עיצוב קולקציה שמלות כלה 2015

דרוג:

התהליך של יצירת קולקציה




התהליך של יצירת קולקציה בשבילי הוא מאתגר,מלהיב ומלחיץ באותה מידה, כמעט.

זאת הזדמנות בשבילי ,כל שנה, להמציא את עצמי מחדש, לשפוך בתוך דף סקיצה את ההשראות של שנה שלמה, ״לצוד״ את הבדים המתאימים , לחלום על אפליקציות וריקמות , על עולם של פנטזיה ותחרות .

 

השלב הראשון בבניית הקולקציה לשמלות כלה, מתחיל כ 5 חודשים לפני יום הצילומים והוא איפיון של הקולקצייה, להגדיר אותה, מה היא ההשראה, הצבעים, איזה בדים מרגשים אותי, מה הגזרות הנכונות וכל זה בשורה אחת עם השאלה הכי חשובה באיפיון: למי הקולקציה הזאת מיועדת? מי הלקוחה שלי? ולא רק איך אני מדמיין אותה, כי היום אחרי 10 שנות פעילות אני כבר יכול להגדיר אותה בקלות: בחורה אינטליגנטית, שיקית, שמחפשת את השמלה המתאימה בול לאופי שלה (ולא להפך).

 

לאחר מכן אני מתרגם את כל זה לציור ומשחק עם בובות תפירה בודק את הבדים ואביזרים.

השלב הבא ומציאת הגזרה המושלמת יחד עם אורטל התדמיתנית הראשית של הסטודיו, שלב חשוב ביותר כי המון רעיונות נכשלות פה... הרבה דגמים הם יפים על הנייר ובדימיון שלי אך לא תמיד מסתדרים במציאות. בכל קולקציה אני מצייר בין 20 ל 30 דגמים, כמעט סופיים. אך בפועל רק בין 10 ל 15 נכנסים לקולקציה.

 

לי החלק העיצובי, האופנתי, החידוש, טעמי האישי  הם חשובים באותה מידה עם הגזרה המושלמת עבור הלקוחה שלי. בפועל השמלה מיועדת לכלה, שצריכה להיות ביום המאושר שלה כמות לא מבוטלת של שעות איתה, להצטלם, לרקוד, לשבת, לקפוץ. אז אני מחפשת את גזרה המושלמת שיכולה לשאת את כל זה. הכלה שלי אינה משתתפת בטקס האוסקר עם מיליוני אסיסטנטיות שמסדרות את השמלה כל רגע, היא אישה אמיתית, עם גוף אמיתי, עם צרכים אמיתיים.

 

השלב הבא הוא ה״פיטינג״.

לרוב אנחנו משתמשים בדוגמנית מידות, אך לא רק.

הרבה מהכלות שלנו, שביקרו בסטודיו בתקופת בניית הקולקציה נתקלו בשאלה :״האם את יכולה לדגמן לי?״ פשוט אין כמו לראות דגם ראשוני על כלה אמיתית ואפילו על כמה בנות!

למרות שזה סיכון.... כלה מהממת שלי לפני כמה שנים מדדה דגם חדש, ואז ראיתי אי נעימות בפניה. היא התאהבה בדגם החדש! ומה יכולתי לעשות, שבועיים לפני החתונה?

אז פשוט תפרנו לה את השמלה מחדש,.סיכון מקצועי!

 

 

 

כותב המאמר:
המעצב ארז עובדיה
- בעל בית אופנה בתל אביב לשמלות כלה וערב,
בוגר בית הספר לעיצוב המוביל בעולם 
Marangoni מילאנו, איטליה ונציגו הבלעדי בישראל.


תגיות של המאמר: שמלות כלה | שמלת כלה |

כתבות נוספות בקטגוריה אופנה וביגוד

Apparel Group משיקה את קמפיין 'זמן-קיץ' 2024 בהשתתפות יותר מ-36 מהמותגים שלה Apparel Group, קונגלומרט קמעונאות ולייף סטייל מובי
חזיות טריומף: חמשת הדגמים הפופולריים שכדאי להכיר מותג טריומף (Triumph), ידוע בעולם כולו בזכות איכ
MING משיקה את 37.09 Bluefin, שעון צלילה חדש לעומק של עד 600 מטר עם חוגת ספיר בעלת מנגנון פנימי Horologer MING השיקה את 37.09 Bluefin החדש, המציג
שבוע האופנה לכלות 2024 בברצלונה מלביש את ברצלונה ואת העולם באופן אופנתי Barcelona Bridal Fashion Week שבוע האופנה לכלות בב
ALDO של Apparel Group  משיק קמפיין רמדאן 2024 בכיכובה של כוכבת העל מרים פארס המוביל הבינלאומי בהנעלה ואקססוריז אופנתיים, ALDO,
קבוצת Apparel  יוצרת עסקה רב-מותגית פורצת דרך עם Marquee Brands LLC, ומרחיבה את טביעת הרגל האופנתית ב-GCC ובהודו קבוצת Apparel, קונגלומרט אופנה ולייף סטייל עולמי מ
קונג'ן מפתחת דבק ניתן לפירוק עבור טקסטיל וחומרים רכים ממרכיבים ביולוגיים טבעיים כאשר יותר מ-92 מיליון טונות של פסולת טקסטיל מוטמנו
 יתרונות מצעי כותנה מצעים מכותנה הם בחירה פופולרית ומועדפת ללינה של רב
HOYA Vision Care משיקה את עדשות משקפי השמש MiYOSMART המשלבות הגנה מפני אור שמש עז עם ניהול קוצר ראייה HOYA Vision Care, מובילה בחדשנות טכנולוגית אופטית,
טומי הילפיגר, קבוצת הפורמולה 1 Mercedes-AMG PETRONAS ו-Awake NY משיקות שיתוף פעולה במירוץ הגרנד פרי של מיאמי ‏Tommy Hilfiger טומי הילפיגר, שבבעלות PVH Corp.‎ [
cvvvvvvvvvvvvvvv dxxxxfd
U.S. Polo Assn.  פולו משיקה את קולקציית אביב-קיץ 2023 U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של התאחדות הפולו האמר
לונגין הוא מותג שעוני יוקרה שוויצרי מוביל לונגין הוא מותג שעוני יוקרה שוויצרי עם היסטוריה עש
שעוני קלווין קליין לאישה מחפש מתנה לאישה לכבוד השנה החדשה הלועזית?
שעוני יוקרה לגברים במחירים ללא תחרות שעוני יוקרה בחנות תכשיטי ברקוביץ
שעוני מייקל קורס לגברים – כשמעצב אופנה ייחודי מעצב שעונים שעוני מייקל קורס לגברים הם המבוקשים והמצליחים בעול
נעליים איכותיות לחורף מבית BranDeals החורף מגיע ואיתו גם הצורך לחדש ולהתחדש בנעליים נוח
FOLK HERO™ משתפת פעולה עם מותג ההלבשה התחתונה INTIMISSIMI כדי להשיק קמפיין מותג עולמי החוגג את 'אמנות ההלבשה התחתונה האיטלקית' בהשתתפות היידי ולני קלום הידועות INTIMISSIMI, המותג האיטלקי שיתף פעולה עם FOLK HERO
הכירו את קולקציית סתיו 2022 של GUESS USA מאז 1981, ל-GUESS יש חזון ייחודי לגבי 'הדרך האמריק
SEESTRAZ הבסט סיסטרס של עולם האופנה בישראל הכירו את SEESTRAZ, שתי אחיות שעומדות מאחורי מותג ב
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)