חדשנות כחלק מהתכנית האסטרטגית של המותג

דרוג:

מחצית השנה היא זמן מצוין ומתאים מאין כמוהו לבחון את יעילותה של תכנית המיתוג אשר תוכננה מבעוד מועד והוצאה בוודאי לפועל בתחילת השנה. לחילופין, ולטובת המותגים שטרם יצאו עם תכנית מיתוג מעודכנת, זהו בדיוק הזמן לעשות סקירת ביניים ולבחון את האפקטיביות של התכנית האסטרטגית שעליה נסמכה פעילות המיתוג עד עכשיו – ולקראת הבאות.

כך או כך, בין אם אתם נמצאים בעיצומה של התכנית, ובין אם עליכם להגיש בתקופה הקרובה תכנית אסטרטגית חדשה, כדאי לזכור את מושג המפתח שבלעדיו אף תכנית אסטרטגית אינה שלמה באמת - חדשנות. החדשנות היא אבן היסוד של כל תכנית מיתוג באשר היא משום שמותג מוצלח הנחרט בתודעתם של הצרכנים לאורך זמן מאופיין בין היתר ביכולתו להתאים את עצמו לנסיבות המשתנות ולהפיק תועלת שיווקית ופרסומית מהמגמות השולטות בשוק  ובחברה בכל רגע נתון.

חדשנות היא בבחינת חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהתכנית האסטרטגית של כל מותג באשר הוא, כאשר כדאי לזכור שהמילה חדשנות אינה מתייחסת אך ורק לצורך לאמץ את טכנולוגיות השיווק החדשות ביותר – כי אם גם לחובה לחשוב מחוץ לקופסה בבואם של מנהלי השיווק לתכנן את הקמפיין הבא שלהם.

לנצל את הסלפי

כך, למשל, ראוי לציין כי זה מכבר החליטו קברניטי המותג של אחת מחברות הביגוד הקטנות בדרום-אפריקה למתג אותו באמצעות שימוש בטרנד הסלפי שכבש את העולם. לשם כך, הודיעה החברה מבעוד מועד כי ביום מסוים הקבוע מראש יוכלו לקוחות החברה להגיע לסניפים השונים ולצלם סלפי כשהם לבושים באחד מפריטי הלבוש בחנות.

או אז, עצם הצגת התמונה זיכה את המצולם או המצולמת בהנחה אוטומטית בסך מאה ראנד השווים בערכם לסכום של כעשרה דולרים. יתרה מזאת, בהנחה ועובדי החנות אהבו במיוחד את התמונה שצולמה הם היו רשאים להעניק למצולם הנחה נוספת ואם המצולם היה מעלה את התמונה לעמוד הפייסבוק של המותג ומקבל כמות גדולה של לייקים, הרי שהיה ביכולתו גם לזכות בטיסה ליעד אטרקטיבי.

פיצה האט ממתגת את עצמה באמצעות שימוש בהאשטג

דוגמה נוספת שכדאי לתת עליה את הדעת נעוצה בשימוש האפקטיבי שעשתה רשת הפיצות "פיצה האט" בטרנד ההאשטגים (#) במטרה למתג את המזון כהפך המוחלט מג'אנק פוד, תוך הפיכתו לארוחת צהריים לגיטימית בעיצומו של יום עבודה מפרך.

לשם כך, בחרו קברניטי המותג פיצה האט בבריטניה בהאשטג #letsdolunch שמשריש בעצם את התובנה לפיה גם הפיצה היא ארוחת צהריים לכל דבר ועניין, והציגו בפני העוקבים שלהם בטוויטר הצעה מפתה: כל ציוץ שיכלול את ההאשטג הייעודי יוריד את מחיר פיצת הפפרוני של הרשת באותו היום בסנט אחד – עד למחיר מינימום שנקבע על ידי הרשת. עוד נאמר כי עם סיום המבצע, יוכלו הלקוחות לרכוש את הפיצה במחיר הסופי שתלוי כאמור במעורבותו הישירה של קהל היעד. התוצאות במידה ואתם שואלים, לא איחרו להגיע, ואחרי אינספור ציוצים ירד מחיר הפיצה מ-16 לירות שטרלינג לפחות מ-8 לירות שטרלינג בלבד.

בסופו של דבר, שני הקמפיינים אשר הוצגו כאן הם תולדה של חשיבה חדשנית מבורכת המבוססת על הנכונות של קברניטי המותג להיות כל העת עם אצבע על הדופק במטרה לאמץ כאן ועכשיו את שיטות השיווק של המחר. וזהו, כפי שבוודאי כבר הבנתם, המפתח להצלחה. 
תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)