דרוג:
העולם עובר לאינטרנט אך נראה שהמפלגות השונות עדיין לא הפנימו את זה בכלל, מבין עשרות המפלגות שמתמודדות לכנסת, בפייסבוק שנחשב היום הבמה העיקרית של התקשורת עם הציבור הרחב- ניתן למצוא רק ספורות, כאשר הבולט בנוכחות שלו הוא ללא ספק יאיר לפיד. אז מה ניתן לעשות? בתור איש פרסום ושיווק ותיק באינטרנט, אני מסתכל על התנהגות המפלגות ומנסה להבין כמה דברים: 1. למה הם לא עושים יותר? 2. האם השקיעו בצורות אחרות של פרסום? 3. כמה כסף היה ניתן לחסוך אם היו עושים פעילות מקבילה בפייסבוק אז ככה, יאיר לפיד שכנראה לא מבורך בתקציב בחירות גדול, עושה עבודה מדהימה בפייסבוק, היות ולא השקיע עד עכשיו בקמפיינים חיצוניים כמו אטובוסים ושלטי חוצות, מרבית התקציב שלו ( בהנחה שקיים), מופנה כיום לאינטרנט. צריך גם להזכיר שהוא התחיל את הקמפיין שלו בפייסבוק, כך שמגיע לו הרבה קרדיט על כך. בנוסף, זה נתן לו יתרון פתיחה עצום על כל שאר, כאשר כבר הספיקו לקום הרבה מאוד דפים שהמטרה שלהם היא לחקות את הדף שלו ואפילו דפים שבאים לגנות כל דבר שהו עושה ואומר- בהחלט ניתן להגיד שהוא השקיע די מעט כסף, בזמן שזכה בהרבה מאוד תשומת לב. דוגמה שלילית מאוד היא מפלגת הישראלים של דוד קון, המפלגה שמחזיקה בפוטנציאל עצום לגרוף את מאוכזבי ליברמן, למעשה לא קיימת בכלל באינטרנט הישראלי. תפתחו דף גוגל, תרשמו את הביטוי הישראלים( יש לכם כאן כבר קישור מוכן לנוחיותכם). חברים יקרים מהישראלים, שימו לב שהתוצאה הראשונה היא בכלל ערך ויקיפדיה על הגלגול הקודם של מפלגת הישראלים, כמה שנים טובות לפני דוד קון. כאשר מנסים להבין, למה הם לא עושים יותר? קשה לתת תשובות מספקות, היות וההשקעה ביצירת אתר אינטרנט בסיסי וכמה דפי מידע היא באמת זניחה. לזכותם ייאמר, שכאשר מנסים להבין האם השקיעו בצורות אחרות של פרסום- מבינים שלא השקיעו כלום. איפה ציפי ליבני וקדימה? כנראה שסימני שאלות הגדולים ביותר הם ציפי ליבני בראשות התנועה, האוטובוסים בגוש דן מלאים בתמונות מפחידות שלה, שלטי חוצות בכל מטר פנוי, אבל איפה היא בפייסבוק? חיפשתי וחיפשתי, חוץ מדף שנראה רישמי- לא מצאתי דבר שהוא מעניין, יצירתי או קצת דורש מחשבה. חבל, כי בעלות של כמה אוטובוסים ניתן ליצור נוכחות מדהימה ברשת החברתית שכוללת נכון להיום כמעט ארבעה מיליון משתמשים בישראל. קדימה של שאול מופז, כאילו לא הייתה, יש דף עם תמונה מאוד מחמיאה של מופז, אך מעבר לזה נאדה. לא ברור בכלל האם הדברים עדיין עובדים בקדימה. התירוץ של אין כסף לא באמת תופס כי סכומי העלות באינטרנט הרבה יותר נמוכים, מופז איתה איתנו עוד? הליכוד ביתנו שמרתי לכם את הטוב לסוף, או אולי את הגדול לסוף. לליכוד אין אוטובוסים ואין שלטי חוצות, אם נתעלם מהאירוע בבנייני האומה, קשה להבין לאן הולך התקציב. באינטרנט רואים את נתניהו בכל פינה, הנאום שלו בקונגרס כבר מציק לי בלילות. אבל אין סדר ואין אירגון, מיליון דפים שקשורים איך שהוא לליכוד, לא ברור מה באמת של הליכוד ומ של אוהדיו. התכנים בפייסבוק מאוד רדודים וברמה נמוכה. בקיצור- אנשי הליכוד רואים בפייסבוק לוח מודעות, או אולי דלת של ארון שתולים עליהם תמונות ופתקים. תקציב הרי יש, אז למה לא להתייחס לפלטפורמה האינטרנטית מעט יותר ברצינות? הכותב הוא מרטין בוקסדורף, מנהל חברת בול שיווק באינטרנט, המתמחה בקמפיינים של פוליטיקאים ומפלגות. תגיות של המאמר: שיווק באינטרנט |
|