דרוג:
בעוד שדרך הפעילות של כל משרד יח"צ גדול היא בגדר סוד מקצועי ומסחרי כמוס ביותר –
קיימות מספר אסטרטגיות שמשמשות משרדים רבים לאורך שנים ארוכות, אסטרטגיות שלרוב מהוות גם את הכללים הבסיסיים בעולם השיווק.
פעמים רבות משרדי היח"צ הגדולים מבצעים את הפעולות הבסיסיות בתחום, רק בהיקפים גדולים יותר, מה שמצידו מאפשר להשיג אפקט הרבה יותר משמעותי. כיום ניתן לחלק את דרכי הפעילות לשלושה מרכיבים עיקריים - בסיקור זה נעבור עליהם ועל דרכי היישום שלהם על מותגים גדולים. פעילות אונליין
עולם האינטרנט תופס כיום חלק משמעותי ביותר מעולם הפרסום, משום שכיום צריכת המידע העיקרית שמתבצעת על ידי הציבור היא דרך אמצעי תקשורת זה. בנוסף, ניתן לחלק את עולם האינטרנט למספר מרכיבים, ביניהם ניתן למנות את פייסבוק, אתרי חדשות, פורומים פופולריים, אפליקציות סלולריות שונות וכן הלאה. כך, במסגרת קמפיינים של המותגים הגדולים, משרד יח"צ מקצועי עשוי לנקוט את הפעולות הבאות:
· הזמנת כתבות חדשותיות באתרים מובילים. · פיתוח של עמוד המותג בפייסבוק: תחרויות, סרטונים וויראליים, קבוצות סגורות וכיוצא באלה. · פרסום ממומן קונטקסטואלי (גוגל, אאוטבריין ואחרים) ליצירת תנועה באתר ומיתוג גבוה. פעילות באמצעי מדיה נוספים
אמצעי תקשורת נוספים הם דווקא אלה שנגישים לחברות היח"צ הגדולות ולמותגים הגדולים, כיוון שמדובר בפרסום היקר ביותר.
בין אמצעים אלה ניתן למצוא את הטלוויזיה, את הרדיו ואת שלטי החוצות:
· טלוויזיה – פרסומות בתכניות פריים טיים וחסויות של תוכניות שונות בהקשר המותאם למותג. · רדיו – פרסומות מקוריות ויצירתיות במיוחד בתחנות הרדיו המובילות, בעיקר אם המותג מתאים לאלה המאזינים לרדיו בשעות הבוקר (לדוגמא, נשים עובדות ו/או אימהות, אנשים העובדים במשרדים וכדומה). · שלטי חוצות – אין ספק שאחד מהגורמים המעידים על כך שהמותג הוא באמת גדול, הוא הופעתו בשלטי חוצות.
לשם כך נחוצים צילומים מקצועיים.
יצירת "באזז" בדרכים מקוריות נוספות
כיום ידוע שכל הטכניקות המקובלות אינן תמיד פועלות, משום שהמרחב שלנו רווי במידע, והרוב איננו זוכה לתשומת לב משום שהמוח מסנן את מה שפחות מעניין. על מנת להתמודד עם בעיה זו, משרד יח"צ עשוי לנקוט אחת משתי הפעולות הבאות:
· יצירת תוכן מותאם לקהל יעד – היכרות עם הקהל ועם הנושאים המעניינים אותו ויצירת תכנים מותאמים. · יצירת עניין בשיטות מתקדמות יותר – קמפיינים וויראליים המערבים מספר אמצעי תקשורת במקביל, יצירת קמפיינים אינטראקטיביים בשילוב אפליקציות, סרטוני יוטיוב, שלטי חוצות הכוללים רמזים חבויים שונים שיש לצלם במצלמת הנייד וכן הלאה. תגיות של המאמר:
|