דרוג:
דר' דודי גרנות: "בעתיד אנו צופים שהמטופלים לא יגיעו לקליניקה, אלא ישבו בבית מול המחשב."תוכנית חדשנית שמובילה מכללת אורנים מכשירה את המורים בחינוך המיוחד לאבחן, לטפל ולבנות תוכנית מחשב אישית לכל תלמיד בעל לקות למידה במהלך הלימוד לתואר הראשון. כבר בשנתיים הראשונות במכללה, במסגרת לימודי החובה, יוצאים הסטודנטים לשטח (תוך ליווי מבוקר וקפדני של אנשי מקצוע) ומאבחנים תלמידים בעלי דיסלקציה ולקויות למידה נוספות, בונים עבורם את המהלך הטיפולי הכולל בניית תוכנית מחשב אישית. בכל שנה מגיעים 200 ילדים בעלי לקויות למידה מעשרה בתי ספר באזור לקליניקה הפועלת במסגרת החוג לחינוך מיוחד. כל סטודנט שנה שלישית מקבל שני תלמידים אליהם הוא צמוד במשך כל שנת הלימודים ועבורם הוא בונה תוכנית מחשב פרטנית, השואבת טכנולוגית קיימות, מתוכנות סגורות, תוכנות פתוחות (כמו של מט"ח), ומאתרים ישראלים ובינלאומיים המציעים פעילויות ומשחקים לילדים בעלי קשיים ולקויות למידה. הגישה החדשנית, שאינה קיימת במוסד אקדמי אחר בארץ, מכשירה את הסטודנטים לחינוך המיוחד לפתח תוכנה פרטנית, שהיא אישית לגמרי התואמת את הלקות הספציפית של התלמיד בשלב ספציפי בו הוא שרוי. גרנות: אנחנו באורנים מעריכים כי בעתיד כל המורים ישתמשו בהוראה מקוונת. כבר היום אנו מכשירים את הסטודנטים שלנו, המורים לעתיד לעבוד בהוראה מקוונת. התלמידים ישבו בבית ויקבלו הנחיות ומטלות דרך המחשב. כבר היום ישנם בעולם מבוגרים המטופלים כך. לדור הצעיר זה יהיה טבעי הרבה יותר, הם הרי חיים ברשת. מה יתרונן של התוכנות החדשות? המטפל יכול להשיג באמצעות המחשב עזרים נוספים, היום אנחנו נאלצים להסתפק בתמונות, קלפים, מוסיקה. במחשב יש פונקציות רבות אחרות, מלהיבות מאוד. כבר היום בכיתות הטיפוליות בקליניקה שבה עובדים הסטודנטים עם תוכנות המחשב החדשות שפיתחו, התגלה כי המוטיבציה של הילדים עולה, וכן ההקשבה, שיתוף הפעולה והויסות העצמי ללמידה. גרנות: עדין מוקדם לדעת מה תהייה התוצאה הסופית ומה יהיה ההבדל בין תלמידים שנעזרו בתוכנות מחשב חדישות ובין תלמידים שטופלו בשיטה הקונבנציונלית. זה כנראה יהיה הנושא למחקר הבא.תגיות של המאמר: מכללת אורנים |
|
|