דרוג:
הזינוק האדיר במספר כלי התקשורת העלה את כוחה של התקשורת. בהתאם לכך, עולם התקשורת הוא בעל עוצמה רבה ובכוחו לקבוע את תדמיתו של אדם, ארגון ומוסד, בכוחו לבנות ואף להרוס קריירות. לכאן נכנס תפקידו של יועץ התקשורת בעידן של ימינו. בשנים האחרונות הפך מקצוע יועץ תקשורת להכרחי, בעקבות השינוי המואץ במפת המדיה בישראל ובעולם, חדירתו של עולם האינטרנט לחיינו, הצובר תאוצה מיום ליום, ומשנה את עולם התקשורת בארץ ומחוצה לה. כניסתם של עשרות עיתונים יומיים, מקומון אחד לפחות לכל עיר ומגזינים מקצועיים בכל תחום יחד עם עשרות רבות של ערוצי טלוויזיה ורדיו בערוצים לאומיים וערוצים מקומיים. תפקידו של יועץ התקשורת בעידן החדש הוא לתווך בין האינטרס של המדיה למכור עיתונים ולהגביר את אחוזי הצפייה, לבין האינטרס של הלקוח תוך הקפדה על אתיקה מקצועית והעברת מידע אמין ורלוונטי . יועץ תקשורת בראש ובראשונה, צריך לדעת להשתמש במדיה לצורך העברת המסרים. היועץ הוא מומחה למדיה בישראל, מבין הבנה עמוקה בתקשורת, ער למגמות משתנות בציבור ובמפת התקשורת, יודע לזהות הלכי רוח תקשורתיים, מכיר ומבין את המדיה ואת היחסים הפנימיים בתוכה. תהליך למידת המדיה הוא תהליך דינאמי, קצב ההשתנות של המדיה הוא עצום, הדורש מעקב מתמיד, סקרנות והתעניינות. ערוצי התקשורת משמשים קרקע פורייה לפרסומים של מסרים שיועץ התקשורת מעביר אליהם במטרה לקדם את לקוחותיו. הקשר עם התקשורת מבוסס על היכרות מעמיקה של מפת התקשורת הישראלית ותולדותיה. רק באמצעות היכרות יסודית של מפת המדיה אפשר לפעול באמצעותה ולגייס אותה למטרותיו ולמטרות לקוחותיו. היועץ למעשה פועל בכל הקשור לאינטראקציה עם כלי התקשורת השונים. יועצי התקשורת של היום, יודעים להעביר את המסרים לעיתונאי באופן שיקל עליו את המלאכה. הם יודעים מה רוצה התקשורת, איזה סיפור מעניין וכיצד מציגים אותו באופן כזה שהעורך יפנה מקום לסיפור הזה. וכל זאת תוך הבנה לסביבה העסקית והתחרותיות שבה פועלים לקוחותיו. כאשר נבנית אסטרטגיה תקשורתית עבור לקוח הוא מתייחס לקהלי יעד אליהם הוא רוצה לכוון עם המוצר, היועץ מתייחס אל המדיה כאל קהל יעד בפני עצמו וכל זה מדוע? כיון שיש דרכים מיוחדות אשר בעזרתן צריך לפנות אל המדיה או אל העיתונאי. בסופו של דבר קו התקשורת שנוצר הוא תמיד בין שני אנשים, ובמקרה זה בין יועץ התקשורת ובין העיתונאי. ההתמודדות של יועץ התקשורת עם המדיה באה לידי ביטוי בנקודות הבאות: - יכולת בינאישית גבוהה ליצירת קשר וטיפוחו עם המדיה. הכוללת הכרת הצרכים של איש המדיה, הבנת סביבת עבודתו והעברת מסרים בצורה מעניינית ורהוטה. תקשורת בין אישית טובה הכוללת התעניינות בפעילות הכתב שאליו הוא פונה, אמינות ומקצועיות. - הבנת עולמו של העיתונאי וההתמודדויות המקצועיות והפוליטיות שלו בתוך המדיה הספציפית בה הוא מתפקד. - ערנות ללוחות זמנים ולדד ליין ותזמון נכון של יצירת הקשר בין נושא הכתבה לתקופה מיוחדת, תגביר את הסיכויים לפרסומה בעיתון. - הבנת המתח העדין בין אינטרס העיתונאי להשיג סיפור עיתונאי מעניין ובין צרכיו של הלקוח. - הכרות עם המדיה באופן מעמיק כולל היררכיה בתוך המדיה הספציפית, על מנת שהיועץ יידע לאן לפנות עם איזו ידיעה. היכרות עם הכתבים, אופי העיתון והתכנים יעזרו בקיצור התהליך להעברת המסר. יועץ התקשורת היום הוא הרבה יותר מיועץ של קשרי מדיה, תחומי אחריותו משתרעים על פני תחומים רבים. הוא אחראי על מיצוב ומוניטין נכון של לקוחותיו אולם זה כבר למאמר הבא. המאמר נכתב ע"י יעל לוטן, מייסדת בית ספר לוטן ליחסי ציבור. לוטן תדמיות הינו פלטפורמה חדשה וייחודית לקבלת הכשרה עיונית ומעשית בתחום יחסי הציבור. בי"ס זה הוא המוסד הראשון מסוגו בארץ המכשיר אנשי יח"צ על פי כללי אתיקה קפדניים ואמות מידה מקצועיות, מוגדרות ומדויקות. אנו מציעים דרך אחרת להסתכל על יחסי הציבור, תפקידם ומשמעותם. ערכי PuReComm הם: חדשות טובות, טוהר מידות, הסכמות, יצירתיות ותקשורת בחברה ובקהילה. |
|