סקר בדק: על אילו חברות הצרכנים נוטים להמליץ?

דרוג:

הציבור ממליץ יותר על חברות שירותי מוצרי צריכה וכרטיסי האשראי; חברות הביטוח בתחתית הדירוג

הציבור ממליץ יותר על חברות שירותי מוצרי צריכה וכרטיסי האשראי; חברות הביטוח בתחתית הדירוג

 

עוד נמצא בסקר כי נשים נוטות להמליץ על נותני שירות כמעט פי 2 מגברים חילוניים ממליצים פי 7 מחרדים אבל המסורתיים מובילים על שניהם.

 

סקר מיוחד שערכה חברת 'SQ השביל שלך להצלחה' עבור כנס השירות וחוויית הלקוח השנתי של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), שיתקיים ב-1 באפריל בכפר המכביה, מצא נתונים מעניינים אודות שיעור הצרכנים הממליצים על ספקים ונותני שירות על פי ענפי משק ולפי פילוח סוציו-דמוגרפי של המשיבים בסקר.

 

הסקר, שנערך בקרב 500 מרואיינים בני 18+ במדגם ארצי מייצג, במסגרת תחרות המצויינות בשירות השנתית המתקיימת במסגרת הכנס, בדק את מדד הצמיחה (NPS)  בענפי המשק שאליהם שייכם הארגונים שמתחרים בתחרות.

מדד הצמיחה- NPS ((Net Promoter Score הוא מדד שפותח באוניברסיטת הארווארד לפני 10 שנים ונמצא כמנבא צמיחה לארגונים. לפי המדד, השאלה המרכזית שנשאלת בסולם תשובות של 1-10 היא: "באיזו מידה תמליץ לחבר או למכר על החברה?" כאשר מדד הממליצים נטו הוא חישוב של שיעור משיבי 9-10 (הממליצים) פחות שיעור משיבי 1-6 (המשמיצים). סולם התוצאה הוא סולם התוצאה של המדד נע מ – 100- עד 100+.

 

מהסקר עולה כי חברות בתחות שירות מוצרי צריכה וחברות כרטיסי אשראי מובילות את הדירוג עם ציון מדד  23%   ו- 21.8% בהתאמה.  אחריהן בדירוג מדורגות חברות התעופה ושיווק מוצרי החלב עם שיעור של כ-16%. בתחתית הדירוג נמצאות חברות השילוח עם שיעור של 0.8%   וחברות הביטוח עם שיעור של  4.9% -.

 

שי חיון, מנכ"ל SQ מציין כי "ככל שמדד ה NPS חיובי וגבוה יותר כך לחברה מנובא גידול במכירות.  המחקרים של SQ מראים כי ה NPS גבוה יותר בקרב לקוחות שפנו לשירות של החברה לעומת לקוחות החברה שלא פנו לשירות" .

 

חיון מוסיף  כי "המדד הגבוה ביותר שנמדד בעולם שייך לחברת גוגל והוא עומד על %80 +. בישראל ניתן למצוא ארגונים מענף הרכב והנדל"ן ששם המדד נושק ל- %60. בענף התקשורת בישראל לעומת זאת, המדד נושק ל- 0 מלמטה".

 

ממצאי הסקר מצביעים גם על  הבדלים בנטייה להמליץ בקרב פלחים סוציו-דמוגרפיים שונים:

מדד ה- NPS בקרב נשים גבוה יותר ב- 186% בממוצע מאשר בקרב גברים.

בציבור החילוני המדד גבוה ב- 724% מאשר בציבור החרדי, ובמסורתי גבוה ב- 342% מהחילוני.

במרכז הארץ המדד הוא הנמוך ביותר (נמוך ב -166% לעומת הצפון וב 130% לעומת הדרום).

מבוגרים (בני 55+) ממליצים יותר- המדד בקרבם גבוה ב 288% מאשר בקרב צעירים (מתחת ל 55).

אקדמאים ממליצים פחות- המדד בקרבם נמוך ב 225% מאשר בקרב בעלי השכלה תיכונית או תעודה.

אודות כנס השירות וחווית הלקוח של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל):

כנס השירות וחוויית הלקוח השנתי של המי"ל, שיתקיים השנה ב-1 לאפריל בכפר המכביה ונערך זאת השנה השישית, מזמן אליו מדי שנה מאות משתתפים והפך עם השנים להיות האירוע המוביל והמרכזי בארץ בתחום השירות וחווית הלקוח, במסגרתו מועברות הרצאות מרתקות וייחודיות מפי דוברים מובילים ומנוסים  בתחום הניהול, השירות, השיווק, הפרסום  והאסטרטגיה העסקית.

השנה הדוברת המרכזית בכנס תהיה אליסיה מאת'סון, יועצת עסקית בינלאומית מובילה בתחום ,אשר  עבדה כ-20 שנה בחברת דיסני העולמית ועיצבה שם את חווית הלקוח עבור לקוחות החברה. כזו שגרמה ותגרום  להם לחוויה בלתי נשכחת.  הרצאתה בכנס תחת הכותרת "העידן החדש בחוויית הלקוח" תחשוף בפני המשתתפים את האסטרטגיות והנוסחה להצלחה בתחום השירות ויצירת חוויית לקוח, שתאפשר לארגונים לרכוש יתרון תחרותי לאורך זמן, עם תוצאות שניתן לראות כבר בטווח הקצר.

במסגרת כנס השירות וחוויית הלקוח מתקיימת גם תחרות המצויינות בשירות השנתית

שמטרתה לקדם ולעודד חברות להוביל תהליכים של שיפור מתמיד בחוויית השירות ללקוח, ליצור רף מדיד ומודל של איכות בשירות בארגונים ולראות בשירות ערך מרכזי להשגת יעדי הארגון. בכל שנה ניגשים לתחרות עשרות חברות שהובילו מהלכי שירות מיוחדים ויוצאי דופן בתחום השירות והזוכים יהיו אלו שנבחרו על ידי צוות השופטים של התחרות.

 

לפרטים נוספים על הכנס: http://www.sherut.hamil.co.il/

 

אודות SQ :

מזה יותר מעשור חברת SQ מובילה עשרות ארגונים בשביל להצלחה בשיפור השירות והמכירות באמצעות שיטת SQM שבה סינרגיה בין מדידה ויישום להטמעה בשטח.

ב SQ שתי חטיבות פעילות:

*      חטיבת מחקר ותוכנה-צוות חונכי מחקר עתירי ניסיון ובעלי התמחות אקדמאית ואוריינטציה יישומית.

*      חטיבת הטמעה והדרכה- צוות יועצים ארגוניים בכירים ומאמנים מנוסים בהדרכה, יעוץ והנחיה, בעלי ניסיון עשיר כמנהלים בארגונים וכחונכים.

בשיטת SQM חובר המחקר המדעי ככלי עבודה, לליווי וחניכה מקצועית ולמערך מובנה של הטמעה בשטח. כך, מתאפשר מהלך אפקטיבי לשיפור שירות ומכירות, שמוביל לצמיחה הארגונית ולהצלחה עסקית מוכחת ויציבה לאורך זמן.  צוות SQ פועל מתוך מחויבות ושותפות לדרך של לקוחותינו ומלווה אותם לאורך התהליך עד להשגת התוצאות.

 

 


תגיות של המאמר: SQ |

כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

 כש-ChatGPT מציין שנתיים, בתי ספר לעסקים נחושים להעצים את שילוב הבינה המלאכותית בכיתות הלימוד יותר משלושה רבעים מתוכניות MBA ותואר שני במנהל עסק
Bitget מציעה כרטיסים למשחק LALIGA EA SPORTS למשתמשי Bitget Pay Bitget , בורסת המטבעות הקריפטוגרפים וחברת ה-Web3 ה
BASF Environmental Catalyst and Metal Solutions זכתה בפרס אדיסון לפטנטים לשנת 2024 צוות המורכב ממדענים של BASF Environmental Catalyst
עיסא עודה, בן 18, ואנטוני סאלח, בן 17 מהרשות הפלשתינית, זכו באתגר היזמות העולמי לנוער של NFTE Global nonprofit Network for Teaching Entrepreneur
Bitget Wallet השיקה ערכת כלים למסחר במטבעות ממ כדי להעצים את הסוחרים ב-Solana בעת זינוק בשוק Bitget Wallet, אפליקציית ארנק ה-Web3 ללא משמורת המ
Advanced Communications and Electronic Systems (ACES) ו-Radisys חותמות על מזכר הבנות להאצת החדשנות והפיתוח של רשתות 5G אלחוטיות פתוחות (ORAN) Advanced Communications and Electronic Systems Com
Xsolla מרחיבה את מיצובה המוביל בתחום החידושים ופיתוחי המשחקים ב-APAC, באמצעות שותפות אסטרטגיות חדשות עם העיר בוסאן וחברת BDAN ‏Xsolla, חברה גלובלית למסחור של משחקי וידאו, מטרו
Recursion  ו- Exscientia, שתי מובילות בתחום גילוי התרופות בתחום הבינה המלאכותית, התאחדו באופן רשמי כדי לקדם את התיעוש של גילוי תרופות השילוב העסקי של שתי חברות גילוי ופיתוח תרופות מבוס
Microsoft Fabric ישנה את איכות הנתונים והשימושיות בכל רחבי הארגון Quantexa, ספקית מובילה בפתרונות מודיעין לקבלת החלט
Anaqua תירכש על ידי Nordic Capital, משקיעה פרטית מובילה בתחום הטכנולוגיה והתשלומים Anaqua, ספקית מובילה של פתרונות ושירותים טכנולוגיי
Tū Ātea ו-Mavenir משתפות פעולה כדי להיות לחלוצות בעתיד הרשתות המשתמשות בנכסי הספקטרום המאורי Mavenir, ספקית תשתיות הרשת בענן הבונה את עתיד הרשת
Cloudera תרכוש את הפלטפורמה של Octopai כדי לספק נתונים מהימנים לאורך כל אחוזת הנתונים בענן ההיברידי Cloudera, הפלטפורמה ההיברידית האמיתית היחידה עבור
Cloudera חושפת סייען בינה מלאכותית חדש שיעזור לשפר את היעילות עבור העוסקים בנתונים Cloudera, הפלטפורמה ההיברידית האמיתית היחידה עבור
Bitget Wallet השיקה תוכנית תמיכה למיני אפליקציות ב-Telegram בהיקף של 20 מיליון דולר בשיתוף עם Foresight Ventures Bitget Wallet, אפליקציית ארנק ה-Web3 ללא משמורת המ
חברת F5 ממנפת את NVIDIA BlueField-3 DPUs כדי להאיץ את אספקת יישומי AI עבור ספקי שירותים וארגונים גדולים חברת F5 ממנפת את NVIDIA BlueField-3 DPUs כדי להאיץ
Xsolla השיקה את הדו"ח לסתיו 2024 על עתיד הגיימינג במכשירים ניידים ופיתוח משחקים: ניתוח נתונים אחרון ומגמות מתפתחות Xsolla, חברה עולמית למסחר במשחקי וידאו, גאה להכריז
דאק קריק מקימה מרכז מצוינות בפולין כדי לשפר את התמיכה הגלובלית בלקוחות Duck Creek Technologies (דאק קריק טכנולוגיות), ספק
11x גייסה 50 מיליון דולר עם סדרה B בהובלת Andreessen Horowitz כדי להאיץ את עידן העובדים הדיגיטליים 11x, המובילה בתחום העובדים הדיגיטליים מונעי הבינה
Synchronoss מחדשת את השותפות עם מפעילה צרפתית מובילה Synchronoss Technologies, Inc. ("Synchronoss" או
Hakeem של Walee Financial Services זכה בפרס המצוינות של פסטיבל הפינטק בסינגפור עבור מוצרי פינטק פורצי דרך Walee Financial Services מכריזה בגאווה כי מוצר הפי
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)