דרוג:
ניו יורק, 15 באוקטובר 2019, (BUSINESS WIRE):
חברת Forter (פורטר) הישראלית, המובילה העולמית בתחום מניעת הונאות מסחר אלקטרוני, הודיעה היום על פרסום המהדורה השביעית של מדד מתקפות ההונאה שלה. הדו"ח עוקב אחר הטרנדים הבולטים בפעילויות עויינות המכוונות כנגד אתרי סחר מקוון ומציג ממצאים המספקים מבט מקיף על ממדי התופעה.
המהדורה האחרונה של מדד מתקפות ההונאה מצביעה על כך שמרחב הפשיעה וההונאה ברשת מתפתח במהירות אל מעבר לנקודת התשלום וביצוע העסקה עצמה. מהנתונים עולה כי חלה עלייה חדה של 89% ביחס לשנה הקודמת בהונאות “מועדוני לקוחות” (Loyalty Programs), כמו גם מגמה בולטת של עלייה בהונאות המתמקדות בניצול לרעה של מדיניות ההחזרה והזיכויים הכספיים. עוד חושף המדד כי היקף הכנסות הפשיעה כתוצאה מהונאות מקוונות עלה ב- 12% ביחס לשנה החולפת.
"בשנה האחרונה אנו עדים למגמה ברורה המתפתחת בעולם הפשיעה המקוונת", אמר מייקל רייטבלט, מנכ"ל ומייסד משותף של פורטר. "בעוד בתעשייה כולה מושקעים מאמצים אדירים באיתור ומניעה של הונאות תשלום הממוקדות בנקודת ביצוע העסקה - מה שבעצם מסכל פעילות עבריינית ברמה נמוכה, הרי שאנו עדים לכך שיותר רמאים ונוכלים מפנים את המאמצים שלהם לשלבים מוקדמים יותר במסע הלקוחות בעת הליך הרכישה, זאת במטרה לקבל גישה לחשבונות שלהם".
מדד מתקפות ההונאה חושף כי מתווה תקיפה העושה שימוש בהשתלטות על חשבונות הוא בעל שיעור הצלחה גבוה לאין ערוך ביחס למתווי תקיפה אחרים. עוד חושף הדו"ח של פורטר כי מספר שיא של 1.5 מיליון חשבונות צרכנים באתרי קניות שונים שנפרצו, שוכפלו על ידי עבריינים אשר העבירו כספים לחשבונות אלו מחשבונותיהם הלגיטימיים של הקורבנות.
"מגמה נוספת שזיהינו", אומר רייטבלט, "מעידה על כך כי קיימת עלייה במקרי הונאה שאינם מתמקדים בחיובי אשראי שונים, וכי עבריינים עוברים בהדרגה להונאות שבבסיסם נמצאות צורת תשלום שאינן מושתתות בהכרח על חיוב אשראי, כי אם מה שמכונה "מטבעות פיננסים רכים", דוגמת הונאות המבוססות על הטבות מועדוני חברים וכאלו הכוללות ניצול מדיניות החזרת המוצרים.
אחוז הפשיעה המקוונת העושה שימוש בחולשות הטמונות בהפרדה המבנית בין עולם האוף ליין והאונליין של קמעונאיים נמצא במגמת עלייה משמעותית. הדו"ח מציג עלייה של 23 אחוזים בהונאות המבוססות על זיכויים שניתנו למוצרים שנרכשו אונליין בחנויות פיזיות, ועלייה דומה בהונאות המבוססות על זיכויים של מוצרים שנרכשו בחנויות פיזיות. טרנד נוסף שנמצא בעלייה של 10% הוא הונאות העושות שימוש לרעה בקופונים.
"כיום, מה שמכונה "מסע הלקוח" (מכלול חוויות הלקוח בכל שלב במהלך חווית הקנייה המקוונת) נעשה מורכב מאי פעם, זאת בעוד הצרכן מתממשק עם חברות ומותגים שונים לאורך תהליך הרכישה במספר רב של נקודות מגע ועל פני פלטפורמות שונות ומרובות " ציין ג'ורדן מקי, מנהל מחקר בחברת "451 Research". "הנתונים המוצגים בדו"ח מתקפות ההונאה הם הוכחה לכך שבעוד מערכות התשלומים וענף המסחר האלקטרוני העולמי עוברים שינויים, הפושעים לא נותרים מאחור ומתאימים עצמם למציאות המשתנה. בזמן שמרחב ההונאה ואסטרטגיית הפשיעה מתאימים עצמם לנקודות תורפה החדשות בממשק החיבור של הלקוח, על קמעונאיים להרחיב את המיקוד שלהם בכל הנוגע לסיכול פעולות הונאה, אל עבר כלל נקודות הממשק לאורכו של כל מסע הלקוח".
"כדי להתמודד עם האתגרים הללו," אומר רייטבלט, "על קמעונאים להטמיע מערכות שינטרו ברציפות ובזמן אמת אירועים חריגים לאורך כל מסע הלקוחות. תמו הימים בהם היה די בהגנה מפני הונאות אשראי ברגע החיוב, רק הטמעת פלטפורמת מניעת הונאה משולבת תאפשר לסוחרים לטפל באיום המתגבר הזה בצורה הוליסטית ומדויקת לאורך מסע הלקוחות כולו. "
על חברת Forter (פורטר)
פורטר הינה המובילה העולמית בתחום מניעת הונאות סחר אלקטרוני. הפתרון של החברה מוטמע באתרי הסחר המקוון של הקמעונאיות הגדולות בעולם (( Fortune 500 ומגן על מחזור עסקאות של למעלה מ- 140 מיליארד דולר המבוצע על ידי למעלה מ -500 מיליון צרכנים ברחבי העולם.
הפלטפורמה המשולבת למניעת הונאה של פורטר רותמת טכנולוגיה חדשנית שפותחה בחברה, לטובת איתור פעילות הונאה בזמן אמת לאורך כל חוויות הצרכנים המקוונים. על ידי שימוש במידע שמגיע בזמן אמת מרשת סוחרים עולמית הצומחת במהירות, כמו גם במחקרים ובמודלים חזויים של הונאה, הפלטפורמה של פורטר יכולה להתאים עצמה לצרכים הספציפיים של כל לקוח. Forter (פורטר) גייסה עד היום סכום של כ- 100 מיליון דולר בהשקעות בינלאומיות מקרנות וגופים מובילים דוגמת: סקויה, NEA , ו – Salesforce. תגיות של המאמר:
|
|