דרוג:
התופעה לפיה אנשים שלאו דווקא עשו משהו רע, מוצאים עצמם "מלוכלכים " באינטרנט, הולכת ותופסת תאוצה. יום אחד אדם פותח את האינטרנט, רושם את שמו ומוצא שיש עליו הרבה מאוד כתבות שליליות או סתם כל ההיסטוריה המשפטית שלו פרוסה לעיני כולם שרק יחפצו לראות.
אז מה בעצם עושים כדי לטפל בבעיה?
חשוב להבין שמדובר בבעיה רצינית מאוד שדורשת טיפול משמעותי וכזה שעלול לעלות הרבה מאוד כסף או לפחות זמן, במידה ואתם מחליטים לטפל בדברים לבד. הטיפול אכן אפשרי, אבל הוא די מורכב. ככה זה עם מקרה של הסרת כתבות שליליות מגוגל, זה העבודה שלנו.
סדר פעולות בהתמודדות עם כתבות שליליות:
1. זיהוי הבעיה - איפה בדיוק נמצאות הכתבות? האם הן אמת מוחלטת כמו למשל מציאות שהוכחה ככזו בבית המשפט או שזה סתם סיפורים שאין אמת בהם. במידה ומדובר במציאות שהוכחה בבית משפט, הטיפול קצת יותר מורכב ואנחנו נדבר על כך בפסקאות הבאות.
2. האם מדובר באתרי חדשות שבהם נמצאת הכתבה או סתם בלוגים אישיים, או אולי אתרים של פסקי דין בכלל. חשוב מאוד להבחין בהבדלים הללו.
אז איך מטפלים בבעיה?
א. השלב הראשון הוא קודם כל לנסות לפנות לגופים או אנשים שפירסמו את הכתבות כדי לנסות להבין האם יש אפשרות שהם יורידו את הכתבות האלו? זה לא קורה הרבה שהם מסכימים, אבל זה בהחלט קורה. אין סיבה שלא לנסות.
ב. במידה ולא הסכימו להוריד את הכתבות אנחנו עוברים לשלב הפעילות הנגדית כדי ליצור פעולה שתגרע מן הנזק הנגרם. אנחנו קודם כל מכינים מאגר גדול כמה שיותר של כתבות חיוביות המתארות בצורה אוהדת את הפעילות של אותו אדם או חברה שהשם שלהם סובל מן הנזק באינטרנט. השלב הזה הוא הקשה ביותר, כי נדרש מערך גדול מאוד של כתבות כאלו.
ג. על מנת לא להסתפק רק בכתבות, אנחנו כחלק מהפעילות שלנו פותחים עוד כלים כמו פרופילים ברשתות חברתיות, סרטוני יוטיוב, טוויטר, פייסבוק ואולי כמה בלוגים, אפילו בפלטפורמה חינמית כמו הרבות שקיימות באינטרנט. הדברים הללו הם שתופסים את מקומם של הכתבות השליליות בגוגל. ד. בשלב הזה יש את החשיבות המירבית ביותר לצורך העלמת הכתבות השליליות. אנחנו משתמשים בכתבות שהוכנו בשלב הראשון ובעזרתן בונים מערך לינקים שהתפקיד שלו הוא לנצל את מנגנון העבודה של האינטרנט ולדחוף קדימה את התוצאות החיוביות החדשות במקום הישנות השליליות. תגיות של המאמר:
|