דרוג:
פעמים רבות, כאשר עסקים קטנים מכינים תכנית עסקית, הם כוללים בה תקציב עבור פרסום אך מזניחים את תחום יחסי הציבור, שהוא אחד הכלים השיווקיים החסכוניים ביותר, דווקא עבור עסקים בסדר גודל כזה. מניסיוני המקצועי רב השנים, הסיבה לכך לרב פשוטה – אנו נתקלים במסעות פרסום שונים מידי יום ביומו ולכן מדובר בכלי שיווקי מוכר לכל, אך חשוב לזכור כי יחסי הציבור, גם אם נוכחותם בולטת פחות, נמצאים גם הם בעולמנו באופן תדיר - בכתבות שאנו קוראים בעיתונות, בבלוגים, במדיה החברתית, בניוזלטרים ועוד. לכן, אם אתם בעליו של עסק קטן, כדאי לכם לשקול בכובד ראש את היתרונות של יחסי הציבור לעומת פרסום.
אמינות ואמת בפרסום
חשבו למשל על האפקט שיש למוצר שנסקר על ידי טור צרכנות בעיתונות ("ברכה בודקת" ב"ידיעות אחרונות" למשל) לעומת זה המתקבל כתוצאה ממודעה המציגה אתכם כטובים ביותר או כמובילים בתחומכם...
עוד יתרון עצום שיש לפרסומים במדיה הוא הופעתם במנועי חיפוש. חשבו על הפעם האחרונה שאתם חשבתם לבצע רכישה כלשהי – רב הסיכויים שביצעתם חיפוש בגוגל או במנוע חיפוש מקביל. כתבה אודותיכם בפורטל גדול, ראיון שנערך עמכם בתוכנית טלויזיה, וידאו שצילמתם אודותיכם והעליתם ל-youtube ועוד – מחזקים כולם את אמינותכם בעיני אותו לקוח, המבקש לקנות מוצר כמו שלכם. בנוסף, הופעתכם בשלל פורטלים ואתרים מגבירה גם את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש.
תדמית ציבורית היא המפתח
אחד היתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים על פני מותגים גדולים, היא העובדה כמעט מאחורי כל עסק קטן עומד סיפור אנושי מעניין, שבכוחו לבדל את אותו העסק ממתחריו, ליצור בו עניין תקשורתי וליצור עבורו תמיכה ציבורית גדולה יותר. חברת יחסי ציבור מנוסה יודעת לחלץ בדיוק את הסיפורים הללו, לנסח אותם היטב בהתאם לקהל המטרה של העסק ולהפיץ אותם למדיה, כדי שיהפכו לכתבות מעניינות, אשר יובילו בסופו של דבר למודעות גדולה וחיובית יותר לעסק.
כל היתרונות הללו יכולים להוות אלמנט מכריע בהפיכתו של עסק קטן למצליח, משגשג וצומח. בנוסף, חשוב לציין כי מכיוון והתקציב של עסקים קטנים רבים מוגבל מטבע הדברים, יחסי ציבור בהחלט יכולים לשמש תחליף בעל עלות נמוכה יותר לעומת מסעות פרסום ובעל אפקטיביות גדולה יותר בסופו שלדבר.
תגיות של המאמר: יחסי ציבור |
לוטן תדמיות |
|