דרוג:
Mess Media, אירוע המדיה הדיגיטלית הגדול בישראל, יתקיים ביום ראשון 10 באפריל החל מהשעה 19:00 במדרשה לאמנות בבית ברל. האירוע פתוח לקהל הרחב. מדובר בתערוכה המשלבת מייצבים אינטראקטיביים, עבודות סאונד, וידאו, קולנוע, משחקי מחשב, מופעים, ציורים ועוד, כל זאת מעשי הסטודנטים מהתכניות השונות במדרשה: אמנות פלסטית, קולנוע ועיצוב ופיתוח משחקי מחשב. כמו כן יוכלו המבקרים להתנסות בסדנאות פתוחות וליהנות מאווירה דיגיטלית משוחררת. כחלק מהמס מדיה, תתקיים תערוכת Sloppy Second, המדגימה את חדשנות האירוע ותשומת דגש על פרשנות הסטודנטים למדיה החדשה - 5 סטודנטים מ"המדרשה" ערכו מחדש את עבודותיהם של אמנים בתחום הוידיאו ארט, שמעמדם בשיח האמנות בישראל מבוסס, ובכך להציג את יחסם אל העבודות אשר הפכו במרוץ השנים לנכס צאן ברזל באמנות הישראלית ולתת להן היבטים חדשים. האמנים רועי רוזן, אלונה פרידברג, בועז ארד, דורון רבינא, מעיין אמיר, רותי סלע, לימור אורנשטיין וגיא בן נר, כולם מרצים במדרשה, נידבו את יצירותיהם לצורך התערוכה והסטודנטים עשו ביצירותיהם ככל העולה על רוחם. בין היצירות המשתתפות: אתי שושני, "היה לו קול עבה", שימוש בעבודתו של דורון רבינא (ללא כותרת, מתוך פרויקט אנגלמן) רבינא מציג בעבודתו שלושה גברים ערומים שוטפים נידת משטרה, בין הגברים מתקיימת אינטראקציה בעזרת מבטים, מגע והשפרצת מים זה על זה. העבודה של רבינא נטולת פס קול מה שמעצים את הדרמה הארוטית הומוסקסואלית. בעבודתה, הוסיפה שושני פס קול נשי אשר מרמז על מערכת יחסים הטרוסקסואלית, ומוסיף לעבודה רובד נוסף שהוא "הסודיות". העובדה פוגשת שלושה עולמות שונים המתקיימים יחדיו: "עולם שמירת החוק"- ניידת המשטרה המייצגת את שלטון החוקה והמשפט, "העולם ההומוסקסואלי - "שלושה גברים ערומים המייצגים את הפרת הנורמה החברתית ומרידה במוסכמות ו"העולם ההטרוסקסואלי"- המייצג את ההעדפה המינית השכיחה ביותר בקרב בני האדם המתכתבת עם מסורת ודת. נטלי בר און , "מעבר לאשמה 3.5", שימוש בעבודתן של מעיין אמיר ורותי סלע "מעבר לאשמה 3" בטרילוגיה "מעבר לאשמה" חוקרות רותי סלע ומעיין אמיר מצבים יחסית קיצוניים בחברה, אשר דרך המצלמה הופכים מאנשים לייצוגים תרבותיים- סטריאוטיפיים. בעבודה השלישית בטרילוגיה "מעבר לאשמה 3" נוצר היפוך, במקום לצלם דמויות אחרות, הן נתנו לזונה לצלם אותן. עצם הפניית המצלמה לעבר רותי ומעיין הופך אותן לנחקרות ואת הזונה לבעלת הכוח. ב"מעבר לאשמה 3.5" בחרה בר-און להתייחס לכך שלמרות שסלע ואמיר מנסות להתחבר לזונה ולשמוע את האמת שלה, הן אינן מעריכות אותה ומקטינות אותה, ובכך מגדילות את תהום הפערים בניהן. העבודה החדשה מחדדת את עיוורונן של המראיינות ואילמותה של המרואיינת-הזונה ומקצינה אותן עד למקום של אבסורד. גל וולינץ , "ראי", שימוש בעבודתן של אלונה פרידברג ולימור אורנשטיין "ראינוע". אלונה פרידברג, אמנית ומרכזת אירועי המס מדיה במדרשה, מסבירה: "השילוב בין מדיה חדשה לשדה האמנות הפלסטית, מרחיב לאין שיעור את תחומי העיסוק המסורתיים של שדה האמנות כגון ציור, פיסול, צילום וידאו וכו', זאת בנוסף לאופני הביטוי החדשים שהוא מוסיף עליהם. הרחבה זו עדיין בהתהוות והגדרה. אחד היתרונות של פעולה במרחב מתגבש, הוא חוסר במתווים קודמים, חופש להתנסות, לחפש ולעצב גבולות, תוך תנועת הלוך ושוב בין השדה הדיגיטלי הפתייני, לבין השדה המסורתי של האמנות הפלסטית. אריגתם האפשרית או הבלתי אפשרית של המדיה הישנה לזו החדשה, היא ליבתו של ערב זה." מידע נוסף: לפרטים: אילת כהן, אורלי כתב יחסי ציבור, 03-6122866 |
|