דרוג:
עם כניסת האינטרנט במלוא העוצמה לחיינו, נוצרו שיטות שיווקיות חדשניות וגם בהן נערכים לעיתים תכופות שינויים בדפוסי ההתנהלות והפרסום מול הלקוחות. כל עסק מעוניין ליצור כמות גדולה יותר של לקוחות, אשר ייכנסו לאתר האינטרנט שהוקם כדי שייחשפו למידע המופיע בו ויבצעו קניות.
אסטרטגיית השיווק מתבצעת באמצעות כמה שלוחות, קידום אורגני, קידום ממומן, ניוזלטר, מסעי פרסום באמצעות הרשתות החברתיות ועוד. כל עסק בוחן את האפקטיביות של כל אחת מהשיטות הללו ולאורך ציר הזמן מבצע שינויים, עדכונים ותוספות. מערכת הדיוור – ניוזלטר: אחת הדרכים המתוחכמות והיעילות כדי להגיע למטרות הללו, היא שימוש תדיר במערכת דיוור אשר מחליפה את השיטות הישנות שהיו הרבה פחות יעילות כמו שיחות טלפוניות, משלוח של פקסים והודעות SMS. מטרתה של מערכת הדיוור היא העצמת קשר עם הלקוחות, על ידי העברים מסרים בפרקי זמן קבועים או משתנים וזאת באמצעות כתובת המייל של הלקוח הפוטנציאלי. האפקטיביות של הניוזלטר: המידע בכל מייל הוא שונה, לעיתים מדובר בנושאים אינפורמטיביים וביום אחר יישלח מייל שיווקי המפנה את הממוענים לאתר האינטרנט כדי שיחשפו אליו, יגלשו בין הקטגוריות ויגלו עולם של פריטים אשר אינו מוכר להם. הרצון של בית העסק הוא להעניק ללקוח הקצה ערך מוסף, אם הוא ייהנה מהמאמרים המקצועיים, ומההיצע של הפריטים, הוא יצלול פנימה לאתר וייהנה מכל שביב של מידע אשר מפורט בו. שביעות הרצון שלו תוביל לכך שגם בעתיד כשהוא יחפש תשובות לנושא ספציפי, הוא יעדיף להיכנס לאתר שכבר הוכיח את עצמו כמוקד איכותי. לאור העובדה שהלקוח מקבל שוב ושוב מיילים לאחר שאישר לקבל דיוור, הוא זוכר את שמו של המותג מודע לטיבו של האתר שלו והרבה יותר קל להניע אותו לפעולה, כדי שייכנס לאתר ויזמין כמה פריטים. דפי נחיתה: העלאה של דפי נחיתה במערכת הדיוור נועדה לשפר את יחס ההמרה על ידי גיוס לידים ויצירת פידבקים אשר ידרבנו את לקוחות הקצה לבצע עסקאות באמצעות המחשב, או לחלופין באמצעות הסמרטפון. שיטת התפעול של מערכת הדיוור: הנהלת העסק קובעת מראש את תזמון הרשימות השונות וזאת על פי פילוח שנקבע מראש, כמו לדוגמה בני נוער בשעות מסוימות, אימהות בחופשת לידה בשעות אחרות, גברים אשר פעילים ספורטיבית בשעות הערב ועוד. לכל קהל יעד ינותב מסר מסוים שהוא זהה או שונה וזאת בהתאם לאסטרטגיית השיווק בשבוע הספציפי. כדי להעניק לניוזלטרים אפקטיביות רבה יותר, מכינים תבניות מעוצבות אשר נעים מאד להביט בהן ולכן משלבים בהן את המסרים בדרך יצירתית, קריאטיבית ונעימה לעין. מערכת הטפסים קלה לשימוש: לקוחות רבים מתבקשים להשלים מידע על עצמם, כמו פרטי ההתקשרות באמצעות מייל, פרטי הטלפון הסלולרי שלהם ועוד. כיוון שקל מאד תוך כדי גלישה למלא את הטפסים הללו, לקוחות רבים ממלאים זאת ובדרך זו מאגר הלקוחות של בית העסק גדל מיום ליום. בדרך זו אפשר להיות איתם בקשר ישיר וליידע את הלקוחות באופן רציף על מבצעים בחגים מסוימים, ימי מכירות יוצאי דופן, פריט חדש ואטרקטיבי שמוצע לקהל הלקוחות ועוד. המסרים השיווקיים המדויקים יוצרים גלים ולכן הם מובילים לשיפור במכירות. דוחות רב מסר: אחד היתרונות הבולטים והחשובים של מערכת רב מסר היא האופציה לקבל דוחות בזמן אמת. אפשר לקבל מידע מדויק מי פתח את הניוזלטר, מי הקליק אך לא פתח אותו, מי החליט שהוא לא מעוניין במסרים נוספים ולכן ביקש להסיר את שמו מהרשימה, מי רכש ועוד. בהתאם לניתוח התוצאות הללו משנים את דפוסי הפעולה כדי להגיע לקהלים המדויקים שהאינטראקציה איתם תוביל לתוצאות. תגיות של המאמר:
|
|