חברת ויליפוד השקעות בע"מ, העוסקת בעיקר בפיתוח, ייבוא, ייצוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון מחו"ל בישראל וברחבי העולם, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי של שנת 2012 ושנת 2012 כולה. להלן עיקרי הדוחות הכספיים:
הכנסות ויליפוד השקעות ברבעון הרביעי של 2012 הסתכמו בכ- 76.6 מיליון ש"ח, גידול של כ- 30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגידול של כ- 9% בהשוואה להכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2012. הקבוצה ממוקדת בפעילותה בתחום היבוא ופיתוח מוצרים ונחשבת לאחת הקבוצות המובילות בישראל ביבוא מוצרי מזון.
הרווח הגולמי של ויליפוד השקעות ברבעון הרביעי של 2012 גדל בכ- 182% לכ- 20.6 מיליון ש"ח בהשוואה לזה ברבעון המקביל בשנת 2011 ובכ- 25% בהשוואה לרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הקודם. שיעור הרווח הגולמי מסך מחזור המכירות הסתכם ברבעון הרביעי בכ- 26.9% לעומת 12.4% ברבעון המקביל בשנת 2011.
הרווח הנקי של ויליפוד השקעות ברבעון הרביעי של שנת 2012 גדל בכ- 558% ל- 20.8 מיליון ש"ח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובכ- 112% בהשוואה לרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הקודם. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של ויליפוד השקעות ברבעון הרביעי של שנת 2012 גדל בכ- 747% ל- 17.3 מיליון ש"ח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובכ- 142% בהשוואה לרבעון הקודם.
ויליפוד השקעות הכריזה, כי בהתאם למדיניות הדיבידנד שלה, היא תחלק סך של 6.9 מליון ש"ח כדיבידנד סופי לשנת 2012.
יוסף ויליגר, יו"ר ויליפוד השקעות, מסר בהמשך לפרסום התוצאות הכספיות: "תוצאות הרבעון הרביעי של שנת 2012, ושנת 2012 כולה, מציגים את העבודה הקשה שביצענו בשנה האחרונה בכדי להתמודד עם השלכות המחאה החברתית שהחלה במחצית שנת 2011. התמקדות הקבוצה בפעילות יבוא מוצרים חדשים, הנמכרים במחירים זולים משמעותית מאלו של המותגים המובילים, שבאה לידי ביטוי בגידול של כ- 30% בהכנסות הרבעון הרביעי של שנת 2012, לצד פעולות יזומות בהן נקטנו כי להתמודד טוב יותר עם תנאי השוק המשתנים, הוכיחו עצמם."
"בשנה האחרונה למדנו כי כחלק מתוצאות המחאה החברתית, הצרכנים הפכו להיות מודעים יותר לשילוב של מחיר ואיכות, והסיטו את צריכת המותגים המובילים בקטגוריות המזון השונות לצריכת מוצרים כדוגמת המוצרים שאנחנו משווקים - מוצרי מזון איכותיים שהינם באותה האיכות של המותגים המובילים ובמחירים זולים משמעותית. יצרניות המותגים המובילים מציגות רווחיות גולמית גבוהה משמעותית מהרווחיות הגולמית שלנו, דבר שכמובן מתבטא במחיר על המדף, תוך שהן משקיעות סכומים ניכרים בפרסום ובמיתוג מוצריהן ואשר כתוצאה מכך הצליחו בעבר לגבות מחיר גבוה יותר עבור אותם המותגים שלהן. אנחנו, כחברה שמהווה אלטרנטיבה ליצרניות המותגים המובילים, חרטנו על דגלנו להביא לקהל צרכני המזון בישראל את בשורת המחירים הנמוכים והאטרקטיביים ביותר, כאשר בה בעת אנו שומרים על האיכות הגבוהה של מוצרי המזון שאנו משווקים."
"למרות הרווחיות הגולמית הנמוכה יחסית אצלנו בהשוואה ליצרניות המותגים המובילים, שורת הרווחיות התפעולית גבוהה משמעותית וזאת עקב שמירה על מבנה רזה של הוצאות, כך שבשורה התחתונה אנחנו מצליחים גם לספק בשורה לצרכנים בדמות מחיר זול יותר מהמותגים המובילים ובאותה רמת איכות וגם להעניק לבעלי המניות שלנו תשואה נאה על השקעתם."
"הרחבת מגוון המוצרים המיובאים ומשווקים לרשתות שיווק המזון הגדולות ולשוק הפרטי תוך הגדלת פעילותנו ביותר ויותר קטגוריות מזון, תוביל להמשך הצמיחה, כפי שבאה לידי ביטוי במוצרים המצוננים והקפואים שאנו משווקים עם צמיחה עקבית מזה למעלה משלוש שנים. הקבוצה מחויבת בהמשך שיפור הרווחיות כפי שבאה לידי ביטוי גם בתשלומי דיבידנד הולכים וגדלים בשנים האחרונות, שהגיעו בשנת 2011 ל- 11.7 מיליון ש"ח ובגין שנת 2012 ל- 10.4 מיליון ש"ח".
"בשנת 2013 נמשיך לשים את עיקר תשומת הלב על גידול במחזור המכירות - בעיקר באמצעות הצגת מוצרים חדשים ואטרקטיביים לציבור הצרכנים, כמו גם על שיפור הרווחיות ושיעורי הרווח, וזאת באמצעות הפחתת הוצאות ושיפור מבנה העלויות שלנו. אנו מצפים להמשיך את המגמה של חדירה לשווקים בחו"ל, בעיקר במגזר המזון הכשר. כמו כן, השקנו בהצלחה לאחרונה קווי מוצר חדשים בתחומי הקפה, הגבינות, דברי המאפה הקפואים והגלידות, ואנו פועלים כדי להמשיך ולהרחיב את סל המוצרים שלנו בשווקי היעד השונים."
ממאזנה של ויליפוד השקעות עולה כי לחברה מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר, בניכוי אשראי לזמן קצר מבנקים, בהיקף כספי של כ- 276 מיליון ש"ח. כמו כן, לחברה איתנות פיננסית גבוהה, הניכרת בהונה העצמי, המסתכם ביום 31.12.12 בכ- 369 מיליון ש"ח, והמהווה כ- 77% מסך מאזנה.
חברת ויליפוד השקעות בע"מ, שמניותיה ואיגרות החוב שלה נסחרות בבורסה בתל-אביב, נמצאת בשליטת צבי ויוסף ויליגר, והיא בעלת השליטה (כ- 58%) בחברת ג. ויליפוד אינטרנשיונל בע"מ, שהינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסת הנאסד"ק בארה"ב. הקבוצה עוסקת בפיתוח, ייבוא, ייצוא, שיווק והפצה של למעלה מ- 600 מוצרי מזון בישראל ובחו"ל ונמנית עם יבואניות המזון הגדולות בישראל. החברה פועלת מול למעלה מ- 100 ספקים, והיא משווקת גם מזון כשר בשוק האירופאי והאמריקני. החברה מוכרת את מוצריה לשוק המוסדי והציבורי, לרשתות השיווק, למגזר הפרטי ולתעשייה.
|