דרוג:
קבוצת מי עדן מדווחת על המשך צמיחה
במכירות וברווחיות
בשנת הדו"ח גדלו הכנסות החברה ב- 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והרווח התפעולי לפני פחת והפחתות צמח בתקופה זו ב 8%
• הכנסות הקבוצה בשנת הדו"ח הסתכמו ל- 250 מיליוני אירו, לעומת 233 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 7%.
•
• בכל השנה צמחה ה EBITDA ל - 40 מיליוני אירו, המהווים כ 16% מהמחזור, גידול של 8% לעומת כ- 37 מיליוני אירו בתקופה המקבילה אשתקד.
•
• בכל השנה הקבוצה מציגה גידול של כ 8% ב Operating EBITDA שהסתכם ב- 45 מיליוני אירו, המהווים 18% מהמחזור, לעומת כ- 42 מיליוני אירו בתקופה המקבילה אשתקד.
•
• בתקופת הדו"ח החברה מציגה רווח נקי בסכום של כ- 13 מיליוני אירו, לעומת הפסד בסך של כ- 22 מיליוני אירו בשנת 2009. המעבר לרווח נקי נבע בעיקרו מהגידול ברווח התפעולי ומהכנסות שנבעו מהסדר הלוואות, אשר קוזזו בחלקן מגידול בהוצאות חשבונאיות.
•
• תזרים המזומנים הפנוי מפעילות שוטפת הסתכם במהלך השנה ב- 32 מיליוני אירו המהווים כ 13% ממחזור המכירות של החברה בשנת הדו"ח.
•
• החברה הקטינה את חובה החיצוני נטו ביותר מ 45 מיליוני אירו מתחילת השנה.
נשיא קבוצת מי עדן, רענן זילברמן:
• "אנו שמחים לדווח על המשך מגמת צמיחה במכירות ושיפור ברווחיות החברה. צמיחה זו, משקפת את התייצבות והתחזקות מרבית השווקים בהם אנו פועלים, זאת בד בבד עם תרומה הולכת וגדלה מפעילויות חדשות אותן יזמה החברה בשנה האחרונה.
• כיום מובילה קבוצת מי-עדן את שוק פתרונות המים למשרדים באירופה ובישראל, גם בנתחי שוק וגם בפריסה גיאוגרפית. לפאוזה – חברת הבת שלנו בישראל, מחזור מכירות שנתי של כ 80 מיליוני ש"ח והיא מובילה את שוק פתרונות הקפה למישרדים בארץ. בימים אלו אנו ממנפים את הידע ובסיס הלקוחות באירופה בכדי להרחיב את פעילות הקפה לשווקים נוספים".
בנוסף ניתן לציין:
• פרוייקט גיוס לקוחות גדול בשוק הבריטי, בהיקף של כ 20 אלף משרדים ועסקים
•
• בשוק הישראלי השיקה החברה בשבועות האחרונים, בשיתוף פעולה עם רשת YELLOW של חברת פז, קו מוצרים חדש בתחום שירותי הקפה לשוק הביתי, ואנו שמחים לבשר כי התוצאות הראשוניות מאוד מרשימות!
• ברבעון האחרון של השנה התקשרה החברה בהסכם לרכישת הפעילות של נסטלה צרפת, בעלת מחזור הכנסות של כ 18.5 מיליוני אירו. במקביל התקשרה החברה בהסכם למכירת פעילותה בגרמניה, עבור כ 9.6 מיליוני אירו.
•
• בכוונת החברה לעשות שימוש בתמורת המכירה על מנת להמשיך ולהשקיע בשווקים השונים, ובכלל זה ברכישת עסקים בתחומי פעילותה על מנת להגדיל את בסיס לקוחות החברה, וכן בהגדלת מגוון המוצרים המוצעים ללקוחות החברה על מנת להגדיל את ההכנסה הממוצעת מלקוחותיה.
• לצד השיפור במכירות, המשיכה החברה להתייעל במגוון פרמטרים עסקיים אשר באו לידי ביטוי בשיפור ברווח התפעולי האופרטיבי לפני פחתים והפחתות, כמו גם בהמשך הקטנת החוב החיצוני של החברה.
• אנו ממשיכים לחפש הזדמנויות עסקיות למוצרים ושירותים נוספים, המשיקים לאופי הפעילות הנוכחית, כמו גם מטרות לרכישות אשר מתהוות בשווקים, ומגדילים בימים אלו את השקעותינו בהרחבת פעילותה ומגוון מוצריה של החברה בארץ ובאירופה בתחומי שרותי הקפה ופתרונות השתייה לתחום המשרדי והביתי לצד ההשקעה השוטפת בהרחבת בסיס הלקוחות של החברה".
נתונים ועובדות לגבי החברה
• מחזור מכירות שנתי 1.3 מיליארד ש"ח • יותר מ- 900 רכבי שירות
• רווח תפעולי אופרטיבי לפני פחתים והפחתות 225 מיליוני ש"ח • 600,000 לקוחות
• נוכחות ב-16 מדינות • 20 מיליון כדי מים נמסרים מדי שנה
• 28 מקורות מים מינרליים • 400 מיליון ליטרים נצרכים מדי שנה
• 120 סניפים • שליטה ב- 16% מנתח שוק הכדים במערב אירופה
• 2,300 עובדים • שליטה ב- 8% מנתח השוק במזרח אירופה
*****
לפרטים נוספים: עליזה חורי/אבישי פליישמן, שטרן-אריאלי יח"צ 03-6122130
תגיות של המאמר:
|
|