כיצד ומדוע אתה צריך ליצור את דמות הקונה לעסק שלך

אינטרנט ותקשורת :  | STG | 19/1/2016
דרוג:

כיצד ניתן ליצור קמפיינים שיווקיים ללקוח שאינו קיים? התשובה הקצרה היא, שאתה לא יכול. אם אתה לא יכול למצוא לקוח למוצר או לרעיון שלך, אתה לא יכול לצפות שהעסק שלך יפרח. על מנת לשווק בצורה אסטרטגית, קודם עליך לחזות מישהו הלקוח האידיאלי שלך, או בשם אחר "דמות הקונה" שלך.

דמות הקונה היא אדם בידיוני שאתה מדמיין כקהל המטרה כלקוחות שלך. עפ"י בלוגים של האבספוט, איש שיווק יכול לגרום לאתר להיות פי 2-5 יותר אפקטיבי ונוח יותר לשימוש כאשר להשוואה פרסומות מותאמות הן יותר אפקטיביות מפרסומות שלא מותאמות. בעזרת קמפיינים באימייל, עם הודעה מותאמת אישית, יכולים להגביר את כמות הקליקים ב-14% ויחס ההמרות ב-10%.

עפ"י המספרים, בלי קשר למוצר או שירות אותו אתה משווק, דמות הקונה יכולה לעזור לשפר את הצלחתו של כל קמפיין שיווקי.

מי היא דמות הקונה שלך?

לכל בעל עסק או מנהל שיווק תהיה תשובה שונה לשאלה הזו מכיוון שלכל עסק יש קהל ייחודי משלו שאליו מנסים להגיע.

אולי החברה שלך מייצרת אוזניות בלוטוס שמיועדות במיוחד לאנשים שרוב זמנם נוהגים. במקרה זה אתה יודע להתאים את התוכן שלך כלפי עירוניים שגרים בערים עם תנועה כבדה. אל תציג את מודעותיך באזורים כפריים.

אולי יש לך חברה שמייצרת חטיף גרנולה נגד בחילה המיועד לתיירים בהפלגות וטיולים של צפייה בדולפינים. לכן, אתה יודע להימנע משיווק לעסקים או חנויות מכולת שלא קרובות למקורות מים.

התמקד במי אלו הם שיצטרכו את השירותים הללו ביותר. דמיין את הלקוחות הללו בתור בני אדם אמיתיים עם רקע אמיתי, טעמים אישיים והעדפות אמיתיים. אילו תכונות משותפות אתה חושב שיש לכל אותם לקוחות? שים לב לדימיון הדמוגרפי במשך כל שלב של הפיתוח והפירסום.

יצירת דמות קונה

יצירת דמות קונה דורשת מחקר שוק רציני, אך זה שווה את הזמן שאתה משקיע בו. על מנת להתחיל, מקובל ליצור סקרים וראיונות ללקוחות ביחד עם ניתוח נתוני המכירות שלך.

התחל עם אנשי הקשר והנתונים שכבר קיימים לך במאגר. חפש במאגרי רשימת האימיילים ואנשי הקשר שלך לדימיון בין לקוחות שכבר צורכים את המוצר שלך, כמו למשל רכישות נפוצות לפי קבוצות גיל.

נסה ליזום כמה שיותר איסוף מידע ישירות מהלקוח שלך. על ידי הוספה של כלים לסקרים באתר שלך, תוכל לבקש מעט מידע על הרקע האישי והדמוגרפי של הלקוח שלך. אם נראה כי הורים צעירים הם לקוחות צורכים את המוצר שלך, שאל כמה ילדים יש להם. חשוב להיות בררן בשאלות הנשאלות ויש להימנע משאילת שאלות אישיות מידי או שעלולות לפגוע.

אם לרשותך מחלקת מכירות, שאל את דעתם והשתמש במידע בדיוק כמו המידע הכמותי המתקבל מניתוח שאר הנתונים שלך. שקול איזה מידע אישי או אנקדוטי צוות המכירות שלך דולה על הלקוחות שלך. מדובר באנשים אמיתיים היוצרים קשר עם אנשים אמיתיים – נצל את הנכס הזה!

נהל סקרי לקוח בצורה יעילה

במהלך הזמן תבין כי ראיון לקוח פוטנציאלי זהו אחד הכלים הטובים ביותר בפיתוח הבנה טובה יותר של משתמש הבסיס שלך. גיוס מרואיינים עלול להיות לא פשוט; התהליך דורש תכנון ותזמון נכון.

הצער הראשון צריך להיות גיוס להגעה ללקוח. מכיוון שהם כבר רכשו את המוצר שלך ובתקווה שגם נהנים ממנו, ככל הנראה שיסכימו להשתתף ואף יביאו איתם תובנות לשיפור לגבי המוצר והמותג טובים יותר מאחרים. יש לוודא כי בין הלקוחות המרואיינים כלולים גם לקוחות שלא מרוצים מחוויות השימוש במוצר שלך מכיוון שגם ביקורת בונה תעזור ליצור עסק מצליח יותר.

למעשה, רוב הלקוחות הללו כבר כנראה מספרים לחברים, משפחה וזרים אחרים לגבי חוויות שלהם עם העסק שלך באינטרנט. הביקורות הללו לא נופלות על אוזניים ערלות – 61% מהקונים מדווחים שקראו באינטרנט ביקורות לפני שביצעו רכישה, עפ"י אקונסולטנסי, חברה למחקר וניתוח דיגיטלי.

לקוחות עתידיים והפניות גם הם יעזרו באיסוף מחקר השוק. ניתן להגיע ללקוחות הללו ע"י קבלה של לידים וע"י רפרוף בבלוגים וברשתות החברתיות.

קבוצות בדיקה של צד שלישי גם הן אופציה נוספת. חפש צרכנים ב-Craigslist שמעולם לא השתמשו במוצר שלך. מי יודע? אולי הלקוח האידיאלי הבא יגיע לקבוצת המיקוד הבאה שלך. תגמל אותם עם גיפט-קארד והם יכולים להפוך ללקוחות של המוצר שלך לכל החיים.

לא משנה לאיזה שוק אתה מתכנן לכוון ללקוחות המרואיינים שלך, שיהיו הלקוחות הפוטנציאליים שלך או קבוצת בדיקה של צד שלישי, שקול הוספה של תמריץ למי שימלא את הסקר במלאו. מחקר שיצא לאחרונה של סורביגיזמו מצא שההיענות יכול להשתפר ב300-500% כאשר מטמיעים תמריץ בצורה חכמה עבור סיום הסקר במלואו.

ברגע שיש לרשותך את הלקוח הפוטנציאלי ולקוח קיים בחדר, השתמש בזמן שלך בחוכמה. שאל שאלות נקודתיות, מכוונות על מנת לאסוף פרטים על חיי העבודה שלהם ומטרותיהם, יחד עם היסטוריה אישית, חיי משפחה, והעדפות של קניות. אתה רוצה להרכיב דמות קונה שכמה שיותר דומה לאדם אמיתי בשר ודם, מורכבת ומגוונת בדיוק כמוך בעצמך.

שימוש בדמות הקונה שלך

ברגע שהרכבת וקיטלגת את המידע הגולמי שברשותך לתוך דמות קונה, תוכל לדעת מי קהל היעד אליו אתה מכוון. עם המידע הרב שברשותך כנראה שיצרת מדמות קונה אחת.

המשך הלאה והתאם אישית את הקמפיין שלך עבור כל דמות קונה פוטנציאלית שיצרת. במקום להשתמש באותה תבנית אימייל לכל מאגר המידע שלך, צור עבור כל אוסף קונים פוטנציאליים הודעה מותאמת אישית אליהם. אל תשכח לתת שם לכל דמות קונה שיצרת. כח המכירות סנדרה וקאלב היצירתי מחכים בקוצר רוח לאימייל הבא ממך!

לחצו כאן למידע נוסף על קידום אתרים לעסקים שפשוט עובד


כתבות נוספות בקטגוריה אינטרנט ותקשורת

קידום אתרים SEO במאמר זה נסקור את השינויים העיקריים שהתרחשו בתחום
מסגריה שערים לבית: פתרונות עיצוב וביטחון מותאמים א מסגריית ברזל ואלומיניום שערים לבית: פתרונות עיצוב
בניית אתר ב-2024: וויקס לעומת וורדפרס - מה עדיף? בשנת 2024, יצירת אתר קלה מתמיד, הודות למגוון פלטפו
בניית אתרים בחיפה בניית אתרים היא מרכיב חיוני בהצלחת כל עסק כיום. עס
שירותי סלולר לעולים חדשים כאשר עולים חדשים יוצאים למסע למדינה חדשה, גישה לשי
להתנתק מספק תקשורת - כל מה שכדאי לדעת לפני ספקי תקשורת חיוניים בחיי היומיום שלנו- מספקים לנו
איך תשווקו את הסדנה שלכם? בין אם אתם מארחים סדנה מקומית, מארגנים חוויה ייחוד
אקספרס טכנולוגיות קבוצת אקספרס הינה חברת אינטגרציה מובילה בשני עולמו
מפעילת הרשת המובילה באזור אסיה פסיפיק ממנפת את חבילת הדואר האלקטרוני של Synchronos כדי לתמוך בצמיחה משמעותית ליותר מ-50 מיליון משתמשים Synchronoss Technologies, Inc. ("Synchronoss" או "
חבילות סלולר במחירים זולים חבילות סלולר במחירים זולים
Veza, פלטפורמת אבטחת המידע שנבנתה על בסיס כוח ההרשאה, מכריזה על Blackstone כלקוחה ומשקיעה אסטרטגית בסדרה C Veza, פלטפורמת אבטחת המידע הבנויה על כוח ההרשאה, ה
Bancor 3, פתרון נזילות ה-DeFi המוחלט, מושק עם השותפות Polygon, Synthetix, Brave, Flexa, Yearn,  Nexus Mutualויותר מ-30 ארגונים אוטונומיים מבוזרים Bancor (BNT), ממציאת ה-DeFi ומאגרי הנזילות, הכריזה
כל מה שצריך לדעת לפני בניית אתרים איך לבנות אתר נכון? האם זה קל לבנות אתר אינטרנט? כ
קידום אתרים על ידי חברה מקצועית איך לעשות קידום אתרים נכון גוגל? וועוד כל הטיפים ב
חשיבות מוצרי פרסום אין להקטין בחשיבות ערך הפרסום , דבר שבעלי עסקים לא
בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ, מטענים למחשבים ניי
Data Science Group משיקה פתרון AI מתקדם לסינון תוכן פוגעני חברת Data Science Group (DSG), מובילה גלובלית בפית
בניית חנות וירטואלית - דברים שחשוב לקחת בחשבון החלטתם שזה הזמן לבנות חנות וירטואלית לעסק שלכם, נש
הפריחה של חנויות מקוונות ברשת האינטרנט מגפת הקורונה העניקה, כורח הנסיבות והמגבלות שנכנסו
InvestorBrandNetwork מסכמת את ציוני הדרך של 2020 ומתארת יוזמות ב-2021 InvestorBrandNetwork, סוכנות תקשורת תאגידית חדשנית
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)