יחסי ציבור ממוקדי מטרה

דרוג:



מאת:
יעל לוטן, מנכ"לית "לוטן תדמיות"

 

במאמרי הקודמים ובוודאי בפגישות אותן אני מנהלת עם לקוחות פוטנציאליים, אני מסבירה בשמחה שוב ושוב על תפקידם החדש של יחסי הציבור במערך השיווקי של כל חברה, גדולה כקטנה וזאת על מנת להפריך את התפיסה כי יחסי ציבור עוסקים אך ורק בהכנסת כתבות וידיעות לתקשורת. וכך, אני פורשת חדשות לבקרים את שלל התחומים עליהם אחראי משרד היח"צ: מחקר, אסטרטגיה, חידוד מסרים, תכנית עבודה, יצירת חומרים שיווקיים, מיתוג, תוכן וידאו ועוד ועוד.

 

כל אלו, לצד שימוש בקשרי מדיה ויצירת תדמית חיובית באמצעות פרסומים בתקשורת, מצטרפים יחד לכדי תוכנית עבודה אחת, מסודרת, אשר בה מוגדרות המטרות המדויקות של העבודה המשותפת. וכל זאת משום שלתפיסתי המקצועית, על חברת יח"צ לקחת אחריות מלאה על לקוחותיה ולהציע להם את סך כל השירותים השיווקיים, תחת מטריה אחת.

 

תפיסה זו גם הובילה אותי ליצור שיטת עבודה חדשה, שמחוללת בימים אלו מהפכה של ממש בתחום יחסי הציבור. (לאחר שערכנו לה פיילוט מקיף במהלך 2012). בעקבות טענות חוזרות ונשנות מפי הקולגות שלנו בענף כי לא ניתן לתמחר באופן ברור את שירותי היח"צ, אלא באמצעות ריטיינר חודשי, החלטנו בכל זאת לבחון אקסיומה זו מחדש.

 

לאחר שמיפינו את כל אמצעי התקשורת, נתנו מחיר לכל פריט תקשורתי לפי גודל ורייטינג ותקצבנו פעולות יח"צ נוספות (פגישות, אסטרטגיות, צילומים, ניוזלטר, תוכן וידאו ועוד), יצרנו  מחירון שקוף, במסגרתו הלקוח יודע ומקבל דו"חות מפורטים לגבי מצב החבילה באופן שוטף. למעשה כיום אנו רואים את עצמנו כחנות בוטיק של מוצרי PR, המותאמים לכל אדם ולכל תקציב ומתומחרים באופן אינדיוידואלי.

 

אחד המוצרים אותם אנו מציעים כיום במסגרת שיטת העבודה החדשה, הוא יחסי ציבור ממוקדי מטרה. מדובר בשירות חשוב ומהותי מאין כמוהו, במיוחד לחברות גדולות ובינוניות, המציע להן למעשה לעשות שימוש במאגרי המידע, הקשרים המקצועיים הענפים ורשימות התפוצה שלנו, אותן אספנו במהלך עבודתנו השוטפת במשך כשני עשורים.

 

בעידן הנוכחי, בו האינטרנט הוא המלך החדש, אנו מוצפים מידי יום בהררי מידע רלוונטי ושאינו רלוונטי, בערוצים השונים: באתרים, במנועי החיפוש, בפורטלי התוכן, במייל וברשתות החברתיות. לכן, הפניה הישירה לקהל היעד המסויים שלכם, חשוב מתמיד. את קהל היעד אנו מגדירים יחד עם הלקוח, עוד בראשית תהליך העבודה, במסגרת תוכנית העבודה האסטרטגית אותה אנו מבנים והוא זה אליו אנו דואגים לכוון את "תחמושת המידע" שלנו.

 

 

 המטרה של מוצר זה, אשר הפך ולא בכדי, לפופואלרי במיוחד מבין סל המוצרים אותם אנו מציעים ללקוחותינו בתקופה האחרונה, היא להוביל ליצירת פגישות שת"פ אסטרטגיות בין לקוחותינו לבין חברות משיקות, עסקים המציעים שירותים משלימים ולקוחות פוטנציאליים. כל פגישה כזו טומנת בחובה פוטנציאל עצום לבית העסק וביכולתה לקחת אותו צעד אחד קדימה, לעזור לו להיחשף לקהלים חדשים אליהם לא היתה לו גישה ישירה קודם לכן, ליצור שיתופי פעולה פוריים ובסופו של דבר, לייצר המון לקוחות חדשים.

 

מדובר כמובן בפעולה בה מנסה כל בית עסק כמעט לנקוט באופן עצמאי, מתוך הבנת חשיבותה העצומה לשגשוג העסק, אך האמת היא שעסק אשר מנסה לעשות זאת לבד, נתקל לא פעם במגבלות רבות, שהן תוצאה ישירה של חוסר בקשרים מקצועיים או אישיים וברשימות תפוצה מפולחות וגדולות מספיק. כאן בדיוק כאמור, אנו נכנסים לתמונה, עם מאגרי המידע העצומים העומדים לרשותנו, כתוצאה משנים רבות של עבודה ואיסוף קפדני.

 

האופן בו אנו פועלים במסגרת יחסי הציבור ממוקדי המטרה מגוון ומשתנה בהתאם לדרישות הלקוח וצרכיו. אנו יכולים לפנות במדויק לקהל מטרה מפולח באמצעות ניוזלטרים, מצגות, תוכן שיווקי, שיחות טלפון ועוד. מניסיוני, אני יכולה לומר בבירור כי יחסי ציבור ממוקדי מטרה מוכיחים את עצמם כאחד השירותים המוצלחים ביותר אותם אנו מספקים כיום ללקוחותינו, ועל כך מעידים אחוזי ההצלחה הגבוהים והלקוחות המרוצים שעסקיהם עולים ופורחים כתוצאה ישירה.

 

 

 

 

 

 

 

 


תגיות של המאמר: יחסי ציבור | לוטן תדמיות |

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)