דרוג:
בעולם המודרני רווי הטכנולוגיה, כמעט כל עסק או ארגון מחזיק לפחות מכונת צילום אחת, ישנם המון חברות, איכויות, מהירויות, טכנולוגיות ועוד. לכל עסק או ארגון יש צורך שונה, לכן, חשוב לרכוש ולהשתמש בצורה חכמה ומושכלת, זאת, תוך התאמה לצרכיי המשרד. מכונת צילום מתאימה יכולה לשפר משמעותית את יעילות ואיכות עבודת המשרד, וכמובן לחסוך בעלויות.
הנה כמה טיפים כלליים לבחירת מכונת צילום, ראשית יש להחליט האם אתם מעוניינים במכונת צילום ייעודית או אחת המשלבת כמה אפשרויות. במקרים רבים מכונות צילום הינם משולבות ויודעות לבצע מגוון של פעילויות, החל מצילום, סריקה (רגילה, למייל, לרשת, למשלוח וקבלה), הדפסה ופקס. מכונת הצילום המשולבת מספקת מענה לעובדי המשרד, ולמעשה משמשת כמרכז המבצע לכל דבר.
גודל וסוג נייר הוא פרמטר שיש לקחת בחשבון. הדף הסטנדרטי בו רובנו משתמשים הוא דף A4. שימוש בדף בגודל A3 , הכפול בשטחו מנייר A4, מייקר את העלויות, אך עמידות יותר בעומס עבודה גבוה.
מרכיב מרכזי נוסף הוא העלויות (רכישה, אחזקה וכו'). כלל אצבע מוכר בתחום הוא ככל שעלות רכישת מכונת הצילום זולה, עלות התחזוקה היא יקרה והפוך. הכניסו אל המשוואה את המשתנים המתאימים לצרכיי המשרד, כך תוכלו לבחור נכון. עלות כוללת של מכונת הצילום = מחיר מכונת הצילום + עלות התחזוקה השוטפת של מכונת הצילום.
עומס העבודה הוא נתון מהותי וחשוב בבחירה במכונת צילום. יש צורך להתאים את הציוד לכמות העבודה במשרד, לבדוק מה היכולת של המכונה (כמויות צילום/הדפסות) לחודש, הדבר מצוין בהמלצות היצרן. חשוב לדעת הכמות הרשומה היא פחותה בהרבה ממה שרשום בנתוני היצרן.
קנייה או השכרה של מכונת צילום? תלוי בכמות העבודה. כשכמות העבודה נמוכה, נכון יותר לרכוש מכונת צילום. כאשר כמות העבודה גבוהה, ישנו יתרון משמעותי להשכרת מכונת צילום, החל מאחריות על אספת הטונרים ועד חלפים.
עמידות מכונת הצילום או לחלופין עומס עבודה חודשי (כמות דפים המודפסים), הוא דבר שרצוי לבדוק טרם הרכישה, כמובן עם מבט קדימה וגדילה טבעית המתרחשת בעסק.
פרמטרים נוספים היכולים להשפיע בבחירת מכונת צילום הם תכולת הנייר (כמות נייר במגירה) ומספר המגירות, צילום/הדפסה דו צדדי ועוד. חשוב לזכור כי יש הבדלים מהותיים במהירויות השונות, כמו כן גם לגדול הפיזי של המכונה חשיבות רבה (פתחי אוורור, מיקום נוח, נגיש ועוד). מומלץ להתייעץ, לשאול ולבדוק טרם הרכישה. בדיקה מקדימה של צרכיי העסק, קנייה נבונה ומתאימה ושימוש נכון, יכולים לשפר את סביבת העבודה, לחסוך זמנים ולייעל תהליכים. תגיות של המאמר:
|
|