דרוג:
החלק הראשון והחשוב ביותר בכל פעילות שיווקית בדיגיטל הוא הפלטפורמות הקולטות אליהן את תנועת הלקוחות הפוטנציאליים (גולשים). במאמר זה יספק אופיר סלע מספר טיפים יקרי ערך בנושא
מהן הפלטפורמות העיקריות והחשובות ביותר?
3 הפלטפורמות הללו כוללות את אתר האינטרנט של העסק, עמוד הפייסבוק של העסק והאתר הסלולרי של העסק. אז בואו נדבר קצת על אתר האינטרנט שלכם.
כיצד הופכים אתר אינטרנט למנצח?
מדברים אל הלקוח
1. חושבים על הלקוח ולא על עצמנו – אמירה זו תבוא לידי ביטוי למשל בבחירה של המשפט הראשון בו נתקל הגולש באתר האינטרנט. בדקו את האתר שלכם כעת – האם דף הבית מדבר על החברה שלכם/ על ההבטחה שלה/ על הייחודיות שלה/ על השירותים שלה/ על הצוות שלה/ בכל דרך אחרת עליה? או שהוא מדבר על הצורך של הגולש/ על בעיה שמטרידה אותו/ על הפתרון לבעיה שלו/ על הכאב שלו/ על ההזדהות איתו/ בכל דרך אחרת אליו?
2. מיקוד מסרים – דף הבית של האתר שלכם יכול להכיל 10 מסרים, 20 מסרים, 5 מסרים או מסר מרכזי אחד – אך חשוב לזכור כי ככל שתרבו במסרים, כך תבלבלו את הגולש ותגרמו לו לתסכול. בהתאם, ככל שתמעיטו במסרים, כך תוכלו לעזור לגולש לבצע את הפעולה שאתם רוצים שיבצע באתר. עזרו לגולש שלכם להגיע לתוכן שמעניין אותו בקלות ומבלי להתבלבל או להשתעמם בדרך.
3. שימוש נכון בנדל”ן המרכזי – החלק החשוב ביותר בדף הבית של האתר שלכם הוא כל מה שנכנס ב 600 הפיקסלים הראשונים של גובה האתר. כיצד אתם מנצלים את השטח הזה? יותר מידי פעמים אני נתקל באתרים ששליש מהגובה הזה מנוצל על ידי לוגו החברה (מעניין את החברה ולא את הגולש). שליש נוסף מנוצל על ידי פסקת אודות החברה (שוב, מעניין את החברה ולא את הגולש) והשליש השלישי מציג חלקי תמונה שלא ממש קשורה לכלום (לא ברור את מי זה מעניין…) . בעוד שאין אמירה אחת שמתאימה לכולם לגבי מה צריך להיות ב 600 הפיקסלים האלה – מה שכן אפשר להגיד זה שמומלץ להתמקד במסר עיקרי אחד, שיוגש בצורה מאוד ברורה וויזואלית, שיהיה מסקרן, שיניע לפעולה ושידבר אל הגולש ולא על החברה.
מבחן התוצאה
על מנת לדעת מה הלקוח רוצה לקבל וכיצד הוא רוצה שיפנו אליו, עלינו להיות קשובים אליו באמצעות מבחן הסטטיסטיקה. גוגל אנליטיקס למשל הוא כלי רב עוצמה, שבכוחו ללמד אותנו מה מעניין את הלקוח שלנו – ניתן לעקוב ולגלות כיצד הגולשים שלנו מתנהגים כאשר הם נמצאים באתר האינטרנט שלנו, על אילו כפתורים הם לוחצים יותר (In Pgae Analytics), כמה זמן הם מבלים באתר, אילו דפים מעניינים אותם יותר ואלו פחות ומה הם המסרים המעודדים אותם ליצור פניה (Conversion Rate).
במאמרים הבאים אגע בפלטפורמות נוספות ובכלים המשלימים לניתוח יעילותן, כמו גוגל אנליטיקס.
תגיות של המאמר: wave digital |
קידום באינטרנט |
|
|