דרוג:
כשבוחרים חברת מיתוג חשוב לעשות זאת בחוכמה. בחירה בחברת מיתוג לעסק היא דבר שצריך לחקור ולבדוק, כי ההשפעה שלה על הצלחת העסק, שהוא מפעל חיינו, היא גדולה מאוד. איך נדע לבחור את חברת המיתוג הטובה ביותר בשבילנו ומה חשוב לבדוק?
ראשית, חשוב לדעת שמיתוג לעסק יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות – סלוגן, שם חברה, צבעי מותג וערכים מובילים, וכן בדמות כרטיסי ביקור, לוגו ופריטים המזוהים עם העסק כמו עטים, מחברות, מגנטים, חולצות ופלאיירים. ניתן להשתמש במיתוג לעסק כבר מהרגע הראשון כשרוצים ליצור מותג ייחודי או לבחור בו דווקא כשיוצאים למפגש פנים מול פנים עם לקוחות פוטנציאליים, כמו במקרים של ירידים ותערוכות. כל עסק, קטן וגדול, שרוצה להפיץ את עצמו לקהל הרחב ולהיזכר בתודעה – זקוק למיתוג. אז כיצד תבחרו נכון?
כאמור, לחברת המיתוג יש השפעה גדולה על הצלחת העסק שלכם. כשבוחרים בחברה כזאת, חשוב לעשות זאת לאחר שחקרתם ובדקתם את כל הפרמטרים הבאים:
א. החשיבות של ותק וניסיון מוכח של שנים – במרבית המקרים, חברות בעלות ותק הן חברות מצליחות ומבוססות, שיש להן לקוחות. כך גם ניתן לומר על חברות מיתוג. העדיפו לבחור בחברה שיש לה מוניטין וניסיון של שנים – זה מהווה ערובה מסוימת לכך שהיא יודעת מה היא עושה ותוכל לייעץ לכם מניסיונה הרב. ב. תיק עבודות עשיר ומגוון – לפני שתבחרו בחברת המיתוג שלכם, בקשו לראות תיק עבודות עשיר ומגוון, לראות תוצרים הדומים למה שאתם מבקשים ובעיקר – לשמוע על הצלחות עסקיות שהתרחשו כתוצאה מהמיתוג שהחברה עשתה. אין כמו מראה עיניים כשמדובר בנושא כל-כך חשוב. ג. נישה או התמחות במיתוג הרלוונטי לתחום העסק שלכם – ישנן חברות מיתוג אשר ממתגות הכול ומהכול – ויש כאלה שמתמחות בתחום ספציפי. בדרך כלל, עדיף לבחור בחברה שיש לה נישה מסוימת, כי זה מעיד על מומחיות. למשל – אם אתם חברה העוסקת בתחום הביטוח – העדיפו לבחור בחברת מיתוג שמתמחה במיתוג לחברות ביטוח. לחלופין, אם אתם מעוניינים בבחירת שם לחברה – העדיפו לבחור בחברה שכל התמחותה הוא ביצירת שמות מעניינים ומסקרנים לעסקים וחברות. ד. לקוחות ממליצים – המלצה מלקוחות היא חשובה מאוד, בין אם מדובר בלקוחות איתם שוחחתם ובין אם אלו המלצות הכתובות באינטרנט. ככל שתמצאו יותר המלצות אמינות – כך תוכלו לדעת שהגעתם לחברה הנכונה. ה. מעוף, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה – כשמדובר במיתוג העסק, דרושה יצירתיות רבה שתשים אתכם על המסלול הנכון. עסקים רבים ממתגים את עצמם, אך לא כולם מצליחים להגיע לפרונט. מיתוג הוא לא רק הדפסה, הוא גם אסטרטגיה. לכן, בחרו בחברה שיודעת לייעץ לכם ומציעה רעיונות חדשים. ה. שירות ומחיר – כשתעבדו מול חברת מיתוג, תיווכחו לדעת שהתקשורת ביניכם היא קבועה, ולעיתים כמעט יום-יומית. לכן, כדאי לבחור בחברה שמעניקה שירות מעל המצופה, עם זמינות גבוהה ואיש קשר קבוע שמטפל בכם. במקביל, בחרו בחברה אשר המחיר תואם את היכולת הכלכלית שלכם. יחד עם זאת – זכרו שמיתוג נכון שווה הצלחה עסקית מסחררת, לכן מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה בגדול. זכרו, למיתוג יש ערך גדול...
מיתוג יכול להרים את העסק שלכם לגבהים חדשים ולהפוך אותו למותג מוביל, ובמקרה אחר – לגרום לחוסר עניין בקרב לקוחות פוטנציאליים, ואפילו להוביל לנזקים. לכן, לא כדאי להתפשר על מיתוג ברמה גבוהה, וזאת על מנת ליהנות מתוצאה איכותית. מעבר על הנקודות שלעיל יאפשרו לכם לבחור את חברת המיתוג המתאימה ביותר לעסק שלכם.
תגיות של המאמר:
|