דרוג:
"הכוס הכחולה" - מיזם חברתי חדש שמקדם עסקים קטנים ומקומיים באמצעות פרסום על גבי כוסות חד פעמיות, כשרווחי הפרסום נתרמים חזרה לקהילה. אורי יוסף, הוגה ויזם הפרויקט: "אנחנו מאמינים בשיתוף מלא ולכן אין לנו עובדים, יש לנו שותפים לדרך ולעשייה".
הרעיון מאחורי פרויקט "הכוס הכחולה" הוא פשוט. שילוב פלטפורמה פרסומית ייחודית על גביי כוסות חד פעמיות, עבור עסקים קטנים ובינוניים מקומיים. הכוסות מופצות בחינם לבתי עסק, כגון: קיוסקים, בתי קפה, משרדים, מוסכים, מרפאות ועוד, המספקים באופן יום-יומי שתייה חמה לקהל לקוחותיהם, ובכך מתקבלת תפוצה רחבה וחשיפה גבוהה לקהלים ואנשים רבים ומגוונים.
התהליך בפועל הוא שעסקים קטנים ובינוניים קונים שטח פרסום על גביי הכוסות ויוצאים בקמפיין לחודש שלם. המפרסם בוחר את האזור והעסקים שבהם ירצה להיות מופץ, במידה והם לא תפוסים על ידי מפרסם אחר, והתשלום הינו עבור כל נקודת הפצה. לאחר מכן, הכוסות מחולקות לאותם בתי עסק, ללא עלות, בהתאם לצריכתם האישית, ובכך העסק המפרסם מקבל חשיפה יעילה וחזקה על ידי פלטפורמת פרסום זו. בסוף קמפיין הפרסום החודשי, הכוסות המיותרות מחולקות בחינם לחולים ושאר אוכלוסיות נזקקות.
בנוסף למודעת הפרסום על גביי הכוס, מפרסמים יוכלו להוסיף קוד QR, שניתן יהיה לסרוק אותו ובו יוכלו להעניק לצרכני הקפה הצעות מכר ייחודיות והטבות שונות דרך דפי נחיתה ייעודיים לסמארטפון.
הפרויקט בעל אג'נדה חברתית מובהקת ומתחייב לשקיפות עבודה מלאה אל מול כל הגורמים בפרויקט, ולהעסקת בעלי מוגבלויות (מהווים 51% מכלל העובדים), ו-51% מרווחי הפרויקט לקהילה ולעמותות שונות. כמו כן, יוזמי הפרויקט שמים דגש על סביבה ירוקה והחל משנת 2016 יעבדו עם כוסות מתכלות וידידותיות לסביבה.
"למה דווקא 51% ולא מספר עגול כמו 50?!", שואל ומסביר יוסף, "הספרה 51 מסמלת את "הרוב" מתוך 100, ובכך אנו נותנים פה הצהרה שהכוח המניע העומד מאחוריי הפרויקט שייך לאותם בעלי צרכים מיוחדים שאנו מעסיקים ולקהילה, אשר נהנית מרווחי הפרסום".
בימים אלו ממש, מסתיים פיילוט ראשוני של הפרויקט המתקיים בעיר חולון, שזכה לאהדה והתגייסות רבה מצדם של כ-150 בעלי עסקים מקומיים. המטרה של פיילוט זה היא בניית "מודל עיר" אשר על פיו הוא יוכל להשתכפל עבור ערים נוספות בארץ ובעולם. תגיות של המאמר: הכוס הכחולה |
אורי יוסף |
|