דרוג:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
קמבריג’ מרחיבה את סדרת בחינות Checkpoint בעקבות גידול בדרישה
*סדרה שלישית של בחינות Cambridge Checkpoint תושק ברחבי העולם החל ממרץ 2026
*מספר המועמדויות למבחני בית הספר היסודי גדל ב-13% וב-9% בכיתות הנמוכות של חטיבות הביניים
קמבריג’, אנגליה, 17 בפברואר 2025, (BUSINESS WIRE):
קבוצת ההשכלה הבינלאומית (International Education) ב-Cambridge University Press & Assessment ( Cambridge ), הכריזה היום על הרחבה של סדרת מבחני Cambridge Checkpoint אשר מסייעים בזיהוי צורכי למידה בקרב תלמידי בית הספר היסודי ובחטיבת הביניים. למעלה מ-1600 בתי ספר ב-101 ארצות עשו שימוש במבחני Cambridge Checkpoint בשנה החולפת במטרה לקבל אומדן בינלאומי של ביצועי תלמידיהם, והחל ממרץ אוניברסיטת קמבריג’ תחל להציע סדרה שלישית של מבחנים כאפשרות נוספת למבחני מאי ואוקטובר, החל מ-2026 ובמטרה לעמוד בגידול שחל בדרישה הגלובלית. קמבריג’ מפרסמת גם לוח זמנים של שבוע אחד עבור כל סדרה ומעבירה את סדרת מאי לתאריך מאוחר יותר כדי לתת מענה טוב יותר לצורכי בתי הספר.
מבחני Cambridge Checkpoint בודקים את התקדמות התלמידים במתמטיקה, באנגלית ובמדעים, ולרוב הם ניתנים לתלמידי בית הספר היסודי (גילאי 10 עד 11) או לתלמידי חטיבת הביניים (גילאי 13 עד 14). את המבחנים בודקים בוחנים מטעם קמבריג’ וכל בית ספר מקבל דוח משוב עם אבחון אשר יעזור בניטור ביצועי הקבוצה והביצועים האישיים. הדוחות מאפשרים לבתי הספר לקבל החלטות מיודעות בנוגע לצורכי התלמידים שלהם וכן להבין את ביצועי התלמידים בהשוואה לבתי הספר הבינלאומיים של קמבריג’ ברחבי העולם.
הדרישה למבחני Cambridge Checkpoint גדלה בהתאם לצמיחה בהיקף ההשכלה הבינלאומי. בשנת 2024 קמבריג’ טיפלה בלמעלה מ-300,000 מבחנים של תלמידי בית הספר היסודי וחטיבת הביניים. היקף הבחינות לבתי הספר היסודי גדל ב-13% ובחטיבות הביניים היקף הבחינות גדל ב-9% בשנת 2023. בשנה האחרונה נפח ההשתתפות בבחינות Checkpoint לבתי הספר היסודי עלה על זה של חטיבות הביניים, כאשר בתי ספר באינדונזיה, במצרים, בהודו, בעומן ובמלזיה עומדים בראש גרף הצמיחה.
השינויים בלוח הזמנים הם מענה ישיר למשוב שהתקבל מבתי הספר, במיוחד בדרום מזרח אסיה והאוקיאנוס השקט, בדרום אסיה ובאזור MENA, אשר ביקשו להתאים את מועד מבחני Cambridge Checkpoint לסוף שנת הלימודים.
ד"ר נדיה חרבט, מנכ"לית Mayar International School, ירדן אמרה: "בבתי הספר של Mayar International אנו סבורים כי בחינות Cambridge Checkpoint הן יותר מאשר הערכות גרידא. מדובר בכלי מחולל שינוי שמעצים תלמידים ומאפשר להם להכיר בנקודות החוזק שלהם ולזהות מקומות אפשריים לצמיחה. הבחינות הללו מניבות תובנות בעלות ערך רב עבור צוות הלימוד ומאשפרות לנו להתאים את חומר הלימוד שלנו לצורך האינדיבידואלי של הלומד. בתהליך זה אנו מטפחים תלמידים בעלי ידע מקיף ומכינים אותם להצטין במרחב האקדמי ולשגשג במרחב הגלובלי של העולם".
רוד סמית', מנכ"ל קבוצת ההשכלה הבינלאומית בקמבריג’ אמר: "לבחינות Cambridge Checkpoint תפקיד מכריע בסיוע לבתי ספר לעקוב אחר התקדמות התלמידים הצעירים ולהתאים את התמיכה שלהם בצורה יעילה. סדרת המבחנים השלישית, אשר נוצרה במטרה לתת מענה לדרישה גוברת מצד הקהילה שלנו, מקנה לבתי הספר יותר גמישות ומאפשרת להם לבחון תלמידים במועד המתאים ביותר ללוח הזמנים האקדמי שלהם, תוך הבטחה כי יפיקו את המרב מכלי הערכה חשוב זה. ברצוני להודות לכל בתי הספר שעזרו לנו לעצב את השינויים הללו ושסיפקו לנו משוב בעל ערך רב".
מחקר שנערך בקמבריג’ גילה כי בבתי ספר שאימצו את מבחני Checkpoint בחטיבת הביניים חל שיפור קטן אך משמעותי בציון Cambridge IGCSE הממוצע, זאת בהשוואה לבתי ספר שלא אימצו את Cambridge Checkpoint. על פי נתוני המחקר, ציוני Checkpoint בחטיבות הביניים היווי אף הם מדד ניבוי טוב לביצועי Cambridge IGCSEs, במיוחד בחומרי לימוד זהים או דומים.
אודות קמבריג’
למידע נוסף - מדיה
ד"ר קארן בירמינגהם
תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.
*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire
לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769
תגיות של המאמר: Cambridge University Press & Assessment |
Cambridge |
|
|