דרוג:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
איחוד האמירויות הערביות משיק ניווט ללא GPS של הדור הבא ובקרת טיסה מאובטחת במטרה לחזק את אבטחת התעופה
VentureOne ו-ADASI חוברות יחדיו על מנת לשלב טכנולוגיות מתקדמות של טיסה אוטונומית המופעלות באמצעות TII - Perceptra ו-Saluki אשר נחשפו בתערוכת IDEX 2025
אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, 18 בפברואר 2025, (BUSINESS WIRE):
לאור התרומה ההולכת וגוברת של טכנולוגיות דו-שימושיות ליצירת יתרון לגודל בכל רחבי העולם, הכריזה ADASI, חברה מובילה בייצוא מערכות כטב"מים, כי היא מאמצת שתי טכנולוגיות טיסה אוטונומית מתקדמות של חברת VentureOne מאבו-דאבי: Perceptra, טכנולוגיית ניווט מתקדמת ללא שימוש ב-GPS, ו-Saluki, טכנולוגיית בקרת טיסה בעלת רמת אבטחה גבוהה עבור מערכות אוטונומיות.
טכנולוגיות אלה, אשר פותחו שתיהן על ידי TII המכון לחדשנות טכנולוגית (Technology Innovation Institute), נועדו לאפשר פעילות מאובטחת וגמישה בסביבות המאתגרות ביותר. הן עברו מיטוב עבור יצרניות כטב"מים ומעניקות רמה מוגברת של יכולת התאוששות, דיוק ואבטחה עבור פעילות אוויר אוטונומית. ההסכם בין VentureOne, ADASI ו-TII אושר באופן פורמלי ב-IDEX 2025, תערוכת הביטחון הגדולה ביותר במזרח התיכון, בה נחשפו Saluki ו-Perceptra.
טכנולוגיית מערכת האיכון הגלובלית (GPS) מהווה מזה שנים רבות עמוד תווך יסודי, התומך ביישומים הנעים משימוש יומיומי בטלפונים חכמים ועד למבצעים ביטחוניים וצבאיים קריטיים. עם זאת, הסתמכות נרחבת זו על GPS הביאה לחשיפה של נקודות תורפה העלולות להיות מנוצלות לרעה באמצעות טכניקות דוגמת התקפות שיבוש (jamming) והונאות (spoofing). Jamming מתרחש כאשר מקלטי GPS מוצפים באותות הנשלחים על גבי אותו תדר ומונעים מעקב מדויק אחר המיקום, ואילו spoofing כולל שידור של אותות מזויפים במטרה להטעות מקלטים ולגרום להם לחשב מיקומים או זמנים באופן שגוי. נקודות תורפה אלה מהוות סיכונים משמעותיים בתחומים התלויים בניווט מדויק, לרבות רחפנים אוטונומיים, תעופה מסחרית ומטוסים צבאיים.
בתחומי הביטחון והאבטחה, אותות GPS משובשים עלולים להשפיע על הצלחתן של משימות ובטיחות העובדים, ואילו שגיאות ניווט בתעופה עלולות לגרום לסטיות מנתיבי טיסה ולשיבושים מבצעיים - אשר דיווחים עליהם גורמים לתעשיית התעופה ולגופי רגולציה בינלאומיים דוגמת IATA והסוכנות האירופית לבטיחות התעופה (EASA) לחפש פתרונות דחופים לשיבושי GPS, כך לפי דו"ח של רויטרס משנת 2024.
עבור מערכות אוטונומיות כגון רחפנים וכלי רכב בעלי מערכות נהיגה עצמאיות, חוסר היכולת לשמור על מיקום מדויק עלול ליצור סיכונים בטיחותיים, בייחוד בסביבות דינמיות או בסביבות בעלות רמת סיכון גבוהה, מתעופה ועד לביטחון. ככל שהיקף השימוש במערכות תלויות GPS ממשיך לגדול, כך הופך גם הצורך בפתרונות ניווט חלופיים לקריטי יותר ויותר. Perceptra ו-Saluki מתגברות על האתגרים הרבים הקיימים כיום באמצעות ניווט מבוסס-ראייה מתקדם, המתאפיין בביצועים אמינים וגמישים.
ד"ר נאג'ווה עאראי, מנכ"לית TII, אמרה כי "Perceptra, עם יכולות הפעולה שלה אשר אינן דורשות GPS, ו-Saluki, עם ארכיטקטורת "אפס האמון" שלה, מהוות זינוק משמעותי בתחום הניווט האוטונומי, עם פוטנציאל לחולל תמורה בתחומים רבים. לטכנולוגיות אלה יש יישומים נרחבים בעולם האמיתי, מתמיכה בבטיחות התעבורה בטיסות מסחריות, דרך משימות חיפוש והצלה עם ניווט מדויק ועד להפעלה יעילה של שירותי לוגיסטיקה אורבניים באמצעות רחפנים לצורך ביצוע משלוחים בערים בעלות אוכלוסייה צפופה. יכולת ההתאמה שלהן מעניקה להן גם ערך שלא יסולא בפז בתחום הביטחון, המבטיח פעולה מאובטחת וגמישה אפילו בסביבות המאתגרות ביותר. שיתוף פעולה זה משקף את מחויבותנו לפיתוח של טכנולוגיות דו-שימושיות מתקדמות הנותנות מענה לצרכים אזרחיים וביטחוניים כאחד ומבססות את מעמדה של איחוד האמירויות כמדינה מובילה בפיתוח של מערכות אוטונומיות של הדור הבא".
Perceptra היא מערכת מבוססת ראייה המבטיחה ניווט אמין ללא GPS ומאפשרת לפלטפורמות אוויריות לפעול בסביבות בהן השימוש ב-GNSS אינו אפשרי. היא מתאפיינת בנעילה מחדש ויזואלית, שיעור נמוך של שגיאות ניווט ואינטגרציה קלה בין פלטפורמות למטרות מודיעין, מארב, איסוף מודיעין ולוחמה אלקטרונית.
Saluki כוללת מחשב בקרת טיסה ומשימה מאובטח ועתיר ביצועים עם ארכיטקטורת "אפס אמון". היא תומכת בניהול של כלי רכב מרובים עבור יישומים ביטחוניים קריטיים למשימה באמצעות תאימות PX4, יכולות בינה מלאכותית יוצרת ועוצמת חישוב TOPS 300.
"אנו ב-ADASI עושים שימוש רק בטכנולוגיות המתקדמות ביותר שהוכחו בשטח על מנת להבטיח כי הכטב"מים שלנו יפעלו ברמת דיוק, גמישות ואבטחה שאין שנייה לה, אפילו בסביבות הבעייתיות ביותר", אמר ג'ומה אל-כאעבי, מנכ"ל ADASI. "Perceptra ו-Saluki מעניקות בדיוק את מה שהכטב"מים של הדור הבא צריכים: ניווט מאובטח שאינו תלוי ב-GPS ובקרת משימה באמצעות בינה מלאכותית".
"VentureOne שמה לה למטרה להבטיח כי מחקר פורץ דרך יהפוך למציאות על מנת לחולל השפעה חיוביות ותמורה בתעשיות", אמר רדה נידהאקו, המנכ"ל בפועל של VentureOne. "Saluki ו-Perceptra הן רק שניים מבין חידושים צפויים רבים, אשר יעזרו להבטיח פעילות גמישה ובטוחה יותר של רחפנים בתחומים שונים, ובראשם תחום הביטחון. אנו עובדים תיק מקיף יותר של פתרונות אוטונומיה ואבטחה אווירית אשר ימלאו תפקיד מרכזי בפעילות העתידית של רחפנים".
בשבוע שעבר הכריז TII על שיתוף הפעולה בינו לבין הרשות הכללית לתעופה אזרחית (GCAA) לצורך תמיכה בפעילות הרגולטורית באמצעות פיתוח מתודולוגיות מתקדמות עבור תכנון של מסדרונות אוויריים. מתודולוגיות אלה נועדו למטב את נתיבי הטיסה ולהפחית את הסיכון לתאונות אוויריות במרחבים אוויריים עירוניים צפופים, תוך הבטחת ניווט בטוח ויעיל עבור מוניות רחפן מוטסות ואוטונומיות כאחד. פעולות אלה, ביחד עם Perceptra ו-Saluki, מחזקות את החזון של אבו דאבי להוביל את הניווט של הדור הבא והאוטונומיה באמצעות בינה מלאכותית.
VentureOne ו-TII הם חלק מן המועצה למחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC), המפקחת על סביבת המחקר והפיתוח של אבו דאבי במטרה לקדם טכנולוגיות מחוללות תמורה עם השפעה גלובלית. ADASI היא חלק מקבוצת EDGE, קונגלומרט הטכנולוגיה והביטחון המתקדם.
מקור: AETOSWire
גלריית תמונות/מולטימדיה אפשר למצוא בכתובת – https://www.businesswire.com/news/home/54208729/en
למידע נוסף - מדיה
איימי רוברטסון
תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.
*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire
לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769
|
|