המטרה האמתית של יחסי הציבור

דרוג:



מאת: יעל לוטן, מנכ"לית לוטן תדמיות

 

לאורך השנים, אני נתקלת לא מעט בחוסר הבנה לגבי מטרת עבודתם של משרדי יחסי הציבור. ייתכן שהדבר נובע מהיקף התחומים הרחב מאוד בהם עוסקים אנשי המקצוע בתחום זה, אשר נע מקשרי מדיה, דרך כתיבת מאמרים והודעות לעיתונות, ועד יצירת אסטרטגיה שיווקית, יצירת מיתוג, עריכת אירועים ומסיבות עיתונאים, הפקת חומרי שיווק (מודפסים, מקוונים או בפורמט וידאו), יצירת שיתופי פעולה, ביסוס נוכחות ברשתות החברתיות ועוד.

 

העסק נדמה מסובך עוד יותר כאשר מתעכבים על הגדרתם של יחסי הציבור, ככאלו המבקשים להביא מעשים טובים לידיעת הרבים ולבסס הבנה משותפת ורצון טוב בין העסק, האדם או הארגון לבין קהל המטרה שלו. הגדרה זו אמנם מדויקת מאוד, אך יכולה להיות מעט מסובכת להבנה, עבור מי שאינם עבדו בעבר בשיתוף עם משרדי יחסי ציבור. זו בדיוק הסיבה שאני מוצאת לנכון לחדד ולפשט את מטרתם של העוסקים בתחום מרתק וחשוב זה, שכן בשורה התחתונה, מדובר במטרה פשוטה ובהירה מאין כמוה: אנחנו כאן על מנת להוביל להצלחתם של לקוחותינו, להביא לשיפור משמעותי בעסק שלהם ולעזור להם להגיע לנקודה אליה הם שואפים.

 

אז איך עושים את זה?

ובכן, ראשית על כל איש יח"צ להבין כי הפעילות שלו אינה תלושה מהמציאות בה פועל הלקוח ומשום כך עליו לכוון את פעולותיו באופן מדוייק ולהעניק ללקוח בדיוק את מה שהוא באמת צריך, בכלל ההיבטים של העשייה שלו. משמעות הדבר היא שעלינו להקפיד לקחת אחריות מלאה על הלקוח, על השגשוג והצמיחה שלו, על ההכרה והמוניטין החיובי שלו ועל פעולות הקידום אותן הוא מבצע בעזרתנו.

 

אני מגדירה זאת בפני יועצי יחסי הציבור ב"לוטן תדמיות", משרד יחסי הציבור אותו הקמתי ואשר פועל הצלחה כבר מזה 18 שנה, כמערכת יחסים של CARE FOR IT. הכוונה היא לא רק לדאוג לכלל צרכיו של הלקוח בדרך להצלחה, אלא גם להיות אקטיביים בעשייה מולו וביתר פירוט: להשגיח עליו, לעזור לו, לחבב אותו, להתעניין בו וכו'. בנוסף, אנו דואגים לברר כל העת האם הפעולות שאנחנו עושים מסייעות לו, שואלים את דעתו על פעולותינו, מתעניינים במצב העסק שלו ובו עצמו ומבררים האם הוא זקוק למשהו נוסף מאתנו.

 

אנו עושים כל זאת על מנת להבין באמת, לעומק ובכל זמן נתון במהלך עבודתנו המשותפת, למה באמת זקוק הלקוח שלנו, כך שנוכל לספק זאת ולוודא כי אנו עומדים בהבטחותינו כלפיו. יתרה מכך, אנו תמיד שואפים להעניק ללקוח יותר מכפי המצופה מאיתנו ונהנים כשהוא נותר

 

 פעור פה לאור ביצוענו, המהירות בה אנו פועלים והאכפתיות האמתית שאנו מפגינים כלפיו וכלפי הגשמת מטרותיו, מתוך ההבנה המתמידה שיחסי הציבור הם שלו ושלו בלבד.

 

לסיכום, יחסי ציבור הם תחום עיסוק שמהותו עיסוקו בתקשורת, אך לאו דווקא במובן הצפוי והמקובל. כמובן שהכלים שבאמצעותם אנו עובדים הם המדיה, הישנה והחדשה ותקשור מעשיו הטובים של הלקוח אל קהל היעד שלו, אך כאן לא נגמר תפקידנו. על מנת שנוכל לעזור ללקוח להגיע להצלחה – דרושה גם תקשורת רציפה ומוצלחת בינינו לבינו, שיתוף וצעידה יחד אל עבר המטרה המשותפת. רק כך אנו צפויים להגשים את מטרתנו האמתית.

 

 


תגיות של המאמר: יחסי ציבור | לוטן תדמיות |

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)