חדשנות כחלק מהתכנית האסטרטגית של המותג

דרוג:

מחצית השנה היא זמן מצוין ומתאים מאין כמוהו לבחון את יעילותה של תכנית המיתוג אשר תוכננה מבעוד מועד והוצאה בוודאי לפועל בתחילת השנה. לחילופין, ולטובת המותגים שטרם יצאו עם תכנית מיתוג מעודכנת, זהו בדיוק הזמן לעשות סקירת ביניים ולבחון את האפקטיביות של התכנית האסטרטגית שעליה נסמכה פעילות המיתוג עד עכשיו – ולקראת הבאות.

כך או כך, בין אם אתם נמצאים בעיצומה של התכנית, ובין אם עליכם להגיש בתקופה הקרובה תכנית אסטרטגית חדשה, כדאי לזכור את מושג המפתח שבלעדיו אף תכנית אסטרטגית אינה שלמה באמת - חדשנות. החדשנות היא אבן היסוד של כל תכנית מיתוג באשר היא משום שמותג מוצלח הנחרט בתודעתם של הצרכנים לאורך זמן מאופיין בין היתר ביכולתו להתאים את עצמו לנסיבות המשתנות ולהפיק תועלת שיווקית ופרסומית מהמגמות השולטות בשוק  ובחברה בכל רגע נתון.

חדשנות היא בבחינת חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהתכנית האסטרטגית של כל מותג באשר הוא, כאשר כדאי לזכור שהמילה חדשנות אינה מתייחסת אך ורק לצורך לאמץ את טכנולוגיות השיווק החדשות ביותר – כי אם גם לחובה לחשוב מחוץ לקופסה בבואם של מנהלי השיווק לתכנן את הקמפיין הבא שלהם.

לנצל את הסלפי

כך, למשל, ראוי לציין כי זה מכבר החליטו קברניטי המותג של אחת מחברות הביגוד הקטנות בדרום-אפריקה למתג אותו באמצעות שימוש בטרנד הסלפי שכבש את העולם. לשם כך, הודיעה החברה מבעוד מועד כי ביום מסוים הקבוע מראש יוכלו לקוחות החברה להגיע לסניפים השונים ולצלם סלפי כשהם לבושים באחד מפריטי הלבוש בחנות.

או אז, עצם הצגת התמונה זיכה את המצולם או המצולמת בהנחה אוטומטית בסך מאה ראנד השווים בערכם לסכום של כעשרה דולרים. יתרה מזאת, בהנחה ועובדי החנות אהבו במיוחד את התמונה שצולמה הם היו רשאים להעניק למצולם הנחה נוספת ואם המצולם היה מעלה את התמונה לעמוד הפייסבוק של המותג ומקבל כמות גדולה של לייקים, הרי שהיה ביכולתו גם לזכות בטיסה ליעד אטרקטיבי.

פיצה האט ממתגת את עצמה באמצעות שימוש בהאשטג

דוגמה נוספת שכדאי לתת עליה את הדעת נעוצה בשימוש האפקטיבי שעשתה רשת הפיצות "פיצה האט" בטרנד ההאשטגים (#) במטרה למתג את המזון כהפך המוחלט מג'אנק פוד, תוך הפיכתו לארוחת צהריים לגיטימית בעיצומו של יום עבודה מפרך.

לשם כך, בחרו קברניטי המותג פיצה האט בבריטניה בהאשטג #letsdolunch שמשריש בעצם את התובנה לפיה גם הפיצה היא ארוחת צהריים לכל דבר ועניין, והציגו בפני העוקבים שלהם בטוויטר הצעה מפתה: כל ציוץ שיכלול את ההאשטג הייעודי יוריד את מחיר פיצת הפפרוני של הרשת באותו היום בסנט אחד – עד למחיר מינימום שנקבע על ידי הרשת. עוד נאמר כי עם סיום המבצע, יוכלו הלקוחות לרכוש את הפיצה במחיר הסופי שתלוי כאמור במעורבותו הישירה של קהל היעד. התוצאות במידה ואתם שואלים, לא איחרו להגיע, ואחרי אינספור ציוצים ירד מחיר הפיצה מ-16 לירות שטרלינג לפחות מ-8 לירות שטרלינג בלבד.

בסופו של דבר, שני הקמפיינים אשר הוצגו כאן הם תולדה של חשיבה חדשנית מבורכת המבוססת על הנכונות של קברניטי המותג להיות כל העת עם אצבע על הדופק במטרה לאמץ כאן ועכשיו את שיטות השיווק של המחר. וזהו, כפי שבוודאי כבר הבנתם, המפתח להצלחה. 
© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים