מחקר של NIQ חושף יחס נסתר של צרכנים כלפי מודעות פרסום שמופקות באמצעות בינה מלאכותית

דרוג:

מחקר של NIQ חושף יחס נסתר של צרכנים כלפי מודעות פרסום שמופקות באמצעות בינה מלאכותית

מחקר חדש יוצג באופן רשמי במסגרת כנס CES (Consumer Electronics Show) לשנת 2025

שיקגו, 13 בדצמבר 2024, (BUSINESS WIRE):

בעוד שדור ה-AI ממשיך לאתגר את הגבולות של ענפים יצירתיים שונים, NielsenIQ (NIQ), החברה המובילה בעולם לבינה צרכנית, חושפת מחקר חדש ופורץ דרך שעוסק בדרך שבה מוחם של צרכנים מעבד מודעות פרסום שהופקו באמצעות בינה מלאכותית – עם השפעות קריטיות על האופן שבו מפרסמים מנווטים את דרכם בין ההזדמנויות והאתגרים הגלומים בטכנולוגיה המתפתחת הזאת. NIQ תציג את הממצאים תוך התחשבות בשיקולים דוריים במסגרת פאנל בכנס CES 2025, Adapting to Change: Demographic Shifts in Advertising Strategy, שיתקיים ביום חמישי, 9 בינואר, בשעה 10:00 (שעון החוף המערבי).

רמון מלגרחו, נשיא לתחום ניתוח ותובנות אסטרטגיים ב-NIQ, שיגיב על הממצאים, אמר: "מותגים וסוכנויות מפתחים פתרונות חדשניים בקצב מהיר, תוך מינוף תוכן שמופק באמצעות בינה מלאכותית במסעות הפרסום שלהם. עליהם להיות זהירים, מכיוון שהמחקר שלנו חושף את כך שצרכנים רגישים מאוד לאמיתות הקריאטיביות במודעות פרסום, הן ברמה המרומזת (הלא מודעת) והן ברמה המפורשת (המודעת). מותגים חייבים להעניק עדיפות להתפתחות יצירתיות שמבוססת על תובנות כדי להפיק מודעות פרסום אפקטיביות".

על פי הממצאים המרכזיים לגבי מודעות פרסום שמופקות באמצעות בינה מלאכותית:

*הילה שלילית למותג

צרכנים מזהים באופן אינטואיטיבי את רוב מודעות הפרסום שמופקות באמצעות בינה מלאכותית ומוצאים אותן פחות מרתקות ויותר 'מטרידות', 'משעממות' ו'מבלבלות', בהשוואה למודעות פרסום מסורתיות. הסנטימנטים הללו מצביעים על כך שמודעות פרסום שמופקות באמצעות בינה מלאכותית עשויות ליצור הילה שלילית שעלולה להשפיע לרעה על תפיסתם של הצרכנים, הן לגבי מודעת הפרסום והן לגבי המותג.


*גירוי נמוך של הזיכרון

מודעות פרסום שמופקות באמצעות בינה מלאכותית – גם כאלה שנתפסות כמודעות 'באיכות גבוהה' – מובילות לגירוי נמוך יותר של הזיכרון במוח, בהשוואה למודעות פרסום מסורתיות. התגובה הזאת מצביעה על אי התאמה בין התוכן ומבנה הזיכרון הקיים – פער שעשוי להשפיע באופן שלילי על המוטיבציה של צרכנים לפעול.

 

*חיזוק המותג – בעד ונגד

האמצעות התבססות על תצוגות חזותיות ורעיוניות קיימות, מודעות פרסום שמופקות באמצעות בינה מלאכותית מחזקות בהצלחה אסוציאציות קיימות לגבי המותג. עם זאת, בשילוב עם אפקט ההילה השלילי, היתרונות עשויים להיות הרבה יותר נמוכים בהשוואה לתפיסה השלילית הכוללת.

*מלל חזותי קוגניטיבי

תצוגות חזותיות באיכות נמוכה במודעות פרסום שמופקות על ידי בינה מלאכותית מגבירות את המאמצים הקוגניטיביים הנדרשים כדי לעבד אותן, תוך הטיית הקשב מהמסר המבוקש. על מותגים להקפיד על תצוגות חזותיות באיכות גבוהה כדי להעביר באופן יעיל את המסר של המודעה ואת סיפורו של המותג.

 

*מגמה של שינוי

"בעת שמפרסמים מתנסים עם בינה מלאכותית גנרטיבית כדי לפשט את משימות ההפקה של מודעות פרסום ולהפחית עלויות, המחקר הזה מספק חסמי בטיחות קריטיים", אמרה מרתה סיהאן-בוולס, סמנכ"לית תקשורת וראש תחום השיווק הגלובלי ב-NIQ. "הגישה שלנו המבוססת על מדעי המוח חושפת את האופן שבו צרכנים מעבדים באופן בלתי מודע תוכן שהופק באמצעות בינה מלאכותית ושמה דגש על הקו הדק שבין חדשנות לאי נוחות".

סיהאן-בוולס מציינת שבעוד שהבינה המלאכותית מציעה פוטנציאל נהדר לרעיונות בשלבים מוקדמים ובשלבי הבדיקה של נכסי המותג, תוכן שהופק על ידי בינה מלאכותית ברמה ירודה יכול לפגוע בשווי המותג. למרות שהטכנולוגיה המתפתחת הזאת לא תחליף באופן מיידי את ההפקה המסורתית של מודעות פרסום, היכולות שלה עדיין יכולות לשפר את תהליכי היצירה בעת שהיא משולבת בתהליך באופן מחושב.

בינה מלאכותי גם מקדמת את מאמצי היעילות בתחום השיווק בכל האמור בפיתוח מוצרים ארוך טווח שמתמקד בצרכנים ומציעה תובנות עמוקות יותר לגבי העדפות הצרכנים. היא סוגרת את הפער בין ארגונים עסקיים וצרכנים באמצעות שיפור ההבנה של העדפות הצרכנים. כלים פורצי דרך, כגון Ad Explorer של NIQ, נועדו לעזור למומחי שוק לשפר את שווי המותג באמצעות מינוף תפיסות צרכניות בלתי מודעות כדי לתעדף תובנות קריאטיביות, לבחון איטרציות שונות של מודעות פרסום ולעמוד בלוחות זמנים, מבלי לפגוע באיכות.

ניתן לקבל פרטים נוספים אודות המחקר המפורט כאן ולקבל מידע לגבי פיתוחים עתידיים בתחום מודעות פרסום שמופקות באמצעות בינה מלאכותית.

אודות NIQ

NielsenIQ (NIQ) היא החברה המובילה בעולם למודיעין צרכני והיא מספקת את הכלים המלאים ביותר להבנת התנהלות הקניות של צרכנים ולחשיפת דרכים חדשות לצמיחה. בשנת 2023 השתלבה NIQ עם GfK, מה שהביא יחדיו את שני הגורמים המובילים בשוק בעלי תפוצה גלובלית חסרת תקדים. כיום, ל-NIQ פעילות בלמעלה מ-95 מדינות המכסות 97% מהתמ"ג.  הודות לקריאה הוליסטית של העולם הקמעונאי והתובנות הצרכניות המקיפות ביותר בתעשייה – שמעניקות ניתוחי נתונים מתקדמים בפלטפורמות מתקדמות – NIQ יכולה לספק את הפתרון Full View™.

לקבלת מידע נוסף בקרו בכתובת www.niq.com.

אודות המחקר של NIQ

המחקר כיסה יותר מ-2,000 משתתפים שצפו בסדרה של מודעות פרסום באיכות גבוהה שהופקו על ידי בינה מלאכותית. פעילות המוח של 150 מהמשתתפים במחקר נמדדה באמצעות מערכת EEG לרישום גלי מוח חשמליים (אלקטרואנצפלוגרם). לאחר צפייה במודעות הפרסום, כל המשתתפים התבקשו לשתף משוב מפורש באמצעות סקר.

אנשי קשר

סווטה פטרה
[email protected]

 

מקור:  NielsenIQ

 

 

תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.

 

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire

 

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769


תגיות של המאמר: NielsenIQ | NIQ |

כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

Hader Security (HSC) ו-Tabbara Electronics מאיחוד האמירויות הבטיחו בדיקת תשתיות רובוטית מוצלחת מרחוק על ידי שימוש ב-Kinetic Mesh של Rajant Rajant Corporation, חלוצת הרשתות האלחוטיות Kineti
VeriSilicon חושפת את סדרת GPU IP עם ארכיטקטורת Vitality חזקה של הדור הבא VeriSilicon ‏(688521.SH) הכריזה היום על השקה של מע
הוכרז: שותפות אסטרטגית להאצת המוניטיזציה של API בתעשיית הטלקום Mavenir, ספקית תשתיות הרשת בענן הבונה את עתיד הרשת
Falcon 3: המכון לחדשנות טכנולוגית של איחוד האמירויות הערביות משיק את המודלים הקטנים העוצמתיים ביותר של בינה מלאכותית בעולם, הניתנים להרצה גם על תשתיות קלות, לרבות מחשבים ניידים המכון לחדשנות טכנולוגית (TII), מרכז מחקר מדעי גלוב
TechGALA 2025 - כנס הסטארטאפים הבינלאומי הראשון של Aichi TechGALA, אירוע הסטארט-אפים הגדול הראשון בנגויה, מ
Bitget מתכוננת לרגולציית MiCA עם מרכז אזורי אירופי שייפתח בקרוב Bitget , בורסת המטבעות הקריפטוגרפים וחברת ה-Web3 ה
 Bitget מציגה את LaunchX: פלטפורמת השקת אסימונים חדשה המציעה את Fuel Network כפרויקט הראשון שלה   Bitget, בורסת המטבעות הקריפטוגרפים וחברת ה-Web3 המ
Quantexa הוכרה כמובילת קטגוריה בדו"ח פתרונות ניטור עסקאות למניעת הלבנת הון לשנת 2024 של Chartis Quantexa, ספקית מובילה בפתרונות מודיעין לקבלת החלט
מייסד Xsolla שוריק אגפיטוב משיק  את Once Upon Tomorrow Fortnite Island: חוויה מרתקת פורצת דרך שמעוררת את היקום של הסיפור לחיים שוריק אגפיטוב, מייסד Xsolla ובעל חזון בענף הגיימינ
Nyxoah מכריזה על השקה מסחרית של Genio® Innovative Therapy באנגליה Nyxoah SA (נאסד"ק/יורונקסט בריסל: NYXH) ("Nyxoah"
Nabat, מיזם טכנולוגיית אקלים מאבו דאבי, יעשה שימוש בבינה מלאכותית וברובוטיקה לחידוש צמחי מנגרוב וחיזוק העמידות בפני פגעי האקלים זרוע VentureOne של המועצה לחקר טכנולוגיה מתקדמת חש
Xsolla חוברת ל-iBLOXX כדי לקדם את משחקי Web3 שלה ברמה גלובלית ולהאיץ את ההשקה של משחק ירי בגוף שלישי  StrayShot ‏Xsolla, חברה גלובלית לסחר במשחקי וידאו, הכריזה ע
Mavenir ו-Boost Mobile משיגים אישור ראשון בתעשייה בשירות מסחרי עבור מסירת Open RAN בין ספקיות ברשת של Boost Mobile בארצות הברית Mavenir ו-Boost Mobile (לשעבר DISH Wireless) מכריז
Bitget מכריזה על השקת BGBTC, אסימון Bitcoin עטוף מגובה ברזרבות BTC ברמה של 1:1 Bitget , בורסת המטבעות הקריפטוגרפים וחברת ה-Web3 ה
מאסטרקארד ו-  Xsollaמשפרות את חוויית הגיימינג עם Pay With Points בפולין Xsolla, חברה גלובלית לסחר במשחקי וידאו, וחברת Mast
Xsolla עומדת להשיק את תוכנית האקדמיה והחממה של Xsolla StarNest בבאקו Xsolla, חברה העוסקת במסחור גלובלי של משחקי וידאו,
מאסטרקארד ו-  Xsollaמשפרות את חוויית הגיימינג עם Pay With Points בפולין Xsolla, חברה גלובלית לסחר במשחקי וידאו, וחברת Mast
ExaGrid זכתה בתואר "חברת האחסון של השנה" זו השנה ה-5 ברציפות, מטעם SDC Awards 2024 ExaGrid®, הספקית של הפתרון היחיד בענף לאחסון גיבוי
Mavenir ו-Terrestar השיגו ציון דרך עבור רשתות NB-IoT שאינן יבשתיות עם נתונים חיים ראשונים ממספר הפעלות Mavenir, ספקית תשתיות הרשת בענן הבונה את עתיד הרשת
Material זכתה בפרס ה-"Splash" עבור אתר Drupal מצטיין Material, חברה מובילה בתובנות, שיווק וטכנולוגיה, ש
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)