כל הדרכים למיתוג מוצלח עוברות דרך המחקר

דרוג:

מאת: יעל לוטן, מנכ"לית "לוטן תדמיות"

לאחרונה עלתה בארה"ב תכנית ריאליטי חדשה, שמעמתת 2 חברות פרסום שונות המתחרות ביניהן במציאת קונספט מנצח עבור לקוחות שונים, תחת דד ליין קשוח במיוחד – מעין "פרויקט מסלול" של עולם הפרסום. מטרת אנשי המקצוע המתחרים היא למצוא פריצת דרך באמצעות סיעור מוחות קצרצר, אשר מוליד ויז'ואל נחמד או סיסמא שיווקית מתוחכמת. אך האם זו הדרך הנכונה לעבודה שיווקית בעולם האמיתי, בו חברות קטנות ובינוניות צריכות ליצר עבור עצמן אסטרטגיה שיווקית מאפס?

כמי שפועלת בעולם זה כמעט שני עשורים ויצרה מיתוג ואסטרטגיה שיווקית עבור עשרות רבות של עסקים, אני יכולה להעיד שהדרך לתוכנית שיווקית חכמה ומועילה, לאו דווקא עוברת דרך פיצוח מהיר של קונספט, אלא באמצעות פריצות דרך קטנות, כמו תהליך חשיבה טוב וזורם יותר או ניתוח ומחקר ממוקד, שיודע להניח את השאלות הנכונות כבסיס.

תמיד הרי אפשר ללכת למשרד פרסום ולהוציא מאות אלפי שקלים על משבצת פרסום או עמוד מכירתי בעיתון, אך דבר אחד לא נלקח בחשבון בשיטת עבודה זו והוא התדמית - אותה לעולם לא ניתן לבנות על ידי פרסום בלבד, אלא באמצעות חשיבה קריאייטיבית ותכנון אסטרטגי מדויק. 

צלילות מחשבתית בבניית אסטרטגיה

בכל ניסיון ליצור מיתוג עבור חברה, בכל סדר גודל, צלילות מחשבתית וכנות חייבות להוות את נקודת המוצא, על מנת שצרכי ורצונות החברה יהיו ברורים מספיק עבור ההנהלה ובסופו של עניין, גם עבור קהל המטרה. המסר אותו מעבירה החברה צריך להיות מבוסס על מחקר מעמיק ואנליטי, הכולל חקר שוק, חקר המתחרים, איתור חוזקות וחולשות החברה ועוד. אלו הם אבני הבסיס ליצירת אסטרטגיה שיווקית טובה ומתאימה המעבירה מסר חד, ברור וזכיר.

איך זה עובד בפועל?

כאן בדיוק נכנסות לתמונה חברות יחסי ציבור, שתפקידן הוא לאתר את המסר הנכון לבית העסק, לבנות את התוכן, לערוך את המחקר ולהתוות את האסטרטגיה התדמיתית. חברת יחסי ציבור כיום מחזיקה מנהלי תיקים וקריאייטיב ויועציה נותנים מענה ללקוח, החל מהאריזה, דרך אירועי התוכן של המותג וכלה ביצירת עניין במדיה בפעילות הלקוחות. הסיבה לכך פשוטה - אנשי יחסי ציבור כיום הם אסטרטגים תדמיתיים לכל דבר ועניין, מומחים בתקשורת בינאישית ובמדיה לסוגיה, מיומנים בכתיבה עיתונאית, מפיקים אירועי תקשורת יצירתיים, יודעים לערוך מחקר ולעשות סקרים.

 בתחילת עבודתנו המשותפת עם לקוחותינו, ראשית כל אנו עורכים מחקר מקיף על מנת להגדיר אותם, את צרכיהם, את מטרותיהם, את קהל היעד שלהם וכל מידע נוסף שיכול לשרת אותנו מאוחר יותר בביסוס האסטרטגיה התדמיתית והשיווקית שלהם, אשר מהווה את מפת הדרכים המדוייקת לפיה אנו פועלים בסופו של דבר. על מנת שנוכל לדייק במסר אותו נפנה אל קהל המטרה של הלקוח, עלינו לפעול מתוך בהירות מוחלטת, להכיר את העסק לפני ולפנים, לבחון את דעת הקהל ביחס לרעיון או למוצר ועוד.

לסיכום

הזרעים להצלחתו של כל בית עסק, ניטעים הרבה לפני היציאה החוצה עם סיסמא פרסומית כזו או אחרת, לוגו מוצלח או וידאו ויראלי. הדבר נכון במיוחד לעסקים הפועלים בשווקים סבוכים ורווי מתחרים – שכן רק "עבודת רגליים" יסודית וחכמה, בכוחה ליצור בסופו של דבר מסר חד, קליט וחכם. או במילותיו של נשיא ארה"ב המיתולוגי אברהם לינקולן: "תנו לי 6 שעות לכרות עץ, ואקדיש את 4 השעות הראשונות מתוכן לחידוד הגרזן".

 

 

 

 

 

 

 

 

 


תגיות של המאמר: יחסי ציבור | לוטן תדמיות |

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)