דרוג:
כאשר נתקלים במצב של סירוב משכנתא על ידי הבנק, הדבר שאסור לעשות זה להתחיל להתעצבן ולרוץ עם אותו הדבר בדיוק לעוד בנקים כדי להגיע לאותו המצב בדיוק. כי כל בנק שבו מקבלים סירוב, זה אומר שזה חסום עבורכם לשנה הבאה. לכן המטרה היא לעשות סטופ לכל המהלך ולנסות לאבחן, מה בדיוק הבעיה?
אז מה כן עושים?
הדבר הראשון הוא לנסות להבין מה העניין. אם אתם כבר יודעים מה העניין אז לפחות יש לכם את הפיתרון וזה כבר חצי מהדרך. אם אתם לא יודעים מה הבעיה, אז ההמלצה הכי טובה היא פשוט לפנות לאותו בנקאי שהגיש בשמכם בקשת המשכנתא כדי לנסות להבין את העניין.
בואו נשתמש בדוגמה:
נניח שזוג מאשקלון הגיע לבנק שלו, הגיש בקשת משכנתא ולאחר מכן קיבל טלפון מהבנקאי שלו שהבנק לא מאשר. הבנקאי ישר מנתק את הטלפון ומשאיר אתכם עם השאלות והספקות. הפיתרון הקל הוא כמובן לפנות למישהו שהוא יועץ משכנתאות ולנסות להבין דרכו את הבעיה או לכל הפחות לחזור לאותו בנקאי ולשאול אותו בצורה חד משמעית: מה הבעיה?
למשל: אם אתם חושבים שהבעיה היא ברורה, כמו למשל פשיטת רגל שהייתה לפני חצי שנה, אז אתם מבינים את הבעיה מראש - אין טעם כלל להשקיע את המאמץ בהגשת בקשות משכנתא, אבל אם לדוגמה אומרים לך שיש איזה שהיא בעיית בי די איי, אז ברגע הזה אומרים שיש בעיה ועוצרים.
מהרגע שעוצרים, הדבר הראשון הוא להזמין דו"ח BDI ולחכות כמה ימים עד שהוא יגיע ואז לראות ממה נוצרו הבעיות. ברגע שמבינים מה הבעיה - אני ממליץ בחום גדול להיעזר ביועץ משכנתאות שמתמחה בתחום המסורבים ויודע להתמודד עם מצבים שבהם האנשים סורבו על ידי הבנקים. הדבר שאני הכי לא ממליץ לעשות, זה ללכת לעוד בנקים עם אותו הדבר בדיוק כדי לקבל סירובים מכל הבנקים האחרים ולשרוף עבורכם את כל הבנקים. למי שמכם אומר לעצמו, אני מכיר מישהו מהבנק הזה או האחר – בדרך כלל זה לא יעזור, אלא רק מפריע.
תגיות של המאמר:
|
|