דרוג:
משמעות המושג יחסי ציבור נגזרת מפעולה אחת מרכזית - הבאת מעשים טובים לידיעת הציבור, תוך חשיפת ערכם ותוכנם החיובי - בשלל סוגי המדיה. מטרתה היא להוביל את הלקוח לחשיפה מרבית אל מול קהל היעד הנכון לו וליצור סביבו הסכמה חיובית ורצון ליהנות ממרכולתו.
בדיוק כאן נשאלת השאלה החשובה ביותר בעולם התקשורת: היכן לפרסם? המדיה כיום מכילה בתוכה את העיתונות הכתובה, הרדיו, הטלוויזיה, ובמקביל את האינטרנט, מנועי החיפוש והרשתות החברתיות.
אין חדש באמירה כי עולם התקשורת הפך דינאמי ותחרותי מאי פעם. בעוד העיתונות הכתובה עושה כמיטב יכולתה להתחדש ולהיות עדכנית, התחרות עם האינטרנט, שמתעדכן ומשתנה און-ליין בכל שעות היום היא כמעט בלתי אפשרית.
כמה נתונים מהשנה החולפת, כדי לסבר את האוזן; ישנם יותר מ-3 מיליון דפי עסקים בלינקדאין, בכל חודש נכנסים ליוטיוב יותר ממיליארד מבקרים ייחודיים ומייצרים כמאה מיליארד צפיות בחודש, 4.2 מיליארד אנשים ברחבי העולם משתמשים בסמארטפון שלהם ושוהים ברשתות החברתיות במהלך היום, יותר מ-45% מגולשי האינטרנט פונים לרשתות חברתיות לשם רכישת מוצרים, אחד מכל תשעה אנשים בעולם נמצא בפייסבוק ומבלה שם בממוצע כחמש עשרה שעות ושלושים ושלוש דקות בחודש – בקיצור הנוכחות הוירטואלית פורצת גבולות, עוצמתית ורק ממשיכה להתרחב ולהתרחב.
ניתן לפיכך להגיע למסקנה המתבקשת, לפיה רצוי כיום לבסס את כל קווי התקשורת באינטרנט, מתוך התפיסה שזהו מוקד המידע המרכזי והעיקרי. אך תהיה זאת טעות להשתמש בעיקר רק באמצעי תקשורת אחד - ניתן ויש לנצל בצורה טובה את המדיה הקלאסית והחדשה ואפנה להסביר:
יתרונות העיתונות הכתובה:
יתרונות האינטרנט:
כפי שניתן לראות, בעשיית יחסי ציבור אין מדיה רלוונטית יותר או פחות. בבדיקת חשיפה לתכנים פרסומיים ושיווקיים, יש להשכיל ולנצל את שתי המדיות בצורה נכונה ואין להספיד את המדיה הקלאסית טרם זמנה, שכן היא בהחלט מעצבת, גם כיום, דעת קהל. יש לבנות קווי תקשורת טובים ומבוססים בכל אחת מהמדיות ולהפעיל אותן בהתאם לפרסום הרלוונטי ולאפקט אותו אנו רוצים ליצור.
בשבוע האחרון ערך פורטל יאהו דירוג למשרות המבטיחות של השנים הקרובות בארה"ב, וכמגמה – גם בישראל, ואת המקום הראשון תפס ענף יחסי הציבור. אין זאת הפתעה לאור ריבוי פלטפורמות השיווק באינטרנט וחדירתן לכל רגע בחיינו באמצעות הסמארטפון – פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם, לדוגמא.
אפשר לומר די בביטחון, במילותיו של נשיא חברת השיווק הטכנולוגי 'סיאפסה סרוויסז': "בעולם של מדיה חברתית - ההבדל בין רבעון שיא עבור חברה לבין רבעון גרוע יכול להיות תלוי בטיב יחסי הציבור שלה".
|