המקצועות החדשים בתחום השיווק

דרוג:

 

מאת: יעל לוטן, מנכ"לית "לוטן תדמיות"

 

לפי סקר שנערך השנה בקרב 1,000 אנשי שיווק בארה"ב, הסכימו 76% מתוכם עם העובדה שעולם השיווק השתנה יותר במהלך השנתיים האחרונות מאשר במהלך 50 השנים האחרונות. הסיבה לכך פשוטה: ככל שאמצעי התקשורת המסורתיים הולכים ומאבדים את כוחם, כך עולה ומשגשגת המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות בתוכה ואלו מולידים כפועל יוצא שפע עצום של תחומי התמחות חדשים ותתי התמחות. כתוצאה, צומחים ועולים גם מקצועות חדשים בעולם השיווק, אשר לא היו קיימים כלל לפני מספר שנים.

 

בעוד הסיבות לתופעה ברורות כמעט מאליהן, השלכותיה אינן כה צפויות. השלכה אחת מרכזית ובעלת פוטנציאל הרה אסון, עליה אני יכולה להעיד כמי שבאה במגע עם לקוחות רבים המחפשים את דרכם השיווקית בעולם העסקי כיום, היא בלבול עצום וחוסר הבנה משווע לגבי למי יש לפנות ובשירותיו של מי צריך להיעזר לצורך הגדלת ההכנסות וגיוס לקוחות חדשים לעסק.

 

זה מתחיל עם עולם הדיגיטל כמובן, בו ניתן למצוא בעלי מקצועות חדשים המתמחים בתתי התמחויות ספציפיות ונקודתיות: מקדמי אתרים (אורגניים או ממומנים), אנשים המתמחים בתוכניות שותפים (אפיליאייטס), חברות המציעות איסוף לידים, אנשי מקצוע המתמחים בקמפיינים ברשתות חברתיות (להבדיל מאלו המציגים עצמם כמומחי תוכן ברשתות החברתיות) ועוד ועוד. לצד אלו, נמצא גם אנשי יחסי ציבור, יועצי שיווק עצמאיים, יועצי תוכן שיווקי, כתבים טכניים, כותבים עם התמחות ספציפית ב-SEO, יועצי אינטרנרט ורשתות, מאמנים וקואצ'רים עסקיים ואישיים למיניהם, יועצי מכירות ועוד ועוד ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם. ואיך שכחנו כמובן גם את שפע הסדנאות העצום, האקדמיות והמכללות, שמוציאות תחת ידם בוגרים בתחום השיווק, אשר בינם לבין הבנה אמיתית של עולם השיווק המרחק הוא רב. בקיצור, הכאוס חוגג ומיצוי תקציב השיווק באפיקים הלאו דווקא נכונים מהווה סכנה מוחשית כמעט כל בית עסק.

 

אז מה הפתרון לבלבול? איך מוצאים את דרככם החוצה מסבך בעלי המקצוע המציעים לכם את שירותיהם השקם והערב? ההצעה שלי היא קודם כל למפות היטב את הצרכים השיווקיים שלכם ולא להתפתות לפנות למספר רב של גורמים, שלא מתואמים ביניהם. אתם יודעים הכי טוב מהם הצרכים שלכם, לאן אתם רוצים להוביל את העסק שלכם ועל מה אתם צריכים לתת דגש.

 

לאחר שערכתם מיפוי מתומצת, בחנו את המערך השיווקי שלכם ואת כלל נותני השירותים שאתם נעזרים בהם, ונסו להבין מי מהם באמת הכרחי על מנת להצעיד את העסק שלכם אל עבר עתיד משגשג יותר ומי סתם נוגס לכם בעוגת תקציב השיווק.

 

לבסוף, אני ממליצה לפנות לבעל מקצוע אחד, עליו אתם יכולים לסמוך שיביא תוצאות ושמציע את סך כל השירותים להם אתם נזקקים. היתרון בכך הוא שפניה לגורם כזה, תהפוך את ההתנהלות היום-יומית שלכם לקלה ונוחה הרבה יותר-פשוט משום שתוכלו לתקשר עם גורם אחד, שיארגן עבורכם את כל מה

 

שאתם זקוקים לו מבחינה שיווקית, שיאחד את הרעיון ואת המסר שאתם רוצים להעביר ושינהל עבורכם את יתר בעלי המקצוע בהם תצטרכו להיעזר.

 

כאן המקום להודות שמניסיוני העשיר בענף יחסי הציבור, אני תופסת את המשרדים העוסקים בתחום בדיוק כגורמים האלו, שבכוחם להקל עליכם את פעילות השיווק. משרדי יח"צ כיום הם כבר מזמן לא רק גופים הפועלים מול המדיה, אלא ישות שיווקית כוללת, המציעה כמעט את כל מה שבית עסק זקוק לו: כתיבת תוכן, יצירת אסטרטגיה שיווקית ותדמיתית, יצירת תכני וידאו, הקמת אתרי אינטרנט, ניהול מדיה חברתית, יצירת ניוזלטרים, יצירת קשרי מדיה כמובן ועוד, כך שבסופו של דבר, תוכלו למצוא את כל מה שאתם זקוקים לו בבית אחד.

 

 

 

 

 

 

 


תגיות של המאמר: יחסי ציבור | לוטן תדמיות |

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)