איך יוצרים תוצאות מהשיווק בדיגיטל

דרוג:

מאת: אופיר סלע, סמנכ”ל לקוחות בחברת Wave Digital

החלק הראשון והחשוב ביותר בכל פעילות שיווקית בדיגיטל הוא הפלטפורמות הקולטות אליהן את תנועת הלקוחות הפוטנציאליים (גולשים). במאמר זה יספק אופיר סלע מספר טיפים יקרי ערך בנושא

מהן הפלטפורמות העיקריות והחשובות ביותר?


כיום התקשורת עם הלקוחות נעשית במגוון רב של ערוצים דיגיטליים ועל כל מפרסם לקבל החלטה לאן הוא רוצה לנתב את הלקוחות שלו ואיזו פעולה עיקרית הוא רוצה שיעשו בהן: בסופו של דבר, ישנן 3 פלטפורמות מרכזיות איתן נכון לעבוד כיום, ברוב המקרים, ואלו מהוות את היסוד עליו נבנה כל מגדל השיווק, שמטרתו היא כמובן להכניס לקוחות חדשים ותזרים מזומנים לחברה.

3 הפלטפורמות הללו כוללות את אתר האינטרנט של העסק, עמוד הפייסבוק של העסק והאתר הסלולרי של העסק. אז בואו נדבר קצת על אתר האינטרנט שלכם.

 

 כיצד הופכים אתר אינטרנט למנצח?


בעוד שלכל חברה כיום ישנו אתר אינטרנט מייצג, רוב האתרים חוטאים למטרה השיווקית בכך שהם מדברים על החברה במקום לדבר אל הלקוח. ישנם הרבה דברים שאפשר לומר על אתרי אינטרנט ובוודאי בוודאי שכל אתר מחייב התייחסות ספציפית, אך בכל זאת ניתן בהחלט להגדיר כללי אצבע מחייבים לכל אתר, תחת מתווה הפניה אל הלקוח.

 

מדברים אל הלקוח


עוד מימי יוון העתיקה מכירים בתופעה האנושית הרווחת המכונה חטא ההיבריס ועד היום אני נתקל בו גם בתחום הדיגיטל – כאשר חברות שונות מנסות לדבר על מה שמעניין אותן, במקום על מה שמעניין את הלקוח. לעיתים שני הדברים משיקים או מקבילים, אך לרוב זהו לא המצב, והרבה מהתנועה שמגיעה לאתר מתבזבזת לריק (ניתן למדוד את התנועה המבוזבזת הזו דרך אגב בעזרת נתון חשוב מגוגל אנליטיקס שנקרא Bounce Rate
, אבל את זה כבר נשאיר לכתבות הבאות). אז כיצד מדברים אל הלקוח?

 

 הנה שלושה דברים להתחיל מהם:

 

1. חושבים על הלקוח ולא על עצמנו – אמירה זו תבוא לידי ביטוי למשל בבחירה של המשפט הראשון בו נתקל הגולש באתר האינטרנט. בדקו את האתר שלכם כעת – האם דף הבית מדבר על החברה שלכם/ על ההבטחה שלה/ על הייחודיות שלה/ על השירותים שלה/ על הצוות שלה/ בכל דרך אחרת עליה? או שהוא מדבר על הצורך של הגולש/ על בעיה שמטרידה אותו/ על הפתרון לבעיה שלו/ על הכאב שלו/ על ההזדהות איתו/ בכל דרך אחרת אליו?

2. מיקוד מסרים – דף הבית של האתר שלכם יכול להכיל 10 מסרים, 20 מסרים, 5 מסרים או מסר מרכזי אחד – אך חשוב לזכור כי ככל שתרבו במסרים, כך תבלבלו את הגולש ותגרמו לו לתסכול. בהתאם, ככל שתמעיטו במסרים, כך תוכלו לעזור לגולש לבצע את הפעולה שאתם רוצים שיבצע באתר. עזרו לגולש שלכם להגיע לתוכן שמעניין אותו בקלות ומבלי להתבלבל או להשתעמם בדרך.

3. שימוש נכון בנדל”ן המרכזי – החלק החשוב ביותר בדף הבית של האתר שלכם הוא כל מה שנכנס ב 600 הפיקסלים הראשונים של גובה האתר. כיצד אתם מנצלים את השטח הזה? יותר מידי פעמים אני נתקל באתרים ששליש מהגובה הזה מנוצל על ידי לוגו החברה (מעניין את החברה ולא את הגולש). שליש נוסף מנוצל על ידי פסקת אודות החברה (שוב, מעניין את החברה ולא את הגולש) והשליש השלישי מציג חלקי תמונה שלא ממש קשורה לכלום (לא ברור את מי זה מעניין…) . בעוד שאין אמירה אחת שמתאימה לכולם לגבי מה צריך להיות ב 600 הפיקסלים האלה – מה שכן אפשר להגיד זה שמומלץ להתמקד במסר עיקרי אחד, שיוגש בצורה מאוד ברורה וויזואלית, שיהיה מסקרן, שיניע לפעולה ושידבר אל הגולש ולא על החברה.

 

מבחן התוצאה


אז החלטנו לדבר אל הלקוח, אבל כיצד אנחנו יודעים מה בדיוק הוא רוצה לשמוע? יש גישה שאומרת שמנהל השיווק או בעל העסק יודע בדיוק כיצד לדבר אל הלקוח ולעומתה ישנה גישה אחרת שמבקשת לעבוד לפי מבחן התוצאה. אני טוען שמי שיודע הכי טוב מה הלקוח שלנו רוצה לשמוע הוא הלקוח שלנו.

על מנת לדעת מה הלקוח רוצה לקבל וכיצד הוא רוצה שיפנו אליו, עלינו להיות קשובים אליו באמצעות מבחן הסטטיסטיקה. גוגל אנליטיקס למשל הוא כלי רב עוצמה, שבכוחו ללמד אותנו מה מעניין את הלקוח שלנו – ניתן לעקוב ולגלות כיצד הגולשים שלנו מתנהגים כאשר הם נמצאים באתר האינטרנט שלנו, על אילו כפתורים הם לוחצים יותר (In Pgae Analytics), כמה זמן הם מבלים באתר, אילו דפים מעניינים אותם יותר ואלו פחות ומה הם המסרים המעודדים אותם ליצור פניה (Conversion Rate).   

 

במאמרים הבאים אגע בפלטפורמות נוספות ובכלים המשלימים לניתוח יעילותן, כמו גוגל אנליטיקס.

 


תגיות של המאמר: wave digital | קידום באינטרנט |

כתבות נוספות בקטגוריה אינטרנט ותקשורת

קידום אתרים SEO במאמר זה נסקור את השינויים העיקריים שהתרחשו בתחום
מסגריה שערים לבית: פתרונות עיצוב וביטחון מותאמים א מסגריית ברזל ואלומיניום שערים לבית: פתרונות עיצוב
בניית אתר ב-2024: וויקס לעומת וורדפרס - מה עדיף? בשנת 2024, יצירת אתר קלה מתמיד, הודות למגוון פלטפו
בניית אתרים בחיפה בניית אתרים היא מרכיב חיוני בהצלחת כל עסק כיום. עס
שירותי סלולר לעולים חדשים כאשר עולים חדשים יוצאים למסע למדינה חדשה, גישה לשי
להתנתק מספק תקשורת - כל מה שכדאי לדעת לפני ספקי תקשורת חיוניים בחיי היומיום שלנו- מספקים לנו
איך תשווקו את הסדנה שלכם? בין אם אתם מארחים סדנה מקומית, מארגנים חוויה ייחוד
אקספרס טכנולוגיות קבוצת אקספרס הינה חברת אינטגרציה מובילה בשני עולמו
מפעילת הרשת המובילה באזור אסיה פסיפיק ממנפת את חבילת הדואר האלקטרוני של Synchronos כדי לתמוך בצמיחה משמעותית ליותר מ-50 מיליון משתמשים Synchronoss Technologies, Inc. ("Synchronoss" או "
חבילות סלולר במחירים זולים חבילות סלולר במחירים זולים
Veza, פלטפורמת אבטחת המידע שנבנתה על בסיס כוח ההרשאה, מכריזה על Blackstone כלקוחה ומשקיעה אסטרטגית בסדרה C Veza, פלטפורמת אבטחת המידע הבנויה על כוח ההרשאה, ה
Bancor 3, פתרון נזילות ה-DeFi המוחלט, מושק עם השותפות Polygon, Synthetix, Brave, Flexa, Yearn,  Nexus Mutualויותר מ-30 ארגונים אוטונומיים מבוזרים Bancor (BNT), ממציאת ה-DeFi ומאגרי הנזילות, הכריזה
כל מה שצריך לדעת לפני בניית אתרים איך לבנות אתר נכון? האם זה קל לבנות אתר אינטרנט? כ
קידום אתרים על ידי חברה מקצועית איך לעשות קידום אתרים נכון גוגל? וועוד כל הטיפים ב
חשיבות מוצרי פרסום אין להקטין בחשיבות ערך הפרסום , דבר שבעלי עסקים לא
בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ, מטענים למחשבים ניי
Data Science Group משיקה פתרון AI מתקדם לסינון תוכן פוגעני חברת Data Science Group (DSG), מובילה גלובלית בפית
בניית חנות וירטואלית - דברים שחשוב לקחת בחשבון החלטתם שזה הזמן לבנות חנות וירטואלית לעסק שלכם, נש
הפריחה של חנויות מקוונות ברשת האינטרנט מגפת הקורונה העניקה, כורח הנסיבות והמגבלות שנכנסו
InvestorBrandNetwork מסכמת את ציוני הדרך של 2020 ומתארת יוזמות ב-2021 InvestorBrandNetwork, סוכנות תקשורת תאגידית חדשנית
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)