דרוג:
פרופ' זאב נוימן, נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל , הכריז על מינויו של פרופ' הלל נוסק לשמש כדיקאן בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל , החל מאוקטובר 2012, תחילת השנה האקדמית הנוכחית. פרופ' נוסק, יחליף בתפקידו את ד"ר אווה ברגר, שימשה כדיקאן בית הספר במשך 6 שנים. פרופ' נוסק הצטרף לביה"ס לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל עוד בשלב הקמתו, לפני 20 שנה, באוקטובר 1992. פרופ' הלל נוסק הוא פרופסור לתקשורת בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית ומדעי המדינה מהאונ' העברית, תואר שני בהיסטוריה כללית והיסטוריה של עם ישראל מהאונ' העברית וד"ר בתקשורת מהאונ' העברית. במסגרת תפקידיו השונים במכללה למינהל, הקים את רשות המחקר של המכללה ועמד בראשה בשנים 2004-2009. בשנים 2004-2006 כיהן גם כראש רשות ההוראה של המסלול. בשנים 1998-2002 כיהן כיו"ר האגודה הישראלית לתקשורת והיה ממקימיה. כיום מכהן פרופ' נוסק כיו"ר הסקציה לתקשורת מתווכת, דעת קהל וחברה בארגון הבינ"ל למחקר בתקשורת המונים (IAMCR ). פועלו האקדמי והמקצועי של פרופ' נוסק מגוון ועשיר. תחומי המחקר בהם פרסם נוסק ספרים ומאמרים הם בין השאר: אלימות פוליטית, טרור ותקשורת, חדשות, השלכות חברתיות ותרבותיות של מפת התקשורת החדשה בישראל ובמיוחד הקריאה בעידן התקשורת הרב ערוצית. בין מגוון הקורסים אותם מלמד פרופ' נוסק תיאוריות ומודלים בתקשורת, מוסדות התקשורת בעולם ובישראל, טרור ותקשורת, תקשורת, תרבות וחברה בישראל, "לא שמים על סמים" – מסעי הסברה לקידום עניינים חברתיים. בין פרסומיו העיקריים: ישראל בתחילת המאה ה- 21: חברה, משפט, כלכלה ותקשורת; קולות הקוראים: מעשה הקריאה בסביבת התקשורת הרב ערוצית (עם פרופ' חנה אדוני) אלימות פוליטית ותקשורת עם פרופ' אנבל סרברני (מאוניברסיטת לונדון) וופראסון סונוולקר (מאוניברסיטת בריסטול). לדברי פרופ' נוסק: "אני גאה להיות ממייסדי ביה"ס לתקשורת הותיק, הגדול והמוביל בישראל. ייחודיות ביה"ס באה לידי ביטוי בשילוב בין לימודים תיאורטים לצד התנסות מעשית ובאמצעות ציוד מקצועי החדיש ביותר שקיים בשוק. כל זאת בשילוב קשר חזק ואמיץ עם התעשייה. אני מאמין ביכולת הסטודנטים לרכוש כלים לחשיבה שיטתית, מעמיקה וביקורתית, אשר יסייעו להם להפוך לאנשי תקשורת חדורים מודעות חברתית ואתית, אשר יתרמו לחברה הישראלית". "בניגוד לתחזיות הפסימיות ביחס למצב התקשורת בישראל, אני מעריך שאם קברניטי התקשורת ישכילו למצוא תשובות מקצועיות ולהתאים מוצרים איכותיים רלוונטיים, תתגבשנה חלקות עבודה חדשה בין המדיה הקיימים והמדיה החדשים בשילוב עם מודלים כלכליים יצירתיים. בוגרי בית הספר ימצאו בעולם מקצועי חדש זה את מקומם בחזית העשייה. קיומם של אמצעי תקשורת חופשיים חיונית לאיכות התהליכים הדמוקרטיים במדינה וגם בתחום זה אני מאמין שלמרות החששות, יימצאו פתרונות יצירתיים להמשך קיומה של עיתונות חופשית, ביקורתית והוגנת", הוסיף נוסק. פרופ' זאב נוימן, נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל: "ברצוני לברך את פרופ' נוסק על מינויו. אין לי ספק כי כמי שנמנה על מייסדי בית הספר מלפני כ- 20 שנה, אין שני לו בהיכרותו את אופיו ותכניו. בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל הוא מהחדשניים והמובילים בישראל, ונסיונו הרב והמגוון כמו גם הידע שלו בתחום בהיותו מבכירי חוקרי התקשורת בישראל, יתרמו רבות לביה"ס. פרופ' נוסק תרם ממרצו, זמנו וידיעותיו לסטודנטים של ביה"ס החל מיומו הראשון, ואני בטוח כי ימשיך לעשות כך. בהזדמנות זו אני מודה לד"ר ברגר על תרומתה הרבה כדיקאנית ביה"ס בשנים האחרונות, ושמח כי היא תמשיך לשמש כמרצה מן המניין בביה"ס". ------- בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי הוא מהוותיקים והמובילים בישראל, המעניק תואר ראשון בתקשורת וניהול. בוגריו מבוקשים ביותר על ידי מעסיקים, והם ממלאים תפקידים בכירים בכל מערכות התקשורת בישראל, במשרדי פרסום, בתחנות רדיו, בטלוויזיה ובעיתונות. ייחודיות בית הספר מתבטאת במגוון רחב של שעורים מעשיים (במסגרת סדנאות בסיסיות ומתקדמות), תוך שיתוף פעולה עם חברות וארגונים כמו עיתונים, תחנות רדיו וטלוויזיה, אתרי אינטרנט ועוד. ביה"ס מעמיד לרשות הסטודנטים אולפני הקלטות (טלוויזיה ורדיו), חדרי עריכה בעלי ציוד משוכלל וחדיש לצורך הפקות שונות במסגרת לימודיהם המעשיים, מעבדות מחשבים וסטודיו דיגיטאלי. לרשות הסטודנטים תחנת רדיו פעילה – "קול הקמפוס" (FM106), ומערכת להפקת עיתון אלקטרוני. בנוסף, מחויב כל סטודנט בהתנסות מעשית ("סטאז") כחלק מתכנית הלימודים. תגיות של המאמר:
|
|