מדיה חברתית תופסת נתח גדל והולך בעוגת יחסי הציבור

דרוג:

משמעות המושג יחסי ציבור נגזרת מפעולה אחת מרכזית - הבאת מעשים טובים לידיעת הציבור, תוך חשיפת ערכם ותוכנם החיובי - בשלל סוגי המדיה. מטרתה היא להוביל את הלקוח לחשיפה מרבית אל מול קהל היעד הנכון לו וליצור סביבו הסכמה חיובית ורצון ליהנות ממרכולתו.

 

בדיוק כאן נשאלת השאלה החשובה ביותר בעולם התקשורת: היכן לפרסם? המדיה כיום מכילה בתוכה את העיתונות הכתובה, הרדיו, הטלוויזיה, ובמקביל את האינטרנט, מנועי החיפוש והרשתות החברתיות.

 

אין חדש באמירה כי עולם התקשורת הפך דינאמי ותחרותי מאי פעם. בעוד העיתונות הכתובה עושה כמיטב יכולתה להתחדש ולהיות עדכנית, התחרות עם האינטרנט, שמתעדכן ומשתנה און-ליין בכל שעות היום היא כמעט בלתי אפשרית.

 

כמה נתונים מהשנה החולפת, כדי לסבר את האוזן; ישנם יותר מ-3 מיליון דפי עסקים בלינקדאין, בכל חודש נכנסים ליוטיוב יותר ממיליארד מבקרים ייחודיים ומייצרים כמאה מיליארד צפיות בחודש, 4.2 מיליארד אנשים ברחבי העולם משתמשים בסמארטפון שלהם ושוהים ברשתות החברתיות במהלך היום, יותר מ-45% מגולשי האינטרנט פונים לרשתות חברתיות לשם רכישת מוצרים, אחד מכל תשעה אנשים בעולם נמצא בפייסבוק ומבלה שם בממוצע כחמש עשרה שעות ושלושים ושלוש דקות בחודש – בקיצור הנוכחות הוירטואלית פורצת גבולות, עוצמתית ורק ממשיכה להתרחב ולהתרחב.

 

ניתן לפיכך להגיע למסקנה המתבקשת, לפיה רצוי כיום לבסס את כל קווי התקשורת באינטרנט, מתוך התפיסה שזהו מוקד המידע המרכזי והעיקרי. אך תהיה זאת טעות להשתמש בעיקר רק באמצעי תקשורת אחד -  ניתן ויש לנצל בצורה טובה את המדיה הקלאסית והחדשה ואפנה להסביר:

 

יתרונות העיתונות הכתובה:

  1. העיתונות הכתובה ("פרינט") ביססה את עצמה מזה כמה עשורים כאחד האלמנטים המרכזיים ביותר בעולם התקשורת: "אם אתה שם - אתה חשוב, אתה קיים". רבים מהאנשים מייחסים גם כיום חשיבות ואמינות רבה יותר לכתבה עיתונאית מאשר לפוסט בבלוג, ומרגישים כי החשיפה משמעותית יותר ופונה לקהל רחב יותר.
  2. הפנייה בעיתונות הכתובה הינה בדרך כלל לקהל בוגר יותר שלרוב, למרות נוכחותו באינטרנט, יעדיף את העיתונות הכתובה. 
  3. גופי תקשורת רבים מסתמכים על ידיעות מהעיתון ונותנים להם עדיפות כברות סמכא יותר מאשר לידיעות שהתפרסמו ברשת.

 

יתרונות האינטרנט:

  1. מיידיות ורלוונטיות אינסופית. ניתן לפרסם כל דבר, בכל זמן ובאופן מיידי. המידע הנחשף באינטרנט נשמר לתמיד. ניתן לחקור אחורה ולעומק על עסקים ומוצרים רבים באינטרנט ואכן זה הוא דבר נפוץ כיום, לכן חשוב שיחסי הציבור הווירטואליים שלך ישרתו אותך.
  2. האינטרנט היא רשת תקשורת בינלאומית ובכוחה להגיע לקהלים שונים ברחבי העולם, מעבר לכך, ביכולתה להתמקד בקהלים מאוד מסוימים ומדויקים, דוגמת פורומים וקבוצות פייסבוק בעלי קהל מסוים.
  3. שימוש באינטרנט לטקטיקות יחסי ציבור - בניית אתרים, פורומים ובלוגים לצרכים פרסומיים, הסברתיים ולקידומי מכירות של מוצרים. פרסום מאמרים מקצועיים במטרה לשתף בידע ובמקצועיות ולשווק את החברה, המוצר או האדם.

  

  1. קהל היעד הינו קהל טכנולוגי - טווח הגילאים שלו צעיר בדרך כלל, בעל יכולות טכנולוגיות מפותחות יותר, מתעדן בצורה שוטפת ונחשף לכמות עצומה של ידע ותכנים.

 

כפי שניתן לראות, בעשיית יחסי ציבור אין מדיה רלוונטית יותר או פחות. בבדיקת חשיפה לתכנים פרסומיים ושיווקיים, יש להשכיל ולנצל את שתי המדיות בצורה נכונה ואין להספיד את המדיה הקלאסית טרם זמנה, שכן היא בהחלט מעצבת, גם כיום, דעת קהל. יש לבנות קווי תקשורת טובים ומבוססים בכל אחת מהמדיות ולהפעיל אותן בהתאם לפרסום הרלוונטי ולאפקט אותו אנו רוצים ליצור.

 

בשבוע האחרון ערך פורטל יאהו דירוג למשרות המבטיחות של השנים הקרובות בארה"ב, וכמגמה – גם בישראל, ואת המקום הראשון תפס ענף יחסי הציבור. אין זאת הפתעה לאור ריבוי פלטפורמות השיווק באינטרנט וחדירתן לכל רגע בחיינו באמצעות הסמארטפון – פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם, לדוגמא.

 

אפשר לומר די בביטחון, במילותיו של נשיא חברת השיווק הטכנולוגי 'סיאפסה סרוויסז': "בעולם של מדיה חברתית - ההבדל בין רבעון שיא עבור חברה לבין רבעון גרוע יכול להיות תלוי בטיב יחסי הציבור שלה".

 


תגיות של המאמר: יחסי ציבור | לוטן תדמיות |

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)