החינוך הפיננסי בישראל כמעט ולא קיים ובמיוחד משום כך, ייעוץ פיננסי מקצועי הינו חשוב ביותר. אם אתה רוצה לשווק את עצמך כיועץ פיננסי לכלכלת המשפחה או כיועץ פיננסי לעסקים ולחברות, קבל כמה עקרונות שיווקיים שיכולים לעזור.
הקמת אתר תדמיתי
מרבית האנשים שמחפשים יעוץ פיננסי, יגיעו אליך בשלב הראשון דרך האינטרנט. לכן, בתור יועץ פיננסי אישי מאוד מומלץ שתקים אתר תדמיתי. האתר הזה ישמש ככרטיס ביקור אישי ומקצועי. דרכו אנשים יוכלו להיחשף אליך ובהמשך ניתן לקשר לאתר נכסים דיגיטליים נוספים, בעלי ערך שיווקי (למשל דף פייסבוק, סרטוני יו טיוב וכדומה). עם הזמן גם ניתן למלא את האתר עם תכנים בעלי ערך, שמחזקים את המוניטין שלך כיועץ. בכדי שהאתר יתפוס תאוצה, ניתן להיעזר במקדמי אתרים ואנשי יח"צ בתחום הניו מדיה. קידום האתר שואף להזרים גולשים ולייצר המרות. ככל שיחס ההמרה גדל, זה אומר שיותר גולשים הופכים ללקוחות באמצעות החשיפה ברשת.
הפצת פרסומים מקצועיים ברשת
אנשים מחפשים יועצים פיננסיים שהם אוטוריקה, כלומר בעלי סמכות מקצועית מוכחת וידע רב. על מנת לבסס את הסמכות המקצועית ולבסס מוניטין, כדאי להשקיע בשיווק איכותי באמצעות הפצת פרסומים מקצועיים ברשת. בכל פרסום מקצועי, ניתן ואף מומלץ להוסיף לינק לאתר. לקוחות ומתעניינים שיגיעו לאתר ושם יוכלו להשאיר פרטים לצורך יצירת קשר. מידע מקצועי מומלץ לשלב גם באתר האישי ובפלטפורמות נוספות. הדגש הוא על פרסומים מקצועיים ביעוץ פיננסי, ושיווק רך (לא אגרסיבי).
שיתופי פעולה עסקיים
מהלכים שיווקיים מחוץ לרשת, יכולים להתבצע באפיקים שונים. דרך טובה מאוד לכך היא לקיים שיתופי פעולה עסקיים. על ידי שיתופי פעולה עם בעלי מקצועי רלוונטיים, כגון יועצי משכנתאות, מאמנים אישיים, סוכני נדל"ן, ניתן להפנות לקוחות האחד לשני. שיתופי הפעולה העסקיים יכולים להיעשות גם ברמת האונליין. כלומר, מפרסמים באתר תכנים של השותפים העסקיים, כולל לינקים.
פעילות ברשתות חברתיות
עוד דרך לשווק את עצמך כיועץ פיננסי מוביל היא, להשתמש בפלטפורמות חברתיות. רשתות חברתיות ברשת הן כלי חשוב לשיח עם לקוחות ועם לקוחות פוטנציאליים. אפשר לפתוח עמוד עסקי או דף פרטי. פרסום פוסטים מעניינים עם טיפים ומידע, מושך אנשים שהתחום הזה מעניין או נחוץ להם. חשוב לא פחות להיות מעורבים בקבוצות, שתחום העניין שלהם מתקשר לנושא. למשל, קבוצות שמשתפים בהן טיפים כלכליים. קבוצות שבהן משתפים מידע על מבצעי מכירות משתלמים. קבוצות צרכנים או משקעים מסוג כזה או אחר.
המלצות מלקוחות – שיווק יעיל
הן באתר והן ברשת החברתית, כדאי לשלב המלצות או הפניות מלקוחות. המלצות אותנטיות הן כלי שיווקי ראשון במעלה, כי אנשים סומכים מאוד על המלצות בתחום השירות הפיננסי. רצוי כי ההמלצות תהינה יחסית מפורטות וכוללות, במידת האפשר, פרטים על הממליץ או הממליצים.
|