מהם הסימנים לכך שאתם מוכנים לשכור חברת יחסי ציבור?

דרוג:

מאת: יעל לוטן, מנכ"לית חברת "לוטן תדמיות"

 

נניח שהחברה שלכם עושה הכל נכון מבחינה שיווקית: לצוות המכירות שלכם יש קשרים הדוקים עם הגורמים המתאימים, אתם  מתחילים לקבל הכרה בתחום בו אתם עוסקים ויש לכם צוות מוכשר היודע ליצור, לנתב ולהוציא לפועל את האסטרטגיה שלכם – אך מה יקרה אם נשאל אתכם מה השאיפות שלכם? מה אתם בעצם עושים אחרת מהמתחרים? או מה הופך אתכם למצוינים בתחומכם? האם תדעו לענות?

 

אז נכון, כבעלים של חברת יחסי ציבור מצליחה, אני יכולה לומר שפעמים רבות אנו עוזרים לחברות במצבים דומים לגבש את התשובות לשאלות עקרוניות אלו, כפעולה התחלתית ונחוצה ביצירת האסטרטגיה השיווקית שלהן, אך ישנם גם מקרים בהם חברה פשוט אינה יודעת או אינה מסוגלת להחליט על התשובות. במקרה כזה, עצתי היא לא לפנות לקבלת שירותי יחסי ציבור עדיין – אתם פשוט לא מוכנים לכך והסיכויים שתהיו מרוצים מהתוצאות אינם גבוהים.

 

אז איך תדעו אם אתם מוכנים לעבודה מול משרד יחסי ציבור?

 

  1. אם אתם מבינים מה תפקידו של משרד יח"צ בעידן הדיגיטלי.

רב משרדי היח"צ עדיין יציגו את עצמן כחברות שמהותן והתמחותן הן יצירת קשרי מדיה. הם אמנם יקראו לעצמן חברות יחסי ציבור, אך קרוב לוודאי שכל מה שהם יעשו עבורכם הוא להעביר רעיונות לכתבות במדיה בשמכם.

אם אתם שוכרים את שירותי החברות הללו, סביר כי תגיעו לנקודה בעבודתכם המשותפת בה תרגישו שאתם זורקים כספים לפח – אני נתקלת בלקוחות מאוכזבים כאלו כל הזמן: "הם אמנם השיגו לנו כמה כתבות, אבל זה לא באמת קידם אותנו משמעותית".

לראות את שמכם או שם החברה שלכם במדיה יכולה להיות זריקת עידוד רצינית לאגו, אך זה לא בהכרח יגרום לקופה שלכם לצלצל. אם החברות שאתם נפגשים עימן לא מדברות על שילוב של עבודה מול אמצעי המדיה עם תוכנית שיווקית רחבה יותר – לא כדאי לכן להתקדם איתן.

                                                     

  1. אם אתם מוכנים לחלוק את מטרותיכם העסקיות.

פירוש הדבר הוא שאתם צריכים להיות מוכנים לחלוק עם חברת היח"צ שלכם את המטרות שלכם במלוא הכנות והסיבה לכך פשוטה – אי אפשר לעזור לכם להגיע אליהן אם אתם לא מוכנים לחשוף את תוכניותיכם, המהלכים השיווקיים שכבר עשיתם, הסיבות לאכזבותיכם, לכשלונותיכם ולהצלחותיכם המקצועיות בעבר ובהווה, טיב השירות שאתם נותנים והמוצרים אותם אתם משווקים ועוד.

 

  1. אם הציפיות שלכם ריאליות.

אם חברת היח"צ שלכם רצינית, צפו להקצות לה סכומי כסף הגיוניים ולצפות גם לתמורה משמעותית לאחר מספר חודשים מתחילת העבודה - אך שימו לב – אל תצפו לתמורה בן לילה.

 

יחד עם זאת, אל תהססו לבקש נתונים על פעילות החברה למן ההתחלה על מנת לבדוק שאתם בכיוון הנכון.

 

  1. אם יש לכם מספיק זמן ללוות את חברת היח"צ בעבודתה.

תקשורת טובה היא דבר שצריך לטפח ואינה נוצרת בוואקום. לכן, המעורבות שלכם בתהליך העבודה חיונית ואם לאדם האחראי לעבודה השוטפת עם חברת היח"צ אין לפחות חצי שעה ביום להקדיש לכך, אולי אתם לא מוכנים עדיין. ללא עזרתכם ומעורבותכם, חברת היח"צ לא באמת תוכל למצות את הפוטנציאל שלכם – שכן היא לעולם לא תכיר את העסק שלכם כמוכתם והיא גם לא יכולה הרי להתראיין בשמכם באמצעי המדיה.

 

  1. אתם מוכנים לקחת כמה סיכונים

הטכנולוגיה שינתה לחלוטין את הדרך בה חברות יח"צ מקצועיות עושות את עבודתן. השימוש באינטרנט בכלל ובמדיה החברתית בפרט משמעותו שאתם למעשה עומדים לבנות את המותג שלכם ולעורר אליו מודעות במהירות רבה יותר מאי פעם. בנוסף, המשמעות היא גם שייתכן ותהיו חשופים יותר לביקורת מקהל היעד שלכם ומהמתחרים בשוק. לכן חשוב מאוד לעבוד בפלטפורמות אלו בצמוד עם חברת היח"צ שלכם, אשר וודאי מנוסה בבניית מותגים ובניהול משברים ברשת.

 

  1. אם אתם חשים שלא בנח

אין דבר גרוע יותר מלקוח שטוען שהוא רוצה חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסא אך בסוף מבקש מאתנו לנקוט באסטרטגיה שיווקית סטנדרטית ומשעממת. אם חברת היח"צ שבחרתם לא מעוררת בכם מעט חוסר נוחות בפגישות העבודה הראשונות, סביר להניח ששום פעולה שתנקטו בה יחד לא תהיה יוצאת דופן באמת. חוסר הנוחות הוא זה הגורם לכם בסופו של דבר למתוח את גבולות החשיבה השיווקית שלכם אל מעבר לסטנדרט. תנו לה להוביל אתכם בדרך יצירתית יותר.

 

לסיכום, בעידן הנוכחי, מערך שיווקי נכון המקדם את החברה אסטרטגית, אינו יכול שלא לכלול בתוכו גם מערך יחסי ציבור מקצועי ומהימן, אשר יכול להניב תוצאות אמתיות. אך לפני שאתם פונים לחברת יח"צ, עליכם להבין את משמעות העבודה מולה ועד כמה אתם וחברתכם מוכנים אליה באמת. רק לאחר שתכינו את עצמכם לכך, תוכלו לצאת לדרך.

 


תגיות של המאמר: יחסי ציבור | לוטן תדמיות |

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)