דרוג:
החל מהשבוע (8.11.15), מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון מפעיל קו ייחודי להתייעצות ותמיכה נפשית באמצעות ווטסאפ. השירות הוא פיילוט ארצי הראשון מסוגו בארץ באופן זה, כאשר הרציונאל הוא פתיחת ערוץ תקשורת זמין לפונים ופונות אשר מתקשים פיזית או נפשית לשוחח טלפונית, בדגש על בני נוער וצעירים המשתמשים באפליקציה כאמצעי התקשרות עיקרי.
שני אלוני, מנהלת מרכז הסיוע בחיפה והצפון: "האמת שלרובנו הרבה יותר נוח "לדבר" על דברים רגישים דווקא בכתב ולא בשיחה. לכן היה לנו חשוב ליצור מקום בשביל מי שרוצה לפנות אלינו באופן זה. אני מאמינה שהקו יעזור גם לבני נוער וגם לצעירים לשתף במה שעובר עליהם ואם צריך גם לבקש עזרה."
אלוני מציינת כי הקו אומנם לא אנונימי מאחר והאפליקציה לא מאפשרת זאת, אך מסקר שנערך על ידי מרכז הסיוע עלה כי 46% מהנשאלים העדיפו את הצורה הזאת לקבלת עזרה. "אני מאוד מקווה שירגישו בנוח להיות איתנו בקשר בצורה הזאת. אנחנו נקפיד לשמור על הסודיות של כל הפניות שיגיעו אלינו כמו שעשינו עד היום בקו הטלפוני."
שירות דומה שפועל באופן זה בארץ הינו קו של ארגון הנוער הגאה IGY, אך מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית הינו הראשון שמפעיל קו תמיכה נפשית באמצעות הודעות.
בשלב הראשון המענה לפניות באמצעות ווטסאפ הינו בימים ראשון, שני, רביעי וחמישי בין השעות 17:00-20:00 ומספרו 052-8361202. הקו זמין לשיחות וואטסאפ מכל רחבי הארץ. לפרטים נוספים: "מרכז סיוע בוואטסאפ" בפייסבוק.
קווי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: 1202 לנשים, 1203 לגברים אשר זמינים 24/7 שעות ביממה ונמצאים ב 9 מרכזי סיוע ברחבי הארץ.
תגיות של המאמר:
|