איך ליצור תקשורת וחיבור עם אנשים ללא מאמץ?

דרוג:

יש אנשים שמצליחים ליצור חיבור מיידי עם כל מי שהם פוגשים, יש אנשים שקצת יותר מתאמצים כדי שזה יקרה, ולוקח להם זמן להתחבר לאחרים ולגרום לאחרים להתחבר אליהם. למצב הזה, של "חיבור בין אנשים", קוראים "ראפור" (Rapport). כאשר מישהו נמצא בהיענות מלאה אליך ואתה נמצא בהיענות מלאה אליו - אתם בראפור.
 
כמובן שהכי קל לנו ליצור ראפור עם אלו שמכירים אותנו ושאיתם אנו ממילא נמצאים בקשר כלשהו - בני משפחה, חברים, קולגות בעבודה ועוד. משמע שלעיתים קרובות מדי אנו מגבילים את עצמנו רק למוכר ולידוע, ולא מאפשרים לעצמנו להתנסות בסיטואציות חדשות. כדי לקחת את מצב הראפור צעד אחד קדימה, עלינו ללמוד כיצד יוצרים אותו בטבעיות עם כל אחד שנקרה בדרכנו. ראפור מופיע כאשר אנו מרגישים שיש מכנה משותף בינינו לבין העומד מולנו. הבעיה היחידה היא שכדי ליצור את אותו מכנה משותף, הדרוש לראפור, רוב האנשים ינסו להשיג אותו באמצעות מילים.
 
הכול טוב ויפה, אלא שמילים מהוות רק 7% מסך התקשורת הנוצרת בין בני אדם. כל שאר 93 האחוזים הנותרים הם למעשה תקשורת לא מילולית. אז במקום להשתמש במילים, שבדרך כלל עובדות פחות טוב בסיטואציות האלה, צריך להשתמש במשהו אחר שנקרא "שיקוף". לפניכם הצעדים הדרושים להשגת ראפור, בהתאם לשיטת ה-NLP של מכללת רטר.
 
שלב 1 - יצירת תואם באמצעות שיקוף
נניח שמישהו נכנס למשרדו של הרופא, ואומר לו בייאוש ובשפיפות גו שניסה הכול ושהוא מרים ידיים ומוותר. במקום להגיב במילים מקצועיות מתוך עמדה של "רופא", יש לאמץ את תכונותיו של הפציינט העומד מול הרופא - לעמוד מעט בשפיפות גו, ולהתנסח באותם טונים קוליים במטרה ליצור הזדהות. כך הפציינט יקשיב לרופא העומד מולו במקום לשקוע בייאוש ולהחליט לוותר. ברגע שאנו מחקים את העומד מולנו בצורה עדינה ומלאת כוונה, כדי להראות לו שאנו מבינים מה הוא אומר ועל מה הוא מדבר - אנו מתחילים ליצור שיקוף שלו. ליצירת שיקוף, או "תואם", ניתן להשתמש במספר דרכים:
  • התאמה לקצב הכללי של העומד מולנו (קצב דיבור, קצב תנועה).
  • התאמה לסגנון הדיבור והשפה (דיבור בגובה העיניים).
  • התאמה לשפת הגוף (אם העומד מולנו יושב בשפיפות, נשב גם אנחנו בתנוחה דומה).
  • חיפוש נקודות בהן שני הצדדים מסכימים אחד עם האחר (מהלך רעיוני-שיחתי בעיקר).
  • ניסיון להתלבש באותה דרך (בהנחה שאנו יודעים מראש עם מי אנו נפגשים).
כאשר אנו הופכים להיות האדם שאיתו אנו מתקשרים - אנו מתחילים בתהליך של יצירת ראפור. זה בעצם סוג של היזון חוזר חיובי או ביופידבק - כל התנהגות שיוצאת מהעומד מולנו, צריכה לבוא לידי ביטוי גם אצלנו. אם פגשנו מישהו נמהר ותזזיתי שמדבר בקצב שוטף, עלינו לאמץ את התכונות הללו כדי ליצור איתו חיבור.
 
שלב 2 - הצטרפות והובלה
אחרי שיצרנו חיבור ראשוני עם העומד מולנו וחיקינו במרומז את התנהגותו, טון דבריו ושפת הגוף שלו משך כמה דקות - הגיע הזמן לבחון האם באמת נוצר בינינו ראפור. איך נעשה זאת? פשוט מאוד - מפסיקים את תהליך החיקוי, ובמקום זאת עושים תנועה חדשה משל עצמנו. לדוגמה, העבירו רגל אחת על גבי השנייה כדי לשבת בשיכול רגליים. דוגמה נוספת - גרדו באף לשנייה או שתיים. אם היושב מולכם מבצע את אותן תנועות, הגעתם למצב של ראפור. הצלחתם לעקוף את המוח המודע שלו, ולהגיע ישירות אל תת המודע. כעת, כאשר יש ביניכם חיבור, שניכם תחושו יותר בנוח האחד לגבי האחר. בשלב הזה ניתן להשתמש בראפור גם לצורך מכירת רעיון, מוצר או שירות. לדוגמה, אנשי מכירות שלומדים NLP משפרים את יכולות המכירה שלהם בצורה משמעותית.
 
ככל שניטיב לזהות את התנהגותם של אחרים ולחקות אותה בצורה עדינה ומרוזמת, כך נצליח לשבור את הקרח בכל מצב. לחיצת יד, לדוגמה, היא פוטנציאל ליצירת ראפור מיידי - זאת משום שמגע אפקטיבי יותר מאשר מילים או שפת גוף. השימושים של ראפור הם אינסופיים וניתן ליישמם בכל תחומי החיים - תקשורת בין אישית, זוגיות, עבודה ועוד. כדי לדעת כיצד ליצור ראפור ולהשתמש בו לטובתכם ולטובת הסובבים אתכם, מומלץ ללמוד את הנושא לעומק.
 
תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה חברה וקהילה

מכתב פתוח בתמיכת האו"ם - כולל את חתימותיהם של ג'יליאן אנדרסון ופורסט ויטאקר - קורא לממשלות להתמודד עם משבר האלימות המדאיג המשפיע על 1 מכל 2 ילדים ברחבי העולם ניצולים, מומחים ופעילים מרחבי העולם משיקים מאמץ עו
ארגון A21 משיק אפליקציית בקשות לאירוח עבור Walk for Freedom 2024 A21, ארגון עולמי ללא מטרות רווח המוקדש למיגור הסחר
על החברה / אודות עמישי בשנת 1935 נוסדה עמישי חברה לשיווק, או בשמה ההיסטור
VITAL VOICES חולקת כבוד לנשים המובילות את הצמיחה בפסטיבל השנתי השלישי ובטקס פרסי המנהיגות הגלובלי השנתי ה-23 בוושינגטון הבירה בין התאריכים 29-30 במאי Vital Voices Global Partnership (Vital Voices) משל
ממחויבות לפעולה: מרי קיי מפרסמת סקירה כללית של שותפות טרנספורמטיבית לקידום היזמות הנשית ברחבי העולם Mary Kay Inc., מובילה עולמית בהעצמת נשים, הודיעה ה
Vital Voices פותח את חודש ההיסטוריה של הנשים עם תערוכה אמנותית אינטראקטיבית באו"ם ועם המפגש ה-17 של Global Mentoring Walks לרגל חגיגות חודש ההיסטוריה של הנשים, Vital Voices
מחקר עולמי חדש מגלה שאנשים הסובלים מכאב מרגישים דחויים חברתית יותר מאי פעם מחקר חדש שנערך בקרב 18,097 אנשים ב-18 מדינות גילה
ארגוני זכויות נשים מתאחדים כדי להשיק את קואליציית חורה, וסוללים את הדרך לרפורמה בדיני המשפחה באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה אי השוויון במזרח התיכון ובצפון אפריקה מונצח על ידי
מרכז הדיאלוג הבינלאומי - KAICIID מנחה מפגשי דיאלוג ביום הנוער הבינלאומי ליסבון 2023 מרכז הדיאלוג הבינלאומי - KAICIID שמח להודיע על השת
Bridge International Academies מדגישים את החשיבות של חינוך בנות ביום האוכלוסייה העולמי הזה Bridge International Academies - ברידג' אקדמיות בי
אלימות מגדרית מבוססת טכנולוגיה היא דאגה בינלאומית לזכויות אדם, כך עולה ממחקר חדש דו"ח שפורסם היום על ידי המרכז לחדשנות בממשל בינלאו
מרי קיי מדגישה את החשיבות של מנהיגות נשים ומעורבות המגזר הפרטי בשימור, בוועידת הפסגה העולמית באוקיינוס 2023 בהנחיית האקונומיסט אימפקט Mary Kay Inc, תומכת עולמית בקיימות תאגידית וחתומה
Global Partners מכריזים על חידושים למנהלים ימיים כדי לסייע לאוקיינוסים עם תמיכה מהמגזר הפרטי של מרי קיי מנהלים ועוסקים בתחום שימור האוקיינוסים, מומחים עול
ציוד מטבח מוסדי חיוני לכל מטבח מסחרי ציוד מטבח מוסדי חיוני לכל מטבח מסחרי או חברות שירו
מרי קיי מגנה על למורים בסכנת הכחדה קריטית ועל חיות בר אחרות בשיתוף עם קרן Arbor Day Mary Kay Inc., תומכת גלובלית בקיימות תאגידית ושמיר
פרויקט הקיימות של מרי קיי מוצג בפסגת האוקיינוס העולמית של Economist Impact  בסינגפור Mary Kay Inc, תומכת גלובלית בקיימות וניהול ארגונים
   אפליה מגדרית בחוקי האלימות מסכנת נשים, חושף דו"ח חדש של שוויון עכשיו (Equality Now)   כדי למנוע אלימות מבוססת מגדר ולמצות את הדין עם העב
מרי קיי מקדמת את המחויבות לשימור, מצטרפת לקואליציית האו"ם לניהול האוקיינוסים Mary Kay Inc, תומכת גלובלית בקיימות תאגידית ובניהו
מרי קיי מעניקה מענק לימודים לאישה צעירה השואפת להפוך לאסטרונאוטית הראשונה באמריקה הלטינית שמבקרת במאדים כמובילה בת עשרות שנים בהעצמת נשים ובמדע חדשני, Mar
Hisense תורמת מכשירים איכותיים מובילים לקרן התרומות של פריז סן ז'רמן, והופכת את העולם למקום טוב יותר באמצעות צדקה הייסנס (Hisense), מפעל טכנולוגיה מוביל בעולם, הפכה
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)