר בתחום הפיננסי. אז הקושי הראשון או אולי האתגר הראשון, הוא כמובן חוסר ההבנה בחומר המועבר על ידי החברות הפיננסיות. אך לצערי, זה לא הקושי היחידי.

2. התחום לא מעניין- מה לעשות אבל החברות הפיננסיות אולי פועלות בסביבה שהיא רוויית כסף והכנסות אך לצערינו בתור אנשי יחסי ציבור, התחום הזה פשוט לא מעניין את הקוראים, בשום צורה שלו.

כולנו מבינים כמובן שהביטוח וקרנות הפנסיה וקופות הגמל שלנו הן חשובות מאוד, אך כולנו גם מעדיפים מאוד שלא לשמוע או לקרוא על זה שום דבר שהוא לא הכרחי באמת. אנחנו פשוט מעדיפים להקדיש את שעות הפנאי שלנו לדברים יותר מעניינים וזה מובן. אז כאן אנחנו נתקלים בקושי נוסף שהוא מובנה לחלוטין בחומר, התחום לא מעניין. איך מתגברים על זה? זה כבר נושא לדיון אחר, כרגע אנחנו מדברים רק על הקשיים.

3. מעט תקשורת פנויה- כפי שכולנו מבינים, ישראל היא מדינה מאוד קטנה ומאוד מלאה ביזמים חרוצים שפותחים חברות על שמאל ועל ימין. זה כמובן דבר מצויין ל רשות המיסים, אך הרבה פחות טוב לאנשי יחסי ציבור שעובדים קשה מאוד כדי לייצר חשיפה לאותם בעלי חברות. הרי בסך הכול מי כבר מסקר פיננסים? שלושה עיתונים, שלושה אתרי אינטרנט ועוד תוכנית או שתיים בטלוויזיה, כאשר ממול, יש לנו עשרות רבות מאוד של חברות שמתחרות על תשומת הלב של צרכן התקשורת.

4. תחומים חדשים- לאחרונה התחום הפיננסי עובר התרחבות משמעותית נוספת שעושה את דרכה אלינו מארצות הברית הגדולה. הכוונה היא לתחום חדש יחסית שנקרא ייעוץ משכנתאות. זהו תחום חדש בעל המון פוטנציאל אמיתי.

השורה התחתונה היא שהתחום הזה נמצא כאן כדי להישאר, השאלה היחידה היא איך ניתן לגרום לחברות החדשות האלו להשתלב בתקשורת הכללית. זה יחסית פשוט להביא לסיקור של כתבה כזו או אחרת, אבל איך מכניסים תחום חדש ולא מסוקר לתוך המיינסטרים של החדשות הישראליות, זו בעצם השאלה הגדולה מכולן.

כפי שאתם רואים, יחסי ציבור לתחום הפיננסים היא מטלה הרבה יותר מורכבת מהעבודה הרגילה שלנו בתור יועצי תקשורת ולכן צריכים להכיר את התחום בזהירות ולהכיר את הנפשות הפועלות לעומק.

מרטין בוקסדורף, הוא מנכ"ל אלפא יחסי ציבור, המתמחה בתחום הפיננסים

לקריאה נוספת: http://www.masclopedia.co.il/articles.asp?acID=18


© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים