דרוג:
מנוע החיפוש הפופולרי ביותר היום, גוגל, הוא כבר לא רק מנוע חיפוש. עבור גולשים רבים בכל רחבי העולם, גוגל הוא עמוד הבית; הוא העמוד שממנו מתחילה כל רכישה, כל בירור מידע, כל תשובה לכל שאלה. אין פלא שכאשר גולש ממוצע שוקל האם לסמוך על אתר אינטרנט שאיננו מכיר, או אפילו על אדם שלא פגש קודם לכן – הוא מחפש תחילה בגוגל ומגבש את דעתו על סמך התוצאות.כעת נסו לחשוב מה קורה כאשר מחפשים את השם שלכם או שם העסק שבבעלותכם בגוגל. האם התוצאות נושאות אופי חיובי, ניטרלי או שלילי? מה תחשבו על אדם שבחיפוש שמו בגוגל, אחת מן התוצאות הראשונות היא פסק דין משפטי נגדו; או על בית עסק שלגוגל יש רק תוצאות שליליות להציג אודותיו, החל מביקורות שאינן מחמיאות ועד לתלונות ממש... כמה טוב היה אילו ניתן היה להעלים את תוצאות החיפוש המביכות הללו מגוגל, ולהציג כלפי הגולשים תדמית חיובית, או לכל הפחות תדמית ניטרלית? החדשות הרעות הן שבדרך כלל אי אפשר להעלים משהו מגוגל. החדשות הטובות הן שאפשר לדחוק את התוצאות השליליות כלפי מטה, כך שהן אמנם יופיעו בחיפוש אבל במיקום כל כך נידח עד שהסיכוי שמישהו יתקל בהן הוא אפסי. כל הפעולות הללו, של יצירת תדמית חיובית או ניטרלית לאדם או עסק שאינו מעוניין שתוצאות חיפוש שליליות תוצגנה אודותיו במיקומים ריאליים בגוגל – מכונות ניהול מוניטין באינטרנט. מה כולל ניהול מוניטין ברשת?כאמור, מטרתו של ניהול מוניטין היא להציף אזכורים חיוביים ו/או ניטרליים אודות אדם או עסק בכדי לדחוק ולטשטש אזכורים שליליים. לשם כך ניתן לבנות נכסים דיגיטליים עבור הלקוח, כגון אתרים עסקיים או פרטיים ברשת, בלוגים, ערוצי יוטיוב, פרופילים ברשתות חברתיות וכדומה – העיקר שנכסים דיגיטליים כאלה יופיעו בעמוד התוצאות הראשון של גוגל.בנוסף לבניית נכסים דיגיטליים חדשים ניתן גם להשתמש בנכסים דיגיטליים קיימים. לדוגמה, כתבה חיובית אודות הלקוח שכבר נמצאת בגוגל – ניתן לבצע עליה מספר פעולות קידום אתרים על מנת לשפר את מיקומה ולהעלות אותה גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש. יש גם חברות ניהול מוניטין שמתחזקות שורה של אתרים ניטרלים בנושאים שונים, כאשר מעת לעת עולים לאתרים הללו תכנים מגוונים שאינם קשורים ספציפית ללקוח מסוים. כאשר מגיע לקוח שזקוק לפעולות ניהול מוניטין, ניתן להעלות לאתרים הללו (שכבר מזוהים על ידי גוגל כאתרים ותיקים ואמינים) תכנים ניטרליים שבהם מוזכר שם הלקוח וזו עוד אפשרות פוטנציאלית לדחוק תוצאת חיפוש שלילית כלפי מטה. לסיכוםתחום ניהול המוניטין משלב שלל פעולות שמטרתן "לנקות" את שמו של אדם או של עסק מאזכורים שליליים בתוצאות החיפוש של גוגל על ידי יצירה או קידום של אזכורים חיוביים או ניטרליים. אם אתם אדם או עסק בעל פרופיל ציבורי גבוה, סביר להניח שאתם צריכים לעשות את זה.תגיות של המאמר:
|