חברת קרביץ הגישה עתירה מינהלית לביטול תוצאת מכרז

דרוג:

לאספקת ציוד משרדי עבור משרדי הממשלה

חברת קרביץ עתרה (ב' 8/7/13) כנגד מינהל הרכש הממשלתי שבמשרד האוצר, על מנת שיורה על ביטול זכייתה הפסולה של חברת גרפיטי במכרז מרכזי מ.מ.מ 02-12 לאספקת צרכי משרד עבור משרדי הממשלה, ויכריז על הצעתה של קרביץ כהצעה הזוכה במכרז.

עניינה של העתירה, אשר הוגשה באמצעות עורכי-הדין אורן גלעדי ועמית גולד לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים, הינו בהתנהלותו הלקויה של מינהל הרכש בנוגע למכרז – התנהלות אשר כפועל יוצא ממנה זכתה במכרז חברת גרפיטי, בניגוד לדין.

מדובר במכרז בהיקף הנאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה, שפרסם מינהל הרכש הממשלתי, לרכישת ציוד משרדי עבור משרדי הממשלה בכל הארץ וכן עבור יחידות הסמך של השירות הממשלתי, כדוגמת מינהל מקרקעי ישראל, הנהלת בתי המשפט ורשות האכיפה והגבייה.

בעתירה טענה חברת קרביץ כנגד התנהלות לקויה של מינהל הרכש לאורך כל הליכי המכרז. לטענת החברה מלכתחילה גיבש מינהל הרכש את תנאי המכרז באופן לא שוויוני, כך שבמכרז ניתנה עדיפות לפריטי ציוד משרדי המיובאים באופן בלעדי על-ידי חברת גרפיטי;

בהמשך, נמנע מינהל הרכש מלפסול את הצעת גרפיטי במכרז על אף שלא עמדה בתנאי הסף של המכרז ולא כללה את כל המסמכים הנדרשים במכרז;

במסגרת המכרז איפשר מינהל הרכש איפשר לחברת גרפיטי בלבד לספק בפועל פריטים זולים מתוצרת סינית ובאיכות נמוכה, על אף שדרישות המפרט במכרז קבעו כי הפריטים שיסופקו נדרשים להיות פריטים איכותיים ממותגים מובלים;

מינהל הרכש לא נקט בצעדים מתבקשים לאור תוצאת בדיקת איכות מדגמית שערך לפריטים אותם מספקת גרפיטי, לפיה נמצאו ליקויים ביותר מכרבע מהפריטים

עו"ד אורן גלעדי: "לא רק שכל פגם במכרז הינו בגדר גורם שיש בו כדי להביא לביטול המכרז בפני עצמו, אלא שכל פגם אף משקף את  ההתנהלות הבלתי שיוויונית והמפלה של מינהל הרכש, אשר פגעה באופן חמור בעקרון השיוויון במכרז זה. נוכח הפגמים שנפלו בהליכי המכרז, ולאור העובדה כי בכל שלבי המכרז פגע מינהל הרכש בעקרון השוויון העומד בלב דיני המכרזים הרי זכיית גרפיטי במכרז היא פסולה ולפיכך עתרנו לבית המשפט בבקשה לבטלה".

 

עת"מ 16028-07-13 קרביץ (1974) בע"מ נ' מינהל הרכש במשרד האוצר ואח'.

 


תגיות של המאמר: משפט | עורכידין |

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)