עושים יחסי ציבור ליחסי ציבור

דרוג:

מאת: יעל לוטן, מנכ"לית "לוטן תדמיות"

הביטוי "יחסי ציבור" שגור ומוכר כמעט לכל, אבל משמעותו לעיתים אינה מובנת דיה והמטען אותו הוא נושא שלילי מאוד לא פעם. אז ראשית, אבהיר כי יחסי ציבור הם למעשה הכלי האותנטי ביותר לקידומם של עסקים, אנשים ורעיונות והם כוללים את אופן הצגתם לעולם, אופן התנהלותם  במדיה אך גם בתקשורת הבינאישית שלהם. שירותי היח"צ ניתנים לאינדיבידואלים, לחברות ולארגונים אשר להם מוצר או שירות טוב, אותו הם רוצים לקדם ולהביא לידיעת הרבים. אז למה אם כן תחום יחסי הציבור סובל משם רע כל כך?
 
כולנו חשופים מידי יום לפירותיהם של עבודת משרדי יחסי ציבור בכל מדיום אפשרי: טלוויזיה, עיתונים, רדיו, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ועוד ונדמה שמעולם בעבר לא הוצבו כל כך הרבה דמויות ציבוריות לבחינתו המדוקדקת של הציבור בכל אמצעי המדיה. ועדיין, ישנם הרבה מאוד מיתוסים ותפיסות שגויות לגבי התחום, שמוציאות לו "שם רע":
 
1. כל פרסום הוא פרסום טוב – כולם כמעט מכירים את האמרה הוותיקה הזו, שהמשכה הוא בדרך כלל: "כל עוד מאייתים את שמי נכון". הרעיון העומד מאחורי תפיסה זו הוא שכל פרסום במדיה הוא דבר רצוי, בין אם הוא שלילי או חיובי – וזו למעשה הופכת להיות המטרה. האמת היא שפרסום אחד שלילי במיוחד יכול לגרום לנזק בלתי הפיך, ממנו יהיה קשה לחברה או לאדם להתאושש – עסקית ונפשית. למעשה, גם אם הפרסום אינו שלילי אלא פשוט אינו עולה בקנה אחד עם מטרות העסק, סביר שלא ייצר שום ערך מוסף. לכל פרסום צריכה להיות מטרה מוגדרת הכוללת לא רק את תוכנו אלא גם את המדיה האסטרטגית בו הוא צריך להופיע.
 
2. חשיפה במדיה ניתנת בקלות ובחינם – כולנו נוהגים במכוניות, אבל זה לא אומר שאנחנו גם מתקנים את המכוניות שלנו בעצמנו – בשביל זה הרי יש מוסכניק. גם ביחסי ציבור, חלק גדול מהלקוחות מגיעים לאחר שניסו לעשות לעצמם את היח"צ, גילו שזה לא פשוט כמו שזה נראה והבינו שעליהם לפנות למומחים.
 
3. יחסי ציבור מתעסקים רק בהודעות לעיתונות ומסיבות עיתונאים – שני מושגים המוכרים כמעט לכל לקוח, המאמינים לא פעם כי יש להפציץ בהם את התקשורת כל הזמן ולא הפסקה. האמת היא שהודעות לעיתונות צריכות לבוא לאחר חשיבה רבה ובהתאם לאסטרטגיה תקשורתית מדויקת ומסיבות עיתונאים הן אירוע שצריך לשמור על תחושת הייחוד שלו ולערוך רק כאשר ישנה סיבה טובה מספיק לכך. יתרה מכך – יחסי ציבור הם תחום שמתפתח כל הזמן ועוסק כיום בעוד מספר רב של תחומים: רשתות חברתיות, בלוגים, סרטוני תדמית, ניוזלטרים, כתיבה שיווקית ועוד.
 
4. כל מה שצריך זה רק דריסת רגל ראשונית במדיה – המושג "One hit wonder" תקף גם ביחסי ציבור והודעה חזקה אחת לעיתונות או סרטון אחד שהופך לויראלי, פשוט אינם מספיקים על מנת למצב את בעליהם כמובילים בתחומם ובעלי שם טוב לאורך זמן. המפתח גם כאן הוא שחרור קבוע של חומרים חזקים, מעניינים ורלוונטיים אשר יצרו הצלחה יציבה לאורך זמן.
 
5. רק חברת יחסי ציבור יקרה מביאה תוצרים איכותיים – עבור עסקים קטנים רבים ויחידים המנסים לפרוץ קדימה בתחומם, בין אם זה בפוליטיקה, בידור או ספורט, העסקה של חברות יח"צ יקרות היא בכלל לא אופציה, אך האמת היא שישנם משרדים רבים המציעים מסלולים ייחודיים, המותאמים במיוחד לפלח שוק זה.
 
6. מוצרים טובים לא זקוקים ליחסי ציבור – דווקא המוצרים הטובים ביותר הם אלו שצריכים לקבל את מלוא החשיפה! הם הרי אלו שבכוחם להקנות לחברה האחראית להם את השם הטוב ביותר והתדמית הנכונה ביותר. אם חברה בוחרת לעשות יח"צ דווקא למוצרים הפחות טובים שלה, משמעות הדבר היא שכאשר היא תרצה לחשוף לציבור את מוצריה הטובים יותר, הוא כבר לא ישוש להשתמש בהם ו/או לרכוש אותם.
 
7. יחסי ציבור משמעותם ספינים, סלוגנים ופרופגנדה – פרופגנדה או תעמולה משמעותה ליצור מניפולציה על אנשים ולגרום להם לעשות משהו בניגוד לאינטרסים שלהם. בכלי עוצמתי זה משתמשים בדרך כלל בהקשרים רחבים יותר – כמו במקרה של תנועות פוליטיות ומשטרים חשוכים והיא מלווה ברך כלל בצנזורה והחדרת פחד בהמונים. יחסי ציבור לעומת זאת הם בדיוק ההפך הגמור מכך – הם מדגישים את החיובי ומתחמקים מספינים וברווזים עיתונאיים חסרי שחר.
 
בסופו של יום, יחסי הציבור הם אחד התחומים המשפיעים ביותר על המציאות בה אנו חיים, על יצירת דעת קהל ועל הצלחה עסקית והם מהווים כלי מרכזי בחבילת השיווק של כל אדם, חברה או ארגון, שתפקידו לייצר בסופו של יום חברה חזקה ויצרנית הרבה יותר.

כתבות נוספות בקטגוריה אינטרנט ותקשורת

קידום אתרים SEO במאמר זה נסקור את השינויים העיקריים שהתרחשו בתחום
מסגריה שערים לבית: פתרונות עיצוב וביטחון מותאמים א מסגריית ברזל ואלומיניום שערים לבית: פתרונות עיצוב
בניית אתר ב-2024: וויקס לעומת וורדפרס - מה עדיף? בשנת 2024, יצירת אתר קלה מתמיד, הודות למגוון פלטפו
בניית אתרים בחיפה בניית אתרים היא מרכיב חיוני בהצלחת כל עסק כיום. עס
שירותי סלולר לעולים חדשים כאשר עולים חדשים יוצאים למסע למדינה חדשה, גישה לשי
להתנתק מספק תקשורת - כל מה שכדאי לדעת לפני ספקי תקשורת חיוניים בחיי היומיום שלנו- מספקים לנו
איך תשווקו את הסדנה שלכם? בין אם אתם מארחים סדנה מקומית, מארגנים חוויה ייחוד
אקספרס טכנולוגיות קבוצת אקספרס הינה חברת אינטגרציה מובילה בשני עולמו
מפעילת הרשת המובילה באזור אסיה פסיפיק ממנפת את חבילת הדואר האלקטרוני של Synchronos כדי לתמוך בצמיחה משמעותית ליותר מ-50 מיליון משתמשים Synchronoss Technologies, Inc. ("Synchronoss" או "
חבילות סלולר במחירים זולים חבילות סלולר במחירים זולים
Veza, פלטפורמת אבטחת המידע שנבנתה על בסיס כוח ההרשאה, מכריזה על Blackstone כלקוחה ומשקיעה אסטרטגית בסדרה C Veza, פלטפורמת אבטחת המידע הבנויה על כוח ההרשאה, ה
Bancor 3, פתרון נזילות ה-DeFi המוחלט, מושק עם השותפות Polygon, Synthetix, Brave, Flexa, Yearn,  Nexus Mutualויותר מ-30 ארגונים אוטונומיים מבוזרים Bancor (BNT), ממציאת ה-DeFi ומאגרי הנזילות, הכריזה
כל מה שצריך לדעת לפני בניית אתרים איך לבנות אתר נכון? האם זה קל לבנות אתר אינטרנט? כ
קידום אתרים על ידי חברה מקצועית איך לעשות קידום אתרים נכון גוגל? וועוד כל הטיפים ב
חשיבות מוצרי פרסום אין להקטין בחשיבות ערך הפרסום , דבר שבעלי עסקים לא
בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ, מטענים למחשבים ניי
Data Science Group משיקה פתרון AI מתקדם לסינון תוכן פוגעני חברת Data Science Group (DSG), מובילה גלובלית בפית
בניית חנות וירטואלית - דברים שחשוב לקחת בחשבון החלטתם שזה הזמן לבנות חנות וירטואלית לעסק שלכם, נש
הפריחה של חנויות מקוונות ברשת האינטרנט מגפת הקורונה העניקה, כורח הנסיבות והמגבלות שנכנסו
InvestorBrandNetwork מסכמת את ציוני הדרך של 2020 ומתארת יוזמות ב-2021 InvestorBrandNetwork, סוכנות תקשורת תאגידית חדשנית
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)