דרוג:
מאת: יעל לוטן, מנכ"לית "לוטן תדמיות"
לפי סקר שנערך השנה בקרב 1,000 אנשי שיווק בארה"ב, הסכימו 76% מתוכם עם העובדה שעולם השיווק השתנה יותר במהלך השנתיים האחרונות מאשר במהלך 50 השנים האחרונות. הסיבה לכך פשוטה: ככל שאמצעי התקשורת המסורתיים הולכים ומאבדים את כוחם, כך עולה ומשגשגת המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות בתוכה ואלו מולידים כפועל יוצא שפע עצום של תחומי התמחות חדשים ותתי התמחות. כתוצאה, צומחים ועולים גם מקצועות חדשים בעולם השיווק, אשר לא היו קיימים כלל לפני מספר שנים.
בעוד הסיבות לתופעה ברורות כמעט מאליהן, השלכותיה אינן כה צפויות. השלכה אחת מרכזית ובעלת פוטנציאל הרה אסון, עליה אני יכולה להעיד כמי שבאה במגע עם לקוחות רבים המחפשים את דרכם השיווקית בעולם העסקי כיום, היא בלבול עצום וחוסר הבנה משווע לגבי למי יש לפנות ובשירותיו של מי צריך להיעזר לצורך הגדלת ההכנסות וגיוס לקוחות חדשים לעסק.
זה מתחיל עם עולם הדיגיטל כמובן, בו ניתן למצוא בעלי מקצועות חדשים המתמחים בתתי התמחויות ספציפיות ונקודתיות: מקדמי אתרים (אורגניים או ממומנים), אנשים המתמחים בתוכניות שותפים (אפיליאייטס), חברות המציעות איסוף לידים, אנשי מקצוע המתמחים בקמפיינים ברשתות חברתיות (להבדיל מאלו המציגים עצמם כמומחי תוכן ברשתות החברתיות) ועוד ועוד. לצד אלו, נמצא גם אנשי יחסי ציבור, יועצי שיווק עצמאיים, יועצי תוכן שיווקי, כתבים טכניים, כותבים עם התמחות ספציפית ב-SEO, יועצי אינטרנרט ורשתות, מאמנים וקואצ'רים עסקיים ואישיים למיניהם, יועצי מכירות ועוד ועוד ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם. ואיך שכחנו כמובן גם את שפע הסדנאות העצום, האקדמיות והמכללות, שמוציאות תחת ידם בוגרים בתחום השיווק, אשר בינם לבין הבנה אמיתית של עולם השיווק המרחק הוא רב. בקיצור, הכאוס חוגג ומיצוי תקציב השיווק באפיקים הלאו דווקא נכונים מהווה סכנה מוחשית כמעט כל בית עסק.
אז מה הפתרון לבלבול? איך מוצאים את דרככם החוצה מסבך בעלי המקצוע המציעים לכם את שירותיהם השקם והערב? ההצעה שלי היא קודם כל למפות היטב את הצרכים השיווקיים שלכם ולא להתפתות לפנות למספר רב של גורמים, שלא מתואמים ביניהם. אתם יודעים הכי טוב מהם הצרכים שלכם, לאן אתם רוצים להוביל את העסק שלכם ועל מה אתם צריכים לתת דגש.
לאחר שערכתם מיפוי מתומצת, בחנו את המערך השיווקי שלכם ואת כלל נותני השירותים שאתם נעזרים בהם, ונסו להבין מי מהם באמת הכרחי על מנת להצעיד את העסק שלכם אל עבר עתיד משגשג יותר ומי סתם נוגס לכם בעוגת תקציב השיווק.
לבסוף, אני ממליצה לפנות לבעל מקצוע אחד, עליו אתם יכולים לסמוך שיביא תוצאות ושמציע את סך כל השירותים להם אתם נזקקים. היתרון בכך הוא שפניה לגורם כזה, תהפוך את ההתנהלות היום-יומית שלכם לקלה ונוחה הרבה יותר-פשוט משום שתוכלו לתקשר עם גורם אחד, שיארגן עבורכם את כל מה
שאתם זקוקים לו מבחינה שיווקית, שיאחד את הרעיון ואת המסר שאתם רוצים להעביר ושינהל עבורכם את יתר בעלי המקצוע בהם תצטרכו להיעזר.
כאן המקום להודות שמניסיוני העשיר בענף יחסי הציבור, אני תופסת את המשרדים העוסקים בתחום בדיוק כגורמים האלו, שבכוחם להקל עליכם את פעילות השיווק. משרדי יח"צ כיום הם כבר מזמן לא רק גופים הפועלים מול המדיה, אלא ישות שיווקית כוללת, המציעה כמעט את כל מה שבית עסק זקוק לו: כתיבת תוכן, יצירת אסטרטגיה שיווקית ותדמיתית, יצירת תכני וידאו, הקמת אתרי אינטרנט, ניהול מדיה חברתית, יצירת ניוזלטרים, יצירת קשרי מדיה כמובן ועוד, כך שבסופו של דבר, תוכלו למצוא את כל מה שאתם זקוקים לו בבית אחד.
תגיות של המאמר: יחסי ציבור |
לוטן תדמיות |
|