הקשר בין עיתונאי ליועץ תקשורת בעידן החדש

דרוג:

הזינוק האדיר במספר כלי התקשורת העלה את כוחה של התקשורת. בהתאם לכך, עולם התקשורת הוא בעל עוצמה רבה ובכוחו לקבוע את תדמיתו של אדם, ארגון ומוסד, בכוחו לבנות ואף להרוס קריירות. לכאן נכנס תפקידו של יועץ התקשורת בעידן של ימינו. בשנים האחרונות הפך מקצוע יועץ תקשורת להכרחי, בעקבות השינוי המואץ במפת המדיה בישראל ובעולם, חדירתו של עולם האינטרנט לחיינו, הצובר תאוצה מיום ליום, ומשנה את עולם התקשורת בארץ ומחוצה לה. כניסתם של עשרות עיתונים יומיים, מקומון אחד לפחות לכל עיר ומגזינים מקצועיים בכל תחום יחד עם עשרות רבות של ערוצי טלוויזיה ורדיו בערוצים לאומיים וערוצים מקומיים. תפקידו של יועץ התקשורת בעידן החדש הוא לתווך בין האינטרס של המדיה למכור עיתונים ולהגביר את אחוזי הצפייה, לבין האינטרס של הלקוח תוך הקפדה על אתיקה מקצועית והעברת מידע אמין ורלוונטי . יועץ תקשורת בראש ובראשונה, צריך לדעת להשתמש במדיה לצורך העברת המסרים. היועץ הוא מומחה למדיה בישראל, מבין הבנה עמוקה בתקשורת, ער למגמות משתנות בציבור ובמפת התקשורת, יודע לזהות הלכי רוח תקשורתיים, מכיר ומבין את המדיה ואת היחסים הפנימיים בתוכה. תהליך למידת המדיה הוא תהליך דינאמי, קצב ההשתנות של המדיה הוא עצום, הדורש מעקב מתמיד, סקרנות והתעניינות. ערוצי התקשורת משמשים קרקע פורייה לפרסומים של מסרים שיועץ התקשורת מעביר אליהם במטרה לקדם את לקוחותיו. הקשר עם התקשורת מבוסס על היכרות מעמיקה של מפת התקשורת הישראלית ותולדותיה. רק באמצעות היכרות יסודית של מפת המדיה אפשר לפעול באמצעותה ולגייס אותה למטרותיו ולמטרות לקוחותיו. היועץ למעשה פועל בכל הקשור לאינטראקציה עם כלי התקשורת השונים. יועצי התקשורת של היום, יודעים להעביר את המסרים לעיתונאי באופן שיקל עליו את המלאכה. הם יודעים מה רוצה התקשורת, איזה סיפור מעניין וכיצד מציגים אותו באופן כזה שהעורך יפנה מקום לסיפור הזה. וכל זאת תוך הבנה לסביבה העסקית והתחרותיות שבה פועלים לקוחותיו. כאשר נבנית אסטרטגיה תקשורתית עבור לקוח הוא מתייחס לקהלי יעד אליהם הוא רוצה לכוון עם המוצר, היועץ מתייחס אל המדיה כאל קהל יעד בפני עצמו וכל זה מדוע? כיון שיש דרכים מיוחדות אשר בעזרתן צריך לפנות אל המדיה או אל העיתונאי. בסופו של דבר קו התקשורת שנוצר הוא תמיד בין שני אנשים, ובמקרה זה בין יועץ התקשורת ובין העיתונאי. 

ההתמודדות של יועץ התקשורת עם המדיה באה לידי ביטוי בנקודות הבאות: 
- יכולת בינאישית גבוהה ליצירת קשר וטיפוחו עם המדיה. הכוללת הכרת הצרכים של איש המדיה, הבנת סביבת עבודתו והעברת מסרים בצורה מעניינית ורהוטה. תקשורת בין אישית טובה הכוללת התעניינות בפעילות הכתב שאליו הוא פונה, אמינות ומקצועיות.
- הבנת עולמו של העיתונאי וההתמודדויות המקצועיות והפוליטיות שלו בתוך המדיה הספציפית בה הוא מתפקד.
- ערנות ללוחות זמנים ולדד ליין ותזמון נכון של יצירת הקשר בין נושא הכתבה לתקופה מיוחדת, תגביר את הסיכויים לפרסומה בעיתון.  
- הבנת המתח העדין בין אינטרס העיתונאי להשיג סיפור עיתונאי מעניין ובין צרכיו של הלקוח. 
- הכרות עם המדיה באופן מעמיק כולל היררכיה בתוך המדיה הספציפית, על מנת שהיועץ יידע לאן לפנות עם איזו ידיעה. היכרות עם הכתבים, אופי העיתון והתכנים יעזרו בקיצור התהליך להעברת המסר. 

יועץ התקשורת היום הוא הרבה יותר מיועץ של קשרי מדיה, תחומי אחריותו משתרעים על פני תחומים רבים. הוא אחראי על מיצוב ומוניטין נכון של לקוחותיו אולם זה כבר למאמר הבא. 

המאמר נכתב ע"י יעל לוטן, מייסדת בית ספר לוטן ליחסי ציבור. לוטן תדמיות הינו פלטפורמה חדשה וייחודית לקבלת הכשרה עיונית ומעשית בתחום יחסי הציבור. בי"ס זה הוא המוסד הראשון מסוגו בארץ המכשיר אנשי יח"צ על פי כללי אתיקה קפדניים ואמות מידה מקצועיות, מוגדרות ומדויקות. אנו מציעים דרך אחרת להסתכל על יחסי הציבור, תפקידם ומשמעותם. ערכי PuReComm הם: חדשות טובות, טוהר מידות, הסכמות, יצירתיות ותקשורת בחברה ובקהילה.

כתבות נוספות בקטגוריה אינטרנט ותקשורת

קידום אתרים SEO במאמר זה נסקור את השינויים העיקריים שהתרחשו בתחום
מסגריה שערים לבית: פתרונות עיצוב וביטחון מותאמים א מסגריית ברזל ואלומיניום שערים לבית: פתרונות עיצוב
בניית אתר ב-2024: וויקס לעומת וורדפרס - מה עדיף? בשנת 2024, יצירת אתר קלה מתמיד, הודות למגוון פלטפו
בניית אתרים בחיפה בניית אתרים היא מרכיב חיוני בהצלחת כל עסק כיום. עס
שירותי סלולר לעולים חדשים כאשר עולים חדשים יוצאים למסע למדינה חדשה, גישה לשי
להתנתק מספק תקשורת - כל מה שכדאי לדעת לפני ספקי תקשורת חיוניים בחיי היומיום שלנו- מספקים לנו
איך תשווקו את הסדנה שלכם? בין אם אתם מארחים סדנה מקומית, מארגנים חוויה ייחוד
אקספרס טכנולוגיות קבוצת אקספרס הינה חברת אינטגרציה מובילה בשני עולמו
מפעילת הרשת המובילה באזור אסיה פסיפיק ממנפת את חבילת הדואר האלקטרוני של Synchronos כדי לתמוך בצמיחה משמעותית ליותר מ-50 מיליון משתמשים Synchronoss Technologies, Inc. ("Synchronoss" או "
חבילות סלולר במחירים זולים חבילות סלולר במחירים זולים
Veza, פלטפורמת אבטחת המידע שנבנתה על בסיס כוח ההרשאה, מכריזה על Blackstone כלקוחה ומשקיעה אסטרטגית בסדרה C Veza, פלטפורמת אבטחת המידע הבנויה על כוח ההרשאה, ה
Bancor 3, פתרון נזילות ה-DeFi המוחלט, מושק עם השותפות Polygon, Synthetix, Brave, Flexa, Yearn,  Nexus Mutualויותר מ-30 ארגונים אוטונומיים מבוזרים Bancor (BNT), ממציאת ה-DeFi ומאגרי הנזילות, הכריזה
כל מה שצריך לדעת לפני בניית אתרים איך לבנות אתר נכון? האם זה קל לבנות אתר אינטרנט? כ
קידום אתרים על ידי חברה מקצועית איך לעשות קידום אתרים נכון גוגל? וועוד כל הטיפים ב
חשיבות מוצרי פרסום אין להקטין בחשיבות ערך הפרסום , דבר שבעלי עסקים לא
בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ, מטענים למחשבים ניי
Data Science Group משיקה פתרון AI מתקדם לסינון תוכן פוגעני חברת Data Science Group (DSG), מובילה גלובלית בפית
בניית חנות וירטואלית - דברים שחשוב לקחת בחשבון החלטתם שזה הזמן לבנות חנות וירטואלית לעסק שלכם, נש
הפריחה של חנויות מקוונות ברשת האינטרנט מגפת הקורונה העניקה, כורח הנסיבות והמגבלות שנכנסו
InvestorBrandNetwork מסכמת את ציוני הדרך של 2020 ומתארת יוזמות ב-2021 InvestorBrandNetwork, סוכנות תקשורת תאגידית חדשנית
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)