דרוג:
תחזית הצרכנים של NielsenIQ למחצית השנה: מדריך לשנת 2025 חושף זרזים לשינוי בתחומי מפתח בתעשיות שונות
· יזמות מוגברת, כאשר 64% מהמשיבים מחפשים באופן פעיל זרמי הכנסה נוספים
· קבלת החלטות לגבי קניות הושפעה יותר מבינה מלאכותית, כאשר 40% מהצרכנים מוכנים להשתמש בבינה המלאכותית לשיפור קבלת ההחלטות היומיומית שלהם בנוגע לקניות
· גורמי זירוז מובילים לשנת 2025: מוכנות ל-AI, אפקט הדומינו GLP-1, הערכה מרובת ערוצים ועלויות סחורות
שיקאגו, 23 בספטמבר 2024, (BUSINESS WIRE):
NielsenIQ (NIQ), החברה המובילה בעולם למודיעין צרכני גלובלי, פרסמה את דו"ח המבט הצרכני שלה למחצית השנה: המדריך לשנת 2025, המזהה זרזים עיקריים בענפים שונים. המחקר, שעסק במגמות עתידיות, גילה כי צרכנים ממשיכים להיות נחושים וגמישים למרות חוסר הוודאות והוא מספק מפת דרכים אסטרטגית למשווקים קמעוניים המעוניינים להרחיב את מעגל הצרכנים שלהם ב-12-18 החודשים הקרובים ומעבר לכך.
הדו"ח צופה כי צרכנים ברחבי העולם יוציאו בשנת 2025 סכום הגדול ב-3.2 טריליון דולר, או צמיחה של קרוב ל-6% בהשוואה ל-2024, זאת על פי World Data Lab.
לנוכח האתגרים המתמשכים והבלתי צפויים בכלכלה הגלובלית, ישנה כעת יותר מתמיד חשיבות קריטית לכך שעסקים יבינו את דפוסי ההתנהלות של הצרכנים שלהם כדי שיוכלו לשגשג בזירה שאינה חדלה מלהתפתח. המחקר החצי שנתי של NIQ מציע ניתוח מקיף של השפעת האירועים הכלכליים והמגמות על אמון הצרכנים, שינויים בגישה הצרכנית ותובנות חשובות של הגורמים המשפיעים על קבלת החלטות בנוגע לרכישה. הדוח חוקר גם הבדלים בין אזורים ומספק ניתוח מעמיק של הדינמיקה הייחודית באזור אסיה - האוקיאנוס השקט, אירופה, צפון אמריקה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית.
משברים גיאופוליטיים שיוצרים חוסר ודאות, יציבות כלכלית ותקינות סביבתית הביאו לכך שהצרכנים גמישים יותר ומוציאים את כספם על הדברים החשובים ביותר. בכך אנו רואים שינוי מחושב מזהירות לצריכה מכוונת, תוך התמקדות בתחושת שגשוג ורווחה.
"ישנה דרישה הולכת וגוברת לתובנות מונעות AI המבוססות על כמויות גדולות של נתונים גרעיניים אותן רק NIQ יכולה לספק", אמרה טרייסי מסי, מנהלת תפעול ראשית ב-NIQ. "השארת האצבע על הדופק של דפוסי ההתנהגות הקיימים והצפויים של צרכנים עם אומדן גלובלי היא כיום דבר חיוני לגיבוש ולשימור של יתרון תחרותי מכל סוג שהוא".
זרזי שינוי גלובליים בשנת 2025:
*מוכנות ל-AI: 40% מהצרכנים יקבלו המלצות למוצרים מסייע ה-AI שלהם, ו-40% ימנפו את ה-AI כדי להטמיע אוטומציה וכדי לקצר את התהליך היומיומי של קבלת ההחלטות בנוגע לקניות. המשמעות עבור חברות היא שעליהן להעריך אילו פיתוחים בתחום ה-AI יהיו אטרקטיביים עבור צרכנים ולספק אפשרויות לתמיכה בצרכנים מבוגרים יותר.
*עלייתן והשפעתן של תרופות GLP-1: סביר ש-31% מקהל הצרכנים הגלובלי משתמשים בתרופות או בתוספים כלשהם להורדת משקל, אך לתרופות GLP-1 תהיה השפעה בקנה מידה נרחב משום שהן נותנות השראה למקורות הוצאה חדשים, הן משפיעות על אורח החיים של הצרכנים והן מעצבות נורמות להתנהלות בינאישית.
*התפתחות ריבוי הערוצים: מהפכת המסחר החברתי הובילה להתפתחות הריבוי, עם גידול של 11.6% בביצועי המכירות המקוונות ברחבי העולם והעלייה של תחום המשחקים, כאשר 36% מהצרכנים ציינו כי הם מוציאים יותר על קנייה בעקבות חוויית הרכישה מתוך היישומים.
*עלויות סחורה חמה: 60% מהמשיבים ציינו כי הם יצמצמו את רכישת החטיפים והממתקים אם המחירים ימשיכו לעלות או יישארו גבוהים בשלושת החודשים הבאים - תגובת "הנטישה" המשמעותית ביותר בכל הקטגוריות הנסקרות. קקאו (+128%), קפה (+43%) וחלב (+44%) נחשבים "סחורות חמות", זאת על פי מדדים שנקבעו על ידי Trading Economics, כאשר המחירים המאמירים משפיעים על נפח המכירות בקטגוריות ובמוצרים רלבנטיים.
מגמות מובילות תוחמות הוצאות צפויות ב-2025:
*החששות המובילות של הצרכנים עדיין נוגעות לעלייה במחירי המזון (33%), ולאחריהן עלויות שירותי התשתית הגדלות (20%) ואיום המשבר הכלכלי (19%). שינויי אקלים נמצאים במקום הרביעי (14%), לנוכח האירועים הקיצוניים של מזג האוויר ברחבי העולם.
o רוב הצרכנים שהשיבו על הסקר (67%) ברחבי העולם ציינו שהם מתעתדים לשנות מותגים או לנסות מותגים חדשים בשל תמחור נמוך יותר.
*בכוונתם להמשיך ולקצץ בהוצאות שאינן חיוניות כגון ארוחות מחוץ לבית () (OOH%38), בידור מחוץ לבית (37%) ומשלוחי/איסופי מזון (36%). יש לצפות ירידה בהוצאות על פעילות מחוץ לבית, ושימור רמות ההוצאה בבידור ביתי (48%) ובהוצאות על מפגשים וכינוסים חברתיים (46%) גם בשנת 2025.
o במקביל, ממשיך וגדל העניין במוצרי מותגים פרטיים, כאשר 50% מהצרכנים רוכשים יותר מוצרי מותגים פרטיים בהיקף גדול מבעבר. כמו כן, 40% מהצרכנים הגלובליים מציינים שהם יעברו למותג פרטי ממנו הם נהנו, גם אם הוא יעלה יותר.
*הדאגה העיקרית של צרכנים בצפון אמריקה היא מעלייה בהוצאות משק הבית, ואילו באפריקה, במזרח התיכון ובאירופה החשש הוא מעימותים גלובליים.
o שיעור האינפלציה החודשית של מוצרי צריכה ארוזים (CPG) ממשיך להיבלם בארצות שונות, וירד לשיעור צמיחה קטן מ-2% YoY. מבחינה אזורית, אינפלציית CPG יורדת אף היא, אך היא נשארה גבוהה מהממוצע באמריקה הלטינית ובאפריקה. קצב העלייה הגבוה ביותר של מוצרים ברחבי העולם היה באמריקה הלטינית, שם נרשמה צמיחה של 9% YoY.
*הזדמנויות להרחבת היקף המכירות: צרכנים שקיבלו החלטה מכוונת מוכנים לשלם מחיר גבוה עבורו מאפיינים השווים זאת. בתחום הטכנולוגיה והמוצרים בני הקיימא, מכירות של טלפונים חכמים/ניידים מובחרים עלו ב-17% בשנת 2023 לעומת 2019, זאת בהשוואה לאפשרויות כלכליות אשר צנחו ב-32% באותה התקופה.
"במהלך ששת החודשים האחרונים חל מעבר ניכר מזהירות להרגלי צריכה מכוונים. הצרכנים מוכנים להוציא יותר, אך הם עדיין מודעים לשינויים פוטנציאליים, "אמרה לורן פרננדז, סגנית נשיא, מנהיגות חשיבה גלובלית ב-NIQ. "הצרכנים מחפשים ערך בכל רכישה, במספר דרכים. הם מחלקים את ההוצאות שלהם בצורה מכוונת - ושואפים למנף כל סכום עודף בדרכים אסטרטגיות בשנת 2025 ומעבר לכך".
מבט צרכני של NIQ לאמצע השנה: המדריך לשנת 2025 מספק תובנות חשובות לעסקים, אשר יאפשרו להם להתמודד עם מגמות וליישם תכנון אסטרטגי לצמיחה ברת קיימא. הדו"ח נותן דגש על שינויים משמעותיים בהתנהלות הצרכנית - מזהירות לצריכה מכוונת.
לפרטים נוספים, הורידו את הדוח עוד היום והירשמו לוובינר הגלובלי שלנו אשר ייערך ב-24 בספטמבר, 2024, בשעה 10:00 בבוקר שעון EST. לחצו על הקישור כדי להירשם לאירוע.
אודות NIQ
NielsenIQ (NIQ) היא החברה המובילה בעולם למודיעין צרכני והיא מספקת את הכלים המלאים ביותר להבנת התנהלות הקניות של צרכנים ולחשיפת דרכים חדשות לצמיחה. בשנת 2023 השתלבה NIQ עם GfK, מה שהביא יחדיו את שני הגורמים המובילים בשוק בעלי תפוצה גלובלית חסרת תקדים. כיום, ל-NIQ פעילות בלמעלה מ-95 מדינות המכסות 97% מהתמ"ג. NIQ מספקת את Full View™ - עם ידע הוליסטי בתחום הקמעונאות והתובנות הצרכניות המקיפות ביותר - המסופקות יחד עם ניתוח מתקדם באמצעות פלטפורמות מודרניות.
לפרטים נוספים, ניתן לבקר בכתובת www.niq.com
אודות המבט הצרכני לאמצע השנה: מדריך לשנת 2024:
דו"ח המבט הצרכני החצי שנתי של NIQ ל-2024 מספק הערכה אנליטית של מצב הצרכנים, זאת בהתבסס על טביעת רגל גלובלית של פתרונות מודיעין צרכני כמו גם על המשוב של למעלה מ-17,000 צרכנים מקוונים ב-23 ארצות. המטרה: הבנה טובה יותר של אופן החשיבה הנוכחי של הצרכנים בנוגע לסביבה הכלכלית, וכן זיהוי המוצרים אותם הם רוכשים - והסיבות לרכישה. הסקר נערך בין יוני ליולי 2024.
למידע נוסף:
אנשי קשר
Global
.
מקור: NielsenIQ
תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.
*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire
לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769 |
|