הדו"ח הגלובלי של NIQ חושף אתגרים והזדמנויות לצמיחת המותגים הפרטיים ומוצרים ממותגים

דרוג:

הדו"ח הגלובלי של NIQ חושף אתגרים והזדמנויות לצמיחת המותגים הפרטיים ומוצרים ממותגים

הסטיגמה של המותג הפרטי הולכת ומתפוגגת, ושיעור הצמיחה של המכירות הגלובליות מזנקת ב-4.3% משנה לשנה

 עשרת המותגים הגלובליים והמובלים עוקפים את המותגים הפרטיים עם צמיחת מכירות בשיעור גבוה מ-4.8%

 המשווקים והיצרנים המשוועים לתשומת ליבם של הצרכנים יכולים למנף קשרים שיתופיים לצורך צמיחה הדדית

שיקאגו, 27 במרץ 2025, (BUSINESS WIRE):

NielsenIQ (NIQ) פרסמה היום את הדו"ח הרמוניה על המדף: מבט גלובלי לשנת 2025 על המותגים הפרטיים ומוצרים ממותגים, דו"ח הכולל ניתוח מעמיק של מגמות צרכניות גלובליות ומשתנות הקשורות במותגים הפרטיים ובמוצרים ממותגים, גורמים המעודדים את המגמות הללו ברחבי העולם ובזירה האזורית, וכן תובנות אסטרטגיות חשובות ומומלצות עבור משווקים קמעונאים ויצרני CPC לצורך הגעה אל צרכנים בסביבת מקרו כלכלה המשתנה במהירות.

על פי דו"ח NIQ, למעלה מחצי (53%) מהמשיבים ברחבי העולם רוכשים בהדרגה יותר מוצרים של מותגים פרטיים. במקביל, גם ב-10 המותגים הגלובליים המובילים נרשם זינוק במומנטום המכירות הגלובלי בשנת 2024, המצביע על כך שמשווקים ויצרני CPG ימשיכו להתחרות על תשומת ליבו של הצרכן דרך המדפים של חנויות מכולת גדולות וקטנות ושל משווקים קמעונאים.

"הצרכנים משנים את הרגלי הקניה שלהם ללא הרף כדי להתאים את עצמם לתנאי השוק הקיימים. הדוח שלנו נותן דגש על הצורך הקריטי בשיתוף פעולה בין יצרנים ומשווקים קמעונאים במטרה להניע את הגל הבא של צמיחת CPG וכדי להסב את תשומת ליבם של הלקוחות בצורה אפקטיבית", אמרה מרתה סיהאן-באוולס, ראש תקשורת וראש מחלקת שיווק גלובלי COE ב-NIQ . "שני הצדדים מוצרים דרכים יצירתיות לעבוד יחדיו, ובדרך זו הם יכולים לנצל את המגמות הללו ולתת דרור להזדמנויות תוך שיפור הנוכחות בשוק".

מגמות מובילות המעצבות את צמיחת המוצרים הממותגים והמותגים הפרטיים

חל שיפור ניכר בתפיסה הצרכנית את מוצרי המותגים הפרטיים ואיכותם, ואילו גם במותגים הגלובליים נרשמו ביצועים חזקים. מגמות עיקריות המניעות את צמיחת המותגים הפרטיים והמוצרים הממותגים כוללות:

*שינויים בערך הנתפס: הסטיגמה סביב המותג הפרטיים הולכת ונעלמת, ואילו 68% מהמשיבים רואים בהם חלופות טובות למותגים ידועים ו-69% סבורים כי יש בהם ערך טוב.

*דרישה הולכת וגדלה : כתוצאה מכך, 60% מהצרכנים הגלובליים מציינים כי היו קונים יותר מוצרים של מותגים פרטיים אם המבחר הזמין היה גדול יותר.

*ייצוב המותג הפרטי: נתח המכירות זינק ב-1.4 בזירה הגלובלית, אך ישנם סימנים להאטת הצמיחה בכל האזורים. באירופה שיעור הצמיחה נצח מקרוב ל-12% בשנת 2023 לפחות מ-4% בשנת 2024.

*העדפת מוצרים מובחרים : למעלה מחצי מכלל הצרכנים הגלובליים (54%) ציינו שבכוונתם לשדרג למוצר של מותג מובחר, כאשר הערך בקרב הדורות הצעירים יותר – דור המילניום  (61%) ודור ה-Z (58%) - גבוה מהממוצע.

*נכונות לחקור : למעלה מחצי (58%) מכלל המשיבים ציינו גם כי הם מרחיבים את רכישות המותגים שלהם בקטגוריות שונות. 58% נוספים מכלל המשיבים הגלובליים ציינו כי המותג או מותג החנות אינם רלבנטיים, וכי הם בוחרים במוצרים בהתאם לצורך.

 

"זהו הזמן הטוב ביותר, מאז ומעולם, עבור הארגונים להתאחד ולמצוא דרכים להגדלה כוללת של הצריכה. חברות רבות יכולות להגיע לצמיחה בזירה המגוונת הזו. על המשווקים הקמעונאים למקסם את התנועה בקטגוריה באמצעות איזון בין התמהיל האסטרטגי של מוצרי מותגים למותגים הפרטיים - ולשקול תוכניות קידום משותפות להאצת הצמיחה הכוללת בקטגוריה. מנגד, על היצרנים להגן ולהרחיב את נתח השוק שלהם באמצעות חידושים בתחום תמריצי המסחר, תוך שימור הצעת הערך הכוללת של המותג שלהם", אמרה לורן פרננדז, סגנית נשיא, מנהיגות חשיבה גלובלית, NIQ .

 

האהדה הצרכנית נתמכת על ידי נתוני מכירות מרשימים ברחבי העולם, כאשר שירותי האומדן הקמעונאי של NIQ מדווחים על גידול של 4.8% במכירות ב-10 המותגים הגלובליים המובילים, כשהם עוברים במקצת את הצמיחה השנתית במכירות בשיעור 4.3% בקרב המותגים הפרטיים. עם זאת, ישנם הבדלים אזוריים: במצרים נרשמה העדפה חזקה יותר למותגים פרטיים, ואילו בדרום קוריאה המותג הפרטי נתפס כחלופה פחות אטרקטיבית למותגים.

איזון ההצלחה בין המותג הפרטי למוצרים הממותגים

בין האסטרטגיות בהן משווקים קמעונאים ויצרנים יכולים להשתמש כדי ליצור התאמה בצמיחה ההדדית:

*עבור המותגים הפרטיים:

-אפקט הילת המותג: שמות קרובים למותגי שמות משפרים את האטרקטיביות של המותגים הפרטיים. שגשוג המותגים מבוסס על גאווה (30%), עליונות (37%) ומוניטין (48%). האמון במותגים הפרטיים גדל כאשר המותג מתאים את עצמו לאיכות הפרמיום, מה שמגדיל את המכירות.

-עיגון מחירים : פעמים רבות מוצרים ממותגים נמכרים בתוספת של 26% לעומת מוצרי מותגים פרטיים בקטגוריות CPC הגלובליות. פעם המחירים עשוי לגרום לצרכן לקבל החלטה מונעת ערך ולנסות משהו חדש או שווה ערך.

*עבור מוצרים ממותגים:

-גידול בתנועת הלקוחות: קרוב לשני שלישים (60%) מכלל הצרכנים הגלובליים בוטחים במותגי חנות הודות לקידום שעושה המשווק. מנתוני NIQ עולה כי המשווקים הקמעונאים המובילים באנגליה שיפרו את מכירות המותג הפרטי כמו גם את  המוצרים הממותגים. בשנת 2024, משווקים קמעונאים באנגליה עודדו צמיחה של 70% במותגים הפרטיים ולמעלה מ-86% במוצרים הממותגים. נתונים אלה מראים כיצד מוניטין המשווק הקמעונאי יכול להועיל לכל המוצרים שהוא מוכר - כולל מותגי שמות.

-התרחבות השוק: המותגים הפרטיים אחראים על למעלה מחצי מצמיחת המכירות בקטגוריות כגון קפה מוכן לשתייה וחטיפים, תוך יצירת הזדמנויות עבור כל המותגים. התקציב שלהם ידידותי והם משפרים את תפיסת הקטגוריה ואת הקלה של מותג השם. על המותגים להתמקד בתחומים בהם הלייבלים הפרטיים מרחיבים את האפשרויות בקטגוריה.

אודות Finding Harmony on the Shelf: דו"ח מבט גלובלי לשנת 2025 על מותגים פרטיים ומוצרים ממותגים

דו"ח זה, ראשון מסוגו, מתמקד במגמות המניעות צמיחה גלובלית, הוא מעריך את הדינמיקה התחרותית/סימביוטית בין המותגים הפרטיים למוצרים הממותגים, ומזהה הזדמנויות עבור משווקים קמעונאים ויצרנים לעודד שיתוף פעולה וצמיחה. כדי להבין כיצד המגמות הללו משפיעות על השוק המקומי באזורכם, הורידו עותק ללא תשלום של הדוח.

שיטת המחקר

דו"ח המותגים הפרטיים ומוצרים ממותגים של NIQ לשנת 2025, הכולל סקר גלובלי, נערך בין דצמבר 2024 לינואר 2025, וענו עליו למעלה מ-17,000 צרכנים באינטרנט מ-25 ארצות ברחבי אסיה האוקיאנוס השקט, אירופה, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואפריקה וצפון אמריקה. קבוצת המשיבים כוללת צרכנים אשר פעמים רבות מקבלים החלטות בנוגע לקניות בשם בני ביתם ושהסכימו להשתתף בסקר זה. הדוגמה עבור כל ארץ משלבת נתוני גיל ומגדר המותאמים לנתוני הקונצנזוס הרלבנטיים, תוך הבטחה כי כל קבוצה דמוגרפית תישאר בגודל בסיס אמין מבחינה סטטיסטית.

אודות NIQ

NIQ היא החברה המובילה בעולם למודיעין צרכנים, והיא מקנה הבנה מלאה של דפוסי התנהגות הרכישה של צרכנים תוך חשיפת מסלולי צמיחה חדשים. בשנת 2023 NIQ חברה ל-GfK, וביחד מביאים שני מובילי תעשייה אלה הישג-יד גלובלי ללא תחרות. החברה פעילה ב-90 ארצות ומכסה כ-85% מאוכלוסיית העולם, עם הוצאות צרכנים גלובליות בסכום העולה על 7.2 טריליון דולר.  NIQ מציגה את התמונה השלמה, Full View™, עם קריאה קמעונאית הוליסטית ותובנות הצרכן המקיפות ביותר - הנמסרות עם אנליטיקה מתקדמת באמצעות פלטפורמות חדשניות.

לפרטים נוספים ניתן לבקר בכתובת www.niq.com.

למידע נוסף - מדיה

[email protected]

מקור: NielsenIQ

תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.

 

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire

 

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769


תגיות של המאמר: NielsenIQ | NIQ |

כתבות נוספות בקטגוריה קריירה ועבודה, כספים ופיננסים

Anaqua מכריזה על שינויי הנהלה ביפן, ובאופן נרחב יותר באזור אסיה-פסיפיק Anaqua, ספקית מובילה של פתרונות ושירותים טכנולוגיי
ROYC ו-BCG: מנצלים הזדמנות לניהול הון בשוק הפרטי בסך 3 טריליון דולר היקף הנכסים המנוהלים בשוק הפרטי (AuM) גדל בקצב של
Miller Barondess מגישה תביעה נגד Nissan North America בנוגע לתוכנית לכאורה לחסל את עסקיה של סוכנות רכב ‏Trophy Universal City Group, LLC ו-Trophy West Co
Future Fuels מקדמת אסטרטגיית חיפוש בקנה מידה מחוזי עבור פרויקט האורניום באגן הורנבי; מספקת עדכון שיווקי Future Fuels Inc. (TSXV:FTUR)(FSE:S0J) ("Future F
 אנדרסן גלובל מרחיבה את הפלטפורמה הקנדית עם MMCA&Associates LLP Andersen Global אנדרסן גלובל מחזקת את הפלטפורמה הק
Bitget מרחיבה את שירותי ההלוואות המוסדיות כדי לתמוך בכל צמדי המסחר בספוט Bitget, הבורסה המובילה למטבעות קריפטוגרפים וחברת ה
Presidio Investors מקבלת בברכה את וויני סאד כשותפה התפעולית החדשה ‏Presidio Investors שמחה להכריז כי וויני סאד (Wyne
אנטרה ביו מודיעה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2024 כולה ומספקת עדכונים עסקיים אנטרה ביו Entera Bio Ltd. (נאסד"ק: ENTX), מובילה
Curium משלימה את רכישת Monrol כחלק מהתוכנית שלה להרחיב משמעותית את הקיבולת של לוטיציום-177 וטביעת הרגל של השימוש ב-PET Curium (קוריום), מובילה עולמית ברפואה גרעינית, שמח
אנדרסן גלובל מרחיבה את יכולות מיזוגים ורכישות והערכות שווי באיחוד האמירויות Andersen Global אנדרסן גלובל מרחיבה את נוכחותה במז
AlbaCore משיקה את אסטרטגיית ההלוואות הישירות לבכירים, עם התחייבויות מצד ADIA ותאגיד הנאמנות והבנקאות של מיצובישי UFJ מומחית האשראי האירופית AlbaCore Capital Group (“Al
Bitget שומרת על יחס רזרבות של 213% בעדכון הוכחת הרזרבות של מרץ 2025 Bitget, הבורסה העולמית המובילה למטבעות קריפטוגרפים
Bitget מעבירה הילוך עם הענקת חסות לPorsche Cup Brasil עם הנהג פלאביו סמפאיו Bitget, הבורסה העולמית המובילה למטבעות קריפטוגרפים
LTIMindtree מחזקת את מעורבותה עם Arenco Group, באיחוד האמירויות LTIMindtree [NSE: LTIM, BSE: 540005], חברה גלובלית
ריס ווית'רספון תישא את הנאום המרכזי בפסגת Meltwater 2025 עם מערך דוברים דינמי Meltwater, מובילה עולמית במדיה, מודיעין חברתי וצרכ
Corpay Cross-Border מתרחבת באירופה ומשיקה משרדים בלוקסמבורג Corpay, Inc*, ‏(NYSE: CPAY), חברה מובילה בתחום הת
CGTN: סין מקדמת פיתוח כפרי בטיב מתקדם בהתאם לתנאים המקומיים CGTN פרסמה מאמר על סיור הפיקוח של נשיא סין שי ג'ינ
Gallant Capital רוכשת את Altify, פלטפורמת תוכנה גלובלית מובילה לתכנון חשבונות להפעלת מכירות ‏Gallant Capital Partners ("Gallant") הודיעה על סג
eXp Realty מושקת בפרו, יוצרת הזדמנויות ללא תחרות עבור סוכנים שיוכלו לבנות את עתידם eXp Realty®, "חברת תיווך הנדל"ן העצמאית הגדולה וחב
מידע למשקיעי Dave Inc: אם סבלתם מהפסדים ב-Dave Inc (נאסד"ק: DAVE),  אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד רוזן עורכי דין לגבי זכויותיכם משרד רוזן עורכי דין (Rosen Law Firm), משרד עורכי ד
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)