איך לשווק מסעדה בעשרה צעדים

דרוג:

מאת: יעל לוטן מנכ"לית "לוטן תדמיות"


מה גורם לאדם ללכת למסעדה ספציפית? האוכל? השירות? העיצוב? היום כבר לא כל כך בטוח. הרבה לפני שנחשפים ליכולות הקולינאריות של השף, נחשף קהל המטרה של מסעדות לתופעת ה"שמעתי על". כן, אנו חיים ונושמים את עידן ההמלצה. מרגיש לנו יותר נוח ללכת למקום שמישהו כבר היה בו (ולא קרה לו כלום....) מאשר "לקחת את הסיכון" וללכת למקום חדש.

                                                  

בתחום המסעדות גם נורא קל לקבל ביקורת שלילית, מכיוון שאוכל הוא עניין של טעם ומספיק שמישהו לא יאהב אותו, למרות שהוא ממש מצוין בעיני אחרים וכבר הוא מספר לכל מי שהוא מכיר שהוא לא נהנה.

 

יחד עם זאת, נדמה לכאורה כאילו תחום האוכל הוא פשוט למדיי, אך האמת רחוקה מכך ומסעדות נפתחות ונסגרות בתדירות גבוהה. על מנת לשווק מסעדה בצורה הטובה ביותר, יש להתמקד במספר פרמטרים חשובים אשר בלעדיהם הכול יכול לרדת לטמיון:

 

1.         ארכיטקטורה ועיצוב – לאחרונה אנו עדים יותר ויותר לפתיחת מסעדת קונספטואליות ומכאן אין מנוס מעיצוב ייחודי המאפיין את רוח המקום. לעיצוב צריכה להיות אמירה שתשאיר חותם חוויתי ותגרום להתפעלות ממנו, לעבור הלאה מפה לאוזן וליצור סקרנות אצל אלו שעדיין לא היו.

 

2.         אוכלוסיה- מהאוכלוסייה העממית ומעלה או להיפך, לכל אחד יש את השפה שלו באוכל: קהל המטרה של תחום האוכל מגוון והדבר הראשון שעל בעל המסעדה לדעת זה לזהות מי בדיוק קהל המטרה ולהתאים את סגנון המאכלים עבורו.

 

3.         השף – לב ליבה של מסעדה הוא כמובן השף. בעולם הקולינריה, שמם של השפים הטובים הולך לפניהם וזיהוי של שף מצליח עם מסעדה מסוימת מוביל לשגשוגה ולשמה הטוב.
 

4.         תפריט – עיצובו של התפריט צריך להילקח ברצינות ולהיות מותאם למיתוג של המקום כולו. מעבר לכך, חשוב מאוד שהתפריט יהיה ברור ומובן כדי לא ליצור אי נוחות אצל הלקוח שמרגיש שהוא "מטריד" את המלצרית כל רגע עם שאלה אחרת. תפריט מסובך גם גורם לפעמים ללקוח לחשוב שאין שום דבר שימצא חן בעיניו במקום.

 

5.         מנת דגל –מנת דגל הכרחית כדי ליצור את הבידול ממסעדות אחרות. בגלל השוק המוצף באין ספור מסעדות מסוגים שונים, מנת דגל ספציפית למקום תגרום לכך שאנשים יבואו במיוחד עבורה ויזהו את המקום בזכותה. מערך שלם של יחסי ציבור נבנה סביב מנת הדגל בעבודה עם מסעדות.

 

6.         טעימות – כן. תוציאו מהראש את הדיילת בקניון שמבקשת שתטעמו גבינה. מסעדה שמכבדת את עצמה תוציא טעימות על מנת לצ'פר את הלקוח ולגרום לו להיחשף לטעמים חדשים שהוא פוחד להזמין מכיוון שאינו מכיר, אנשים נורא זהירים כשמדובר באוכל.

 

7.         שיתופי פעולה לאירועים – ייזום  אירועים של חברות ובעלי עניין יוצר את סיבה לסיקור תקשורתי ולהבלטת המקום מול קהל המטרה. יום הולדת של מפורסם במסעדה מסוימת, מעניק הוכחה לרמה וטיב המסעדה.

 

8.         טורים בעיתון ותכניות בישול וריאליטי – בימינו תוכניות האוכל והטורים בעיתון הפכו לדבר שבשגרה. ייזום של טור שבועי או תוכנית אירוח בה ישתתף בעל המסעדה או השף יביאו לחשיפה טובה ומתבקשת עבור המקום.

 

9.         מיוחד ושונה – היצירתיות בתחום יחסי ציבור היא הבסיס לכל מערך הוצאת המוצר או הלקוח החוצה. היצירתיות צריכה להיות מגולמת באופן שתיבדל את המסעדה המסויימת ממסעדות אחרות.  יחסי ציבור נכונים ידגישו ויבליטו את המסעדה תוך קידום רעיונות מגוונים.

 

10.       אחריות חברתית – מעורבות ארגונים ועסקים בקהילה היא תופעה הולכת ומתרחבת וטוב שכך. כמו בכל תחום אחר, גם בתחום הקולינריה ניתן לשלב פעילות של קשרי קהילה, אם במתן חסות לעמותה מסוימת או תרומת המקום לטובת אירוע. פעילויות אלו ניתן לתקשר החוצה לתקשורת וליצור מקסימום חשיפה חיובית.


כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)