דרוג:
במאמרי הקודמים ובוודאי בפגישות אותן אני מנהלת עם לקוחות פוטנציאליים, אני מסבירה בשמחה שוב ושוב על תפקידם החדש של יחסי הציבור במערך השיווקי של כל חברה, גדולה כקטנה וזאת על מנת להפריך את התפיסה כי יחסי ציבור עוסקים אך ורק בהכנסת כתבות וידיעות לתקשורת. וכך, אני פורשת חדשות לבקרים את שלל התחומים עליהם אחראי משרד היח"צ: מחקר, אסטרטגיה, חידוד מסרים, תכנית עבודה, יצירת חומרים שיווקיים, מיתוג, תוכן וידאו ועוד ועוד.
כל אלו, לצד שימוש בקשרי מדיה ויצירת תדמית חיובית באמצעות פרסומים בתקשורת, מצטרפים יחד לכדי תוכנית עבודה אחת, מסודרת, אשר בה מוגדרות המטרות המדויקות של העבודה המשותפת. וכל זאת משום שלתפיסתי המקצועית, על חברת יח"צ לקחת אחריות מלאה על לקוחותיה ולהציע להם את סך כל השירותים השיווקיים, תחת מטריה אחת.
תפיסה זו גם הובילה אותי ליצור שיטת עבודה חדשה, שמחוללת בימים אלו מהפכה של ממש בתחום יחסי הציבור. (לאחר שערכנו לה פיילוט מקיף במהלך 2012). בעקבות טענות חוזרות ונשנות מפי הקולגות שלנו בענף כי לא ניתן לתמחר באופן ברור את שירותי היח"צ, אלא באמצעות ריטיינר חודשי, החלטנו בכל זאת לבחון אקסיומה זו מחדש.
לאחר שמיפינו את כל אמצעי התקשורת, נתנו מחיר לכל פריט תקשורתי לפי גודל ורייטינג ותקצבנו פעולות יח"צ נוספות (פגישות, אסטרטגיות, צילומים, ניוזלטר, תוכן וידאו ועוד), יצרנו מחירון שקוף, במסגרתו הלקוח יודע ומקבל דו"חות מפורטים לגבי מצב החבילה באופן שוטף. למעשה כיום אנו רואים את עצמנו כחנות בוטיק של מוצרי PR, המותאמים לכל אדם ולכל תקציב ומתומחרים באופן אינדיוידואלי.
אחד המוצרים אותם אנו מציעים כיום במסגרת שיטת העבודה החדשה, הוא יחסי ציבור ממוקדי מטרה. מדובר בשירות חשוב ומהותי מאין כמוהו, במיוחד לחברות גדולות ובינוניות, המציע להן למעשה לעשות שימוש במאגרי המידע, הקשרים המקצועיים הענפים ורשימות התפוצה שלנו, אותן אספנו במהלך עבודתנו השוטפת במשך כשני עשורים.
בעידן הנוכחי, בו האינטרנט הוא המלך החדש, אנו מוצפים מידי יום בהררי מידע רלוונטי ושאינו רלוונטי, בערוצים השונים: באתרים, במנועי החיפוש, בפורטלי התוכן, במייל וברשתות החברתיות. לכן, הפניה הישירה לקהל היעד המסויים שלכם, חשוב מתמיד. את קהל היעד אנו מגדירים יחד עם הלקוח, עוד בראשית תהליך העבודה, במסגרת תוכנית העבודה האסטרטגית אותה אנו מבנים והוא זה אליו אנו דואגים לכוון את "תחמושת המידע" שלנו.
המטרה של מוצר זה, אשר הפך ולא בכדי, לפופואלרי במיוחד מבין סל המוצרים אותם אנו מציעים ללקוחותינו בתקופה האחרונה, היא להוביל ליצירת פגישות שת"פ אסטרטגיות בין לקוחותינו לבין חברות משיקות, עסקים המציעים שירותים משלימים ולקוחות פוטנציאליים. כל פגישה כזו טומנת בחובה פוטנציאל עצום לבית העסק וביכולתה לקחת אותו צעד אחד קדימה, לעזור לו להיחשף לקהלים חדשים אליהם לא היתה לו גישה ישירה קודם לכן, ליצור שיתופי פעולה פוריים ובסופו של דבר, לייצר המון לקוחות חדשים.
מדובר כמובן בפעולה בה מנסה כל בית עסק כמעט לנקוט באופן עצמאי, מתוך הבנת חשיבותה העצומה לשגשוג העסק, אך האמת היא שעסק אשר מנסה לעשות זאת לבד, נתקל לא פעם במגבלות רבות, שהן תוצאה ישירה של חוסר בקשרים מקצועיים או אישיים וברשימות תפוצה מפולחות וגדולות מספיק. כאן בדיוק כאמור, אנו נכנסים לתמונה, עם מאגרי המידע העצומים העומדים לרשותנו, כתוצאה משנים רבות של עבודה ואיסוף קפדני.
האופן בו אנו פועלים במסגרת יחסי הציבור ממוקדי המטרה מגוון ומשתנה בהתאם לדרישות הלקוח וצרכיו. אנו יכולים לפנות במדויק לקהל מטרה מפולח באמצעות ניוזלטרים, מצגות, תוכן שיווקי, שיחות טלפון ועוד. מניסיוני, אני יכולה לומר בבירור כי יחסי ציבור ממוקדי מטרה מוכיחים את עצמם כאחד השירותים המוצלחים ביותר אותם אנו מספקים כיום ללקוחותינו, ועל כך מעידים אחוזי ההצלחה הגבוהים והלקוחות המרוצים שעסקיהם עולים ופורחים כתוצאה ישירה.
תגיות של המאמר: יחסי ציבור |
לוטן תדמיות |
|