דרוג:
ז'נבה, 23 ביולי 2020, (GLOBE NEWSWIRE): ד"ר אריק דברביו, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת Paris Est וחבר במצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר, הזהיר שבתי ספר פרטיים מסוימים לא מצליחים להגן על התלמידים שלהם מבריונות ולקיים ערכים של סובלנות וכבוד. ד"ר אריק דברביו דיבר על כך שבתי ספר מסוימים לא מכשירים באופן מתאים את הסגל שלהם, והתוצאה היא שהם מחמיצים אירועים חמורים של בריונות או הופכים אותם לחסרי חשיבות. לא מתייחסים ברצינות לנפגעים, או אפילו גרוע יותר, מענישים אותם על כך שדיברו: מה שמכונה "עונש כפול". הוא קרא לאחר מכן לבתי הספר להבטיח שכל העובדים מבינים את חובתם להגן על התלמידים ולדאוג להם, ויש לתת להם הכשרה איך לטפל באירועים חמורים של בריונות. הוא אמר שזה "לעיתים קרובות" כך "במוסדות הכי יוקרתיים", שלעיתים קרובות דואגים בעיקר למוניטין של בית הספר, ולכן "ההכחשה של ההטרדה הכי חזקה". במיוחד, ד"ר דברביו דיבר על דוגמה אחת לכך ב-Institut Le Rosey - בית הספר היקר בעולם1. בגלל היעדר פעולה לכאורה של בית הספר, לא הייתה לרדיקה ופנקג' אוסוול, ההורים של אחת התלמידות, ברירה אלא לפתוח בהליכים משפטיים בשווייץ נגד בית הספר. בעקבות טענות של אירועי בריונות חמורים נגד הילדה שלהם, ההורים העלו את החששות שלהם בפני מורים בבית הספר וביקשו שינקטו בפעולה כדי להבטיח את הביטחון של הילדה שלהם. אבל נראה שלא ננקטה שום פעולה ואנשי הסגל ביקשו להמעיט בחשיבות של כל העניין. בהתייחסו למקרה -- ובספקו את העובדות שקרו כפי שהוצגו -- ד"ר דברביו ציין שהסגל ב-Le Rosey לא התייחס לעניין הזה ברצינות כפי שהיה צריך, וגרם לעוד בעיות במקרה הזה. Le Rosey לא הראה נכונות להודות שהייתה בעיה, ובמקום זאת ביטל את הרישום מחדש של הילדה, ללא הצדקה הולמת2. בית הספר סירב להתנצל, לדברי המשפחה, וממש לאחרונה פטר את הבריונות כ"מחלוקת בנאלית קצרה בין בני נוער". המומחה הסביר איך זה מקרה ברור של "עונש כפול", שבו הנפגע לא רק מוענש על ידי הבריונים, אלא גם על ידי האנשים שאמורים להגן עליו - במקרה הזה סגל בית הספר. ד"ר אריק דברביו אמר: "על סמך העובדות שהוצגו לי, Le Rosey היה צריך להתייחס לעניין יותר ברצינות, וזה היה מונע את המשך הטרדות של התלמידה. בכל פעולה שננקטת במקרים האלה צריכים תמיד להקשיב לנפגע ולהגן עליו. למרבה הצער, במקום זאת הנפגעים יכולים להיענש על ידי בית הספר -- וזה מאפשר לבריונים להרגיש שקיבלו אישור למעשים שלהם. הדוח קורא לבתי ספר פרטיים לקבוע מדיניות מניעה ברורה, להבטיח שיש לנפגעים תהליך בטוח להעלאת כל חשש ולהבטיח שמקשיבים להם ומתייחסים אליהם ברצינות. נאמר בדוח שזה צריך לכלול גם הכשרה מתאימה לסגל איך לטפל בהטרדות ובריונות רשת. ההורים של התלמידה המדוברת, רדיקה ופנקג' אוסוול, אמרו: "ד"ר דברביו הראה איך בתי ספר כמו Le Rosey נכשלים באחריות שלהם כלפי רווחתו של ילד. בתי ספר כמו Le Rosey צריכים להשתמש במשאבים שלהם כדי להוביל ביצירת מדיניות יעילה להגן על תלמידים. לצערנו, זה לא היה כך. אנחנו שמחים שהוא בחר לבחון את המקרה של הבת שלנו. צריכים להשתמש בהערות כמו אלה באופן בונה כדי לגרום לבתי ספר כאלה לחשוב על איך חינוך מהמעלה הראשונה נראה באמת ולנקוט בפעולה כדי לספק הכשרה מתאימה לסגל, במקום לשמש כמגרש המשחקים של הסופר עשירים. הבת שלנו נחושה בדעתה שהתקופה העצובה הזאת בחייה תהפוך לכוח למען הטוב. אנחנו מקווים להשתמש במומנט הזה כדי ליצור מורשת חיובית שתבטיח שזה לא יקרה לאף תלמיד אחר במצב של הבת שלנו".
ד"ר אריק דברביו, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת Paris Est, חבר במצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר. ד"ר אריק דברביו הוא פרופסור אמריטוס במדעי החינוך באוניברסיטת Paris Est Creteil (צרפת). הוא מומחה בינ"ל בנושא האלימות והבריונות בבתי ספר. בעבר הוא פיקח על המדיניות הציבורית נגד אלימות ובריונות בבתי ספר במשרד החינוך בצרפת. הוא היה המייסד המשותף של המצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר. ד"ר דברביו כתב 11 ספרים על אלימות בבתי ספר, בריונות ואקלים בית ספרי.
תגיות של המאמר:
|
|