תדמית לעיצוב היא עניין של מיצוב

דרוג:

הרבה לפני שדנים בסוגיה זו מהיבט תקשורתי עלינו להיזכר לרגע בדעות הקדומות עליהם מבוסס תחום יחסי הציבור, אותן דעות האומרות "להתפרסם בכל מחיר ובכל מקום" וטוענות, ללא כל בסיס, ש"כל חשיפה היא טובה". חשיבה מסוג זה גורסת שהעיקר הוא הפרסום, כמה שיותר ולא משנה איפה.

העניין הוא שסוג המחשבה הזה לא רלוונטי לזמננו, כאשר ישנה כמות משמעותית של ערוצי טלוויזיה, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, עיתונים, בלוגים ועוד ועוד, עד כדי כך שאנחנו עמוסים במידע המגיע אלינו דרך ערוצי התקשורת אליהם אנו נחשפים, וזה כבר לא כמו פעם שכולם היו רואים ערוץ 2, שומעים את תכנית הרדיו של רשת ב' וקוראים ידיעות, היום כל אחד ומסגרות החשיפה שלו.

אם מדברים על חשיפה אני רוצה להרחיב על דבר שנקרא מיצוב. לפעמים אנחנו נוטים להשתמש במילים מתוך הרגל ובלי להבין את משמעותן, על מנת להבהיר ולעשות מעט סדר אגדיר מהו מיצוב – יצירת עמדה,positioning , בתודעתו הקולקטיבית של קהל המטרה. עמדה אשר לוקחת בחשבון לא רק את יתרונותיה וחולשותיה שלה אלא גם את אלה של מתחריה.

המילה מיצוב אינה חדשה. החידוש הוא במשמעותה הרחבה, המתבססת על הנחת יסוד של תקשורת, כדי לתקשר משהו ביעילות וכדי להכיר דבר מה, נדרש בסיס השוואתי אצל הצרכן, אסוציאציה השוואתית של המוצר עם מוצר אחר אותו הוא מכיר. בתהליך המיצוב נקבעת התייחסות של קהל המטרה כלפי המוצר. תהליך המיצוב הוא תהליך ארוך טווח (להבדיל ממסע פרסום) הנבנה על פני תקופה ארוכה ועבודה שיטתית ומובנית ע"פ אסטרטגיה. מטרתו המיידית של מיצוב היא לבנות את היכרות הציבור עם המנהלת או המוצר בצורה מסוימת, ליצור תדמית חיובית בהתאם לאסטרטגיה.

כאשר משתמשים במיצוב עושים זאת ביחס למוצר מוכר, עם מוצר מוכר, מתחת למוצר מוכר ויחד עם מוצר מוכר. הדבר נותן הזדמנות ליצור דעה מיידית על הלקוח ועל המוצר אשר את תדמיתו אנו בונים.

מיצוב הוא אמצעי בסיסי לבניית תדמית וכאשר משתמשים בו יש צורך במספר שלבים:

א.      להגדיר את קהל המטרה אשר מולו עובדים.

ב.      לקבוע איזה תדמית תיבנה למוצר ולמצוא מוצר מוכר אליו מתייחסים.

ג.       לערוך סקרים על מנת לזהות את העדפותיו, שנאתו והרגליו של הלקוח.

ד.      לאחר עריכת הסקר יש צורך בבחירת אובייקט על מנת למצב את המוצר או הלקוח שלך.

ה.     חשוב על רעיון מבריק (קריאייטיב) על איך להשוות את המוצר אל מוצרים שלפי הספר יש לקהל המטרה דעה ברורה עליו..

כדי להצליח בעידן התקשורת, המוצר והעסק חייבים ליצור "עמדה" בתודעתו הקולקטיבית של קהל המטרה. עמדה אשר לוקחת בחשבון לא רק את יתרונותיה וחולשותיה שלה, אלא גם את אלה של מתחריה. עמדה, לפי אל ריס בספרו "עידן המיצוב", היא המקום בו אתה שם מוצר בחייו של מישהו או בדעתו ביחס למוצרים אחרים.

מיצוב הוא אחד ממוצרי יחסי הציבור המובילים בעידן החדש. היועץ בונה את תדמיתו של הלקוח, מתאים לו את האסטרטגיה וממצב אותו בתודעה, לפיכך, עליו להבין ולדעת כיצד בונים מיצוב זוהי אבן הדרך הראשונה והבסיסית לעיצוב של תדמית או מוצר.

זה בדיוק כמו מוכר שמוכן למכור לך מוצר (ובמקרה שלנו יחצ"ן לא מנוסה שדוחף את הלקוח לכל מקום בלי מחשבה אם זה מתאים לו בכלל) "רק כדי למכור". בדרך הוא מוריד את ערך המוצר וגורם להתייחסות מזלזלת כלפיו כי הרי ידוע ש"על איכות משלמים" והזול עולה ביוקר....

ישנה חשיבות גבוהה למיקום הכתבה וליום בו היא מתפרסמת. כתבת שער היא לא כמו עמוד אחרון במקומון. דרושה מחשבה מעמיקה ונדרש ניסיון מקצועי מיומן על מנת לזהות מה נדרש אצל הכתב ומי יוכל לכתוב זאת בצורה האובייקטיבית ביותר. גם לעיתונאים דעות משלהם ואיש היח"צ הוא אשר צריך לזהות ולדעת  בידי מי הוא "מפקיד" את הלקוח. מרגע שהחומר נמצא אצל העיתונאי הוא זה שקובע את אופי הכתבה ואת תוכנה.

תפקידו של איש יחסי הציבור הוא לדעת לבחור את העיתונאי הנכון אשר יציג את הלקוח או המוצר בצורה החיובית והטובה ביותר. כלומר, לא לתת ללקוח אשר מייצג גזרה מסוימת להתראיין בפאנל עוין או להעמידו בעמדת התגוננות בריאיון עיתונאי. אם אתה מזהה את הלקוח כחלש לא לסדר לו ריאיון אצל עיתונאי קשוח שיעשה ממנו מטעמים.

זה רק הניסיון ואלו רק השנים שעברו וכן, אינני מתביישת לומר גם התנסויות שעברנו אשר הביאו אותנו לרמה כזו של הכרה והבנת התקשורת. הרי הניסיון הוא לא תעודה יפה וממוסגרת, הוא נרכש תוך כדי "חטיפת השריטות" בשטח, תוך למידה על "הבשר" - מה לתת למי, מי עובד רק עם מיילים ומי מעדיף טלפון, לכל עיתונאי יש דרך תקשורת המועדפת עליו. המתווך היחצ"ני יידע לתקשר עם כולם.


כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)