דרוג:
מאת: יעל לוטן, מנכ"לית חברת יחסי הציבור "לוטן תדמיות"
ב-11.11 התפרסם באתר אייס מאמר דעה של אלינור מור-סיטבון, מנכ"לית חברת ההשמה "קודקס שיווק", אשר דן בתמורות שחלו בשנים האחרונות בענף התקשורת ובחוסר יכולתם של משרדי היח"צ להתאים את כוח האדם הקיים ואת כוח האדם אותו הם מתעתדים לגייס, לאותה מציאות משתנה.
כבעליה של חברת יחסי ציבור מרכזית מזה קרוב ל-20 שנה, עלי ראשית לומר כי מהיכרותי המעמיקה עם הענף, מור-סיטבון צודקת בהחלט בטענותיה לגבי הצורך בהתמקצעות, כיום יותר מתמיד, לאור תפקידם המשתנה של יועצי היח"צ: "אשת יחסי הציבור כבר אינה עוסקת רק בליווי העיתונאים - כשהדוגמה הקלאסית היא משלוח דוגמיות של מוצרי טיפוח - אלא מובילה קמפיינים משני תודעה, בתחום המסחרי או בדעת הקהל". לאור עובדה ברורה זו, על יועצי היח"צ כיום להיות מומחים במדיה הקלאסית, בעולם הדיגיטל ובפלטפורמות השיווקיות השונות אותן הוא מציע, ביצירת אסטרטגיה תדמיתית ותקשורתית סדורה ומובנית, בכתיבת תוכן שיווקי ומקצועי, ביצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים ובהיכרות והבנה מעמיקה של כלל התוצרים הנדרשים לבניית תדמית בעידן החדש.
משום כך, אנו מקפידים על התנהלות מתוך "בגרות עסקית", כהגדרתה של מור-סיטבון, בכל שיטות העבודה שלנו. דוגמא מצוינת לכך היא שיטה חדשה אותה פיתחנו, אשר מחוללת מהפכה של ממש בענף היח"צ וכוללת תוכנית עבודה אינדיווידואלית לכל הלקוח, המבוססת על השגת תוצרים מדוייקים, המתומחרים כל אחד בנפרד ובאופן ברור, כך שהלקוחות יודעים תמיד על מה הם משלמים.
כאמור, אנו פועלים מתוך אותה השקפת עולם גם בנוגע לגיוס והכשרת כוח האדם שלנו. תהליך גיוס העובדים אצלנו בהחלט אינו מתבסס על "טביעת עין" בלבד, אלא על מדדים ברורים אותם מיפינו לאורך השנים, מתוך ניסיון מקצועי והבנה של תנאי השוק המשתנים, בהם צריך לעמוד המועמד לתפקיד יועץ היח"צ: עליו להיות בעלת יכולות ביטוי וכתיבה מפותחות כמובן, אך גם להפגין את היכרותו עם עולם המדיה הנוכחי, הקלאסי והדיגיטלי, להיות מסוגל ליצור תוכנית-על מוסדרת ומוכוונת מטרה וכמובן להיות מסוגל להוציאה לפועל ללא תנאי.
מור-סיטבון חושפת במאמר כי במשרדי יח"צ רבים "העובד נזרק למים העמוקים, הוא נבחן מהרגע הראשון בצורה המחמירה ביותר, והגיבוי הראשוני נשחק בזריזות". בכדי להימנע מסיטואציות לא נעימות ולא מקצועיות שכאלו, פיתחנו ב"לוטן" גם קורס הכשרה, הייחודי רק לנו, במסגרתו לומד העובד החדש את כל מה שיש לדעת על עולם היח"צ ועל תפקידו. הקורס מחולק למספר תתי קורסים, במהלכם מקבל העובד ליווי צמוד מעובד ותיק יותר ומכין משימות שונות, על מנת לוודא כי הבין היטב את החומר. בסיומם של הקורסים, אנו יודעים בוודאות כי העובד מוכן לתפקד כיועץ יח"צ, מבין את משמעות עבודתו ומסוגל לבצע כל מטלה במסגרת תפקידו. בהמשך, ישנם גם קורסים נוספים המעשירים את הידע שכבר צבר העובד, על מנת להביאו למעמד של יועץ בכיר.
שימור העובדים היא מטלה חשובה לא פחות, כפי שמציינת מור-סיטבון ובצדק ולכן, גם כאן אנו מקפידים להעניק תמריצים ובונוסים, הניתנים על עמידה ביעדים המדוייקים של מחלקת יועצי יחסי הציבור, זאת לצד חומרי העשרה טקסטואליים ופרונטליים, המועברים לעובדים במשרד באופן תדיר ומדגישים את חשיבותה של עבודת הצוות וגיבושו כמפתח לחתירה למען הצלחה החברה – היא המטרה המשותפת של כולנו.
הצורך בבניית מדיניות, נהלי עבודה, הכשרה תמריצים היוו תמיד ועדיין מהווים אתגר גדול במהפכה השקטה שאנו מחוללים בלוטן, אך למרות שאנו יודעים כי כפורצי דרך, אנו מתמודדים עם מכשולים רבים ומשונים הצצים לאורך הדרך, אנו לא מוותרים על ההתמקצעות בתחום התרבות הארגונית בענף היח"צ, אשר מביאה איתה סביבת עבודה שקטה ונעימה והשגת מטרות מקצועיות ואישיות.
תגיות של המאמר: יחסי ציבור |
לוטן תדמיות |
|