דרוג:
מאת: יעקב רבינוביץ', מנכ"ל קבוצת Intentia, המייצגת את M3, פתרון ה- ERP המוביל של חברת Infor הבינלאומית
העובדות בשטח מעידות על כך שהגיע הזמן לפעול. בעוד מנהלי רכש מרחיבים את רשת הספקים הגלובלית ומנהלים כישרוניים מגויסים על מנת להביא עימם מיומנויות חדשות, למנהל ה- IT יש גם משימות חיוניות לבצע. על מנת להציב את עצמם בעמדה טובה שתאפשר לארגון לנצל את ההזדמנויות הצצות ועולות באופק, עליהם לכוון היטב ולייעל את תהליכי העבודה ומערכות המידע.
דו"ח IDC שפורסם לאחרונה התייחס לשלב זה כ" מסע לשינוי", וקרא ליצרנים "לחשוב מחדש על המודלים העסקיים שלהם".
בעידן הנוכחי, יש למדוד את הזמן בננו-שניות, לא בדקות. כך גם כל הצעה, כל ניתוח רווח וכל חישוב החזר על השקעה, יש למדוד בשברים של אגורות, לא בשקלים. בלי לזלזל, הכלכלה הגלובלית של היום דורשת בחינת מציאות מורחבת ורב לשונית של לקוחות, קבלנים, ספקים ומתחרים חזקים שרעבים לחלק שלכם בנתח השוק.
ניהול פונקציונאלי של בסיסי נתונים, שייתכן שהיה מספק בעשור האחרון, אינו מתאים לניהול המורכבות הזאת בסביבה כל כך תחרותית. ככל שמתקרבים לשנת 2,020, הפער בין טכנולוגיות ישנות וחדשות יהיה גדול יותר. טכנולוגיות שרק לאחרונה נקראו "משבשות" נעו כבר לעבר קטגורית "את זה כבר ניסינו". חברות שאינן מתעדכנות בתחום הטכנולוגי עלולות להישאר מאחור, עד כדי כך שיהיה להן בלתי אפשרי להדביק את הקצב.
על מנת להתחרות ב "עולם הייצור 3.0", חברות חייבות לאמץ טכנולוגיה שמדברת בשפה זו - שפה של זריזות, ניתוח, ניידות, חברתיות, ענן, קונפיגורציה ושיתופיות. בדו"ח IDC, האנליסט לורנצו ורונה קורא לזה "פלטפורמת IT השלישית" ואומר כי על מנת להגיע לרמה זו, יידרשו שינויים עמוקים במודל העסקי, כולל מעבר מגישה עסקית המבוססת על עסקאות גרידא למודל המבוסס על עסקאות בזמן אמת.
ורונה כותב, "יצרנים יצטרכו לשבור מוסכמות ארגוניות של עבודה בתחומים נפרדים, ליצור סביבת עבודה שיתופית יותר, להתקרב ללקוחות, ולמנף IT מודרני, שיאפשר להם לפעול במהירות של השוק."
זוהי נקודת הזמן בה יש לבחון את סל החוזקות בארגון, ולזהות את הפערים ביכולות הפונקציונאליות – זאת, לפני שנאלצים להגיב למצב חירום. למרות שקשה לעשות ניתוח עצמי אובייקטיבי, זוהי נקודת ההתחלה הקריטית לבחירת נתיבים חדשים.
שקלו את ההנחיות הללו בעת בניית תשתית המבוססת על העקרונות המתפתחים של עידן הייצור החדש:
נגישות
פתרון ERP של ארגון חייב להיות נגיש לעובדים – בכל מקום, בכל זמן ובכל אופן שהם רוצים לצרוך את המידע. זה לא תמיד כרוך בישיבה ליד שולחן מול מחשב. משתמשי ERP רבים נמצאים בדרכים, עובדים במפעל ומסתמכים על קישור לעמיתים לעבודה או על קישור למידע בזמן אמת, ללא קשר למקום או לעיתוי. משתמשים צריכים להיות מסוגלים להגיע לנתונים שהם צריכים במפעל, עם לקוחות, בשטח, במחסן, בשיתוף פעולה עם מהנדסים, פגישות עם ספקים או מפיצים, בסניפים, או אפילו במשרדים של קבלנים או לקוחות.
קל לצריכה
הנתונים חייבים להיות קלים לצריכה. עליהם להיות זמינים בפורמט שניתן להבינו בקלות וליישמו במצבים שונים. לכוח העבודה של דור המילניום יש סטנדרטים גבוהים. זהו דור שגדל עם טלפון חכם ביד, ולכן הוא מתעקש על מסכים אינטואיטיביים ביותר, מידע נגיש וניווט קל.
שיתופיות
זהו עוד גורם חשוב עבור הדור שמשתף כל החלטה רצינית (ולא כל כך רצינית) ברשתות החברתיות. סגנון התקשורת הטבעי של דור המילניום כולל בדיקה מול לקוחות באבני הדרך של פרויקט, מעקב אחר חדשנות המוצר, זיהוי נקודות מפנה קריטיות במאמצי הצוות ו- " like" לעמיתים. אם אתם רוצים לשלב את עובדי דור המילניום באופן מלא, פתרון ה- ERP שלך צריך לתמוך בהלך הרוח שלהם.
תשתית ה- IT חייבת להיות מסוגלת להתפרס על פני מגרש משחקים רחב. המשמעות היא שהתשתית חייבת לתמוך בשפות, במטבעות ובנושאים רגולטורים משתנים סביב העולם. אם אתם מתמקדים רק בחצר הקדמית שלכם, אתם עשויים להפסיד בתחרות. הרחיבו את כר הפעולה שלכם ואת היקף יכולות ה- ERP שלכם.
מבוסס ענן
פריסת הענן היא העתיד של ה- ERP לתעשייה. זה הגיוני, שכן, לא רק שהיא מציעה עלות כוללת נמוכה של בעלות, היא גם מאפשרת יישום וזריזות מהירים יותר. אתם יכולים להקים סניף או מחלקה חדשים ולהפעיל אותם תוך שעות, לא חודשים. גמישות זאת תידרש כדי לשרוד בסביבה התחרותית של העידן הנוכחי.
גמישות
תכונות אלה הינן חשובות במיוחד לפתרון ERP ומספקות מפת דרכים בסיסית לבחירתו. אלו הן נקודות מוצא לתשתית IT משולבת המוכנה כראוי לעתיד – ללא קשר לאילו חידושים עוד עשויים להיות. למרות שהעתיד הוא תעלומה, ישנן כמה תחזיות בטוחות למדי. תנאי השוק משתנים וימשיכו להתפתח בקצב גובר, אנחנו יכולים לומר זאת כמעט בוודאות מוחלטת. באותה מידה, אנחנו יכולים לחזות שהטכנולוגיה תהיה גורם קריטי בתחרות בעידן החדש הזה של "ייצור 3.0." |
|